Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika pitkä sairasloma. Luuletteko, että määr.aik. sopimusta jatketaan enää?

Vierailija
13.12.2020 |

Mitä veikkaatte: saankohan enää jatkaa töissä, kun jouduin tässä jäämään pidemmälle sairaslomalle. Olen määräaikainen, mutta näitä pätkiä on ollut jo useampi vuosi. Pelkään, ettei tämän jälkeen tule enää jatkoa. Kauhea ahdistus ja stressi sen takia. Jouluilosta ei ole tietoakaan. :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän veikkauksilla ei ole mitään virkaa. Ymmärrät sen itsekin.

Vierailija
2/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sixty fifty, mun työpaikalla ei varmaan jatkettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kattoo tarlt korteista, one moment please...

Vierailija
4/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei kukaan voi tietää vastausta täällä, mutta jos jollain olisi omia kokemuksia.

Vierailija
5/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kattoo tarlt korteista, one moment please...

Katso vaan. Tulen sitten kertomaan, oliko korttisi oikeassa.

Vierailija
6/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon tarvetta työntekijöistä, niin sitten varmaan jatketaan.

Vierailija
7/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipppuu sairausloman syystä.

Vierailija
8/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työpaikasta ja siitä kuinka "korvaamaton" olet. Jos olet jo usean vuoden työskennellyt samassa paikassa, sinulle on kertynyt kokemusta ja osaamista, jota uudella työntekijällä ole. Toisaalta uusi voi tulla halvemmaksi.

Vierailija
9/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan myös sairausloman syystä. Jos esim. kyseessä joku yksittäinen toimenpide, jonka jälkeen olisit taas työkuntoinen, niin jatkaisin kyllä. Myös sillä edellytyksellä, että olisit tehnyt työt siihen asti hyvin.

Vierailija
10/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti alasta jolla työskentelet. Itse olen työssä varhaiskasvatuksessa ja kyllä tällä alalla jatketaan työsopimuksia vaikka saikkuja olisikin. Huutava pula työntekijöistä niin ei ole vara olla palkkaamatta.

Vierailija
11/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määr.aik. :D

Vierailija
12/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä sanoa, mutta riippuu varmaan firmasta, sairauslomien pituuksista ja määrästä, ja omasta työpanoksestasi ja osaamisestasi ja kuinka suuri tarve työpanoksellesi on.

Vierailija
13/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just kuudetta viikkoa saikulla ja vielä jatkuu. Viime viikolla sovittiin työsopimuksen jatkosta, vaikka mulla näitä saikkuja on ollu perussairauden takia. Kyllä ne liikemiehetkin ihmisiä on ja ymmärtävät ettei sairaudelle mitään voi. Itse saanut vaan tsemppiä ja silti stressaa kun oon pois 😅

Vierailija
14/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syynä mt-syyt ja olen ollut töissä täällä sijaisena peräti 9 vuotta. Kokemusta siis on, mutta arvelen olevani helposti korvattavissa.

Vierailija
15/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän jäin kk:n sairaslomalle, vielä koeajalla ollessani. Pelotti myös, että miten käy, mutta kyllä minun työsuhdettani jatkettiin. Toivottavasti sinunkin.

Vierailija
16/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jatkettaisi. Mitä hyötyä sinusta on työnantajallesi jos olet sairaslomalla jatkuvasti. 

Vierailija
17/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu mm, duunista mitä teet, sinun suoriutumisesta, kuinka helppoa on saada joku muu tilalle, syystä miksi se on sinulla määräaikaisena eikä toistaiseksi olevana, sairausloman syystä, työnantajan fiiliksestä ja aika monesta muusta laillisesta (sekä laittomasta) muuttujasta.

Annetuilla tiedoilla ei pysty sanomaan jatkuuko vai ei mutta fiksu työnantaja ei heitä pihalle ellei usko että se on firmalle parempi ratkaisu.

Vierailija
18/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö otetaan töihin siksi että hän tekisi jotakin tuottavaa yritykselle. Toisin sanoen siksi että työntekijän tekemä työ tienaisi yritykselle enemmän kuin mitä työntekijän pitäminen maksaa. Tämä ei oikein saikulla olevan henkilön suhteen toteudu. 

Vierailija
19/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö otetaan töihin siksi että hän tekisi jotakin tuottavaa yritykselle. Toisin sanoen siksi että työntekijän tekemä työ tienaisi yritykselle enemmän kuin mitä työntekijän pitäminen maksaa. Tämä ei oikein saikulla olevan henkilön suhteen toteudu. 

Mutta kuka tahansa voi joutua sairauslomalle tai vaikka kuolla! Joten vähän pidemmän päättelyn joutuu rekrytointipäätöksen tekijä tekemään.

Vierailija
20/20 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä siivoojana julkisella puolella. Tämä on ensimmäinen pitkä sairaslomani näiden 9 vuoden aikana, enkä ole ollut kovin paljon sairaana tätä ennen. Poissaolopäiviä on ollut 0-5 vuodessa. Meillä on jatkuvasti pulaa työntekijöistä. Pelkään silti, että työt loppuvat tähän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi