Miehiin tutustuminen ahdistaa
Mulla on todella huonoja kokemuksia miehistä ihan lapsuudesta lähtien. Tämä on aiheuttanut sen etten enää uskalla tutustua kiinnostaviin miehiin. Ajatus siitä että menisin juttelemaan itseäni kiinnostavan miehen kanssa aiheuttaa hätääntyneen ja turvattoman olon. Töissä kohtaan miehiä päivittäin, eikä nämä tilanteet aiheuta minkäänlaisia ongelmia. Vasta kun olen kiinnostunut. Pelkona että joudun henkisesti alistetuksi, muitakin pelkoja on. Miten voin vakuuttaa itseni siitä ettei ole hätää ja olen turvassa?
Kommentit (11)
Aika normaaliksi tunnen itseni näitä vastauksia lukiessa. - ap
Mutta oikeasti, kannattaa hankkia apua ennen tutustumista miehiin. Ja tämä ei ole veetuilua. Itsellänikin on ollut lukuisia ennakkoluuloja naisia kohtaan, mitkä ovat vaikuttaneet treffailuun. Terapian kautta ymmärsin, että kyse oli ainoastaan omista traumoista ja tunnelukoista, joiden tiedostaminen ja käsitteleminen auttoi parempaan elämään. Tsemppiä!
Mies 32v
Kukaan ei voi pakottaa sua mihinkään. Eli sun täytyy pitää pää kylmänä ja luottaa itseesi.
Tutustu kaikessa rauhassa ja opi tuntemaan mies. Kierrä tinder kaukaa.
Tosiaan voi olla hyvä selvittää näitä sun ajatuksia miehistä jonkun ammattilaisen kanssa ennen kun alat tosissaan treffailemaan. Treffit ja suhteet voi herkästi epäonnistua monista eri syistä ja voisit jonkun pikkujutun takia traumatisoitua entistä pahemmin. Se liika epävarmuus voi olla myös vahva kutsu monelle hyväksikäyttäjäluonteelle, jotka usein pyrkii lähelle epävarmoja ihmisiä, joten sun pitää päästä neutraalimmalle tasolle.
Sama. Olen kuitenkin jo luvannut itselleni aloittaa deittailun vuoden vaihtuessa.
N27
Pelko on aiheellinen. Miehet uhkaa naisia koko ajan ihan tietoisesti. Miehet sallii naisiin kohdistuvan vä*ivallan kaikkialla maailmassa. Miehet seksualisoi naisia, sekä epäinhimillistää jopa tyttöjä. Pelko on aiheellinen.
Ja turha kitistä mie*vihasta, miehet uhkailee naisia vä*ivallalla ja rai*kauksilla, eikä teitä kiinnosta.
Tasa-arvo on - tässäkin minusta hieman yksinkertaisesa miehestä - mainio asia. - Suomessa sekä mies että nainen voivat tehdä aloitteen (tai olla tekemättä) mutta kummalla tahansa on myös oikeus halutessaan, sen kummemmin perustelematta torjua aloite, tai yhtälailla ottaa se vastaan.
Ei se pakkien ja torjutuksi tuleminen (miehenäkään) ole yhtään sen mukavampaa...
Vinkkinä sanoisin vielä, että lienee helpompaa yrittää tehdä se aloite tai sopia ainakin ensimmäiseksi tapaamispaikaksi, joku julkinen paikka, kuin joku syrjäisempi saati yksiyinen (/intiimi). - Näin muu ympäristö voi toimia suojana, eikä "täyty" vain teistä kahdesta, jolloin kaikki keskittyy vain teidän välillenne ja toisen käytös voi olla paljon -yksinkertaistaen- arveluttavampaa...
Vierailija kirjoitti:
Pelko on aiheellinen. Miehet uhkaa naisia koko ajan ihan tietoisesti. Miehet sallii naisiin kohdistuvan vä*ivallan kaikkialla maailmassa. Miehet seksualisoi naisia, sekä epäinhimillistää jopa tyttöjä. Pelko on aiheellinen.
Ja turha kitistä mie*vihasta, miehet uhkailee naisia vä*ivallalla ja rai*kauksilla, eikä teitä kiinnosta.
Juuri niinkuin arvelinkin. Tämä sukunimihullu taas kerran aloituksen takana. Eikö sen ip-osoitetta voi blokata pysyvästi?
Minullakin on valikoivaa ahdistusta. Ei missään perhepiirissä eikä työkuvioissa, näissä olen törmännyt mukaviin tyyppeihin ja pärjännyt hyvin. Mutta jännitän lähestyä ketään, ajattelen, että mies, jos on vapaa, voi hyvinkin lähteä matkaani mutta jättää kuitenkin heti kohta. Ja jos joku mies lähestyy minua, sitten vasta tulenkin epäluuloiseksi. Ajattelen, että se on varmasti jonkin sortin hullu hiippari ja joku kusettaja.