Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin alkaa treenata maratoniin mutta oon raskaana viikoilla 24

Vierailija
02.05.2014 |

Onko mitään mitä voisin aloitella ja tehdä tässä raskausaikana maratonia silmällä pitäen? Oon harrastanut ihan kevyttä juoksua useamman kuukauden ja sen lisäksi käyn salilla. Aika paljon on tehtävää jos meinaan joskus 42 km juosta :) Peruskunto on ehkä kohtalaista tasoa tällä hetkellä.

Oon hölkännyt tämän raskausajan, mutta nyt tuntuu että se täytyy lopettaa, koska alkaa tuntua epämukavalta.

Kotona teen stepperillä, kuntosalilla poljen kuntopyörää ja teen voimaharjoittelua jonkin verran.

Onko täällä maratonin juosseita paikalla? Kuinka treenaaminen olisi hyvä aloittaa? Mitä pitää huomioida ruokavaliossa? Mikä olisi paras keino edes ylläpitää nykyistä kuntoa raskausaikana? Kaikki vinkit on tervetulleita.:)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vielä aika pitkä aika siihen, että voit aloittaa oikean maratontreenin, jos olet vasta viikolla 24. Peruskunnon ylläpitäminen riittää raskausaikana ja varsinainen treenaus kannattaa jättää sitten raskauden jälkeiseen aikaan eikä silloinkaan heti aloittaa. Treenaus on myös aikaavievää, joten alkuun voi vauvan kanssa olla haasteellista siksikin. Jollet ole aiemmin juossut pitempiä matkoja, kannattaa kokeilla ensin esim. jokin puolimaratoni ja treenata siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan