Katson Pieni talo preerialla-sarjaa ja mietin, että eikö tuohon aikaan osattu elvyttää?:D
Olen saanut melkein kaikki jaksot katsottua ja yksi asia mikä mua on häirinnyt on se, että tässä sarjassa on kuollut paljon hahmoja, mutta kukaan ei ole koskaan yrittänytkään elvyttää ketään? Jengi vain katsonut vierestä, että jaa se tuupertui ja, että jaa se tais kuolla. Mutta ei elettäkään, että alotettaisiin elvytys. Onko se vaan tää sarja, vai eikö tuohon aikaan oikeasti osattu ja opetettu elvyttämistä tms?:D
Kommentit (2)
Ei. Katson myös itse tuota sarjaa uudelleen ja mietin monesti, että luojan kiitos en elänyt tuota aikaa. Sairauksia joitakin ehkä osattiin jo tunnistaa, mutta hoitokeinoja ei ollut. Esimerkiksi sarjassa poika sairastui leukemiaan ja lääkärit vain totesi, että joo leukemia on, mutta "mitään ei voida tehdä" ja sama monen muun taudin kohdalla. Ja voitiin vain katsoa vierestä, kun porukka vain lopulta kuoli tauteihinsa. Että eläköön nykyaika ja lääketiede.
No ei. Suurimmaksi osaksi se oli sitä, että taputeltiin poskille ja tarjottiin lasillista vettä.