Avovaimo ja polttaminen
Olen asunut naisystäväni kanssa yhdessä keväästä lähtien. Tutustuttiin baarissa, ja aluksi naisystävä oli myös perinteinen "baarikärpänen". Eli tykkäsi juoda usein ja polttaa samalla, mutta myös arkena norttia kului. Nyt naisystävä on kokeillut vähentää /lopettaa selvin päin polttamisen. Tämä on hienoa mielestäni, mutta samalla hän on alkanu vaatimaan itseänikin lopettamaan. Vaatteet kuulemma haisee, pussailu on inhottavaa jne.
Luulen tässä kuitenkin olevan yleinen inho /viha /kateus ehkä myös, koska hän ei kestä lopettaneena katsoa minun polttavan. Usein kun olen parvekkeella, hän tulee lasin läpi tuijottamaan poltteluani paheksuvasti. Tultuani ulkoa hän myös avoimesti haistelee takkiani, ja tuhahtelee kuinka lemuaa. Olen sanonu, että voin polttaa häneltä piilossa (ettei hänen sitä tarvitse katkerana katsoa), mutta tämä ei hänelle riitä. En myöskään haluais lopettaa. Mitä teen?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
What a lovely couple.
Mielestäni aika tavallinen, mutta vaikeasti ratkaistava ongelma parisuhteessa. Ap
Olette alunperin lähteneet suhteeseen, jossa saa polttaa, joten sinulla on oikeus polttaa ihan kuten ennenkin.
Jossain vaiheessa hän luultavasti etsii itselleen kumppanin, joka ei polta.
Mitäkö teet?
Joko jatkat polttamista tai lopetat sen. Näistä toimista on erilaiset seuraukset. Toisesta hyviä, toisesta huonona.
Mitä oikeastaan yrität kysyä?
Tupakointi on turhaa eikä oikeasti edes tee hyvää hermoille vaikka niin luullaan. Parempi mieli ja pitempi pinna on sitten kun elää ilman tupakkaa, kunhan pahimmat vieroitusoireet on voitettu. Joten lopeta sinäkin ja tulet onnellisemmaksi.
Enemmän käy yläkerran asukkaita sääliksi, jotka joutuu ikuisesti pitää ikkunansa kii teidän takianne.
Mä olen ollut naimisissa puolisoni kanssa 20 vuotta. Toisinaan tykkäisin viikonloppuiltana tupruttaa sikarin tai pari, arkipolttajaksi minusta ei ole. Pahe on ollut minulla aina, mutta näiden vuosienkin jälkeen asiasta tulee useimmiten riita, ärsytys, mökötys, tms. joten joten minulle harvakseltainen nautinto ei varsinaisesti ole enää nautinto, kun aina tulee jupinaa.
Ymmärrä, että haisen sikarin jälkeen, mutta olen liki viisikymppinen ihminen, niin enkö satunnaisesti voisi tehdä jotain sellaista, josta nautin, vaikkakin se on turmiollista?
Sinulla on tasan 2 vaihtoehtoa:
a) valitse tupakka ja jätä nainen
b) valitse nainen ja jätä tupakka
What a lovely couple.