Avoparin ero ja yhteisen talon myynti/jako?
Talon omistus 50/50.
Mies ei halua myydä naiselle, ei myöskään maksaa käypää hintaa.
Miten tälläisessä tilanteessa toimitaan?
Kokemuksia?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä paikalle tekemään hinta-arvio. Nainen maksaa arviosta puolet miehen tilille ja kerää ukon kamat ulos ja vaihtaa lukot.
Luitko ollenkaan? Mies ei suostu myymään naiselle.
Talo menee myyntiin ja se ostaa, jolla on varaa eli paras tarjous voittaa. Jos se on sen naisen, niin se on sitten voivoi.
Haetaan oikeudesta yhteisomistuksen purku.
Vierailija kirjoitti:
Talo menee myyntiin ja se ostaa, jolla on varaa eli paras tarjous voittaa. Jos se on sen naisen, niin se on sitten voivoi.
Eli olet sitä mieltä ettei mies voi siinä vaiheessa laittaa kapuloita rattaisiin?
Minä neuvoin ystävääni kääntymään lakimiehen puoleen.
ap.
Käräjäoikeuteen ja yhteisomistuksen purkamisesta päätös. Myyntihaluton joko myy tai itkee ja myy. Ei ole mahdollista päätöksen jälkeen olla myymättä.
Mutta oikeudenkäynnistä tulee molemmille turhia kuluja eli vain hölmö antaa asioiden mennä siihen pisteeseen. Olisi kiva kuulla miten eksä itse aikoo asian ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä ettei mies voi siinä vaiheessa laittaa kapuloita rattaisiin?
Minä neuvoin ystävääni kääntymään lakimiehen puoleen.
ap.
Lakimiestä tossa tarvitaan takuulla joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeuteen ja yhteisomistuksen purkamisesta päätös. Myyntihaluton joko myy tai itkee ja myy. Ei ole mahdollista päätöksen jälkeen olla myymättä.
Mutta oikeudenkäynnistä tulee molemmille turhia kuluja eli vain hölmö antaa asioiden mennä siihen pisteeseen. Olisi kiva kuulla miten eksä itse aikoo asian ratkaista?
Mies on hölmö, eli ihan piruuttaan tekisi asiasta mahdollisimman hankalan ja kalliin.
"Miksi säästää 1000 euroa jos voi aiheuttaa eksälle 500 euron harmin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on hölmö, eli ihan piruuttaan tekisi asiasta mahdollisimman hankalan ja kalliin.
"Miksi säästää 1000 euroa jos voi aiheuttaa eksälle 500 euron harmin"
Jos näin on, niin ei kannata tuhlata aikaansa yrittämällä puhua järkeä. Heti hyvä juristi hoitamaan asiaa ja pistämään pyörät liikkeelle. Toki kannattaa varautua siihenkin että talo menee ulkopuoliselle. Myyntiajat vaan on sen verran pitkiä että jollei talo ole todella haluttu niin asiallinen tarjous on hyväksyttävä. Tuli se kummalta tahansa.
Kiinteistönvälittäjä paikalle tekemään hinta-arvio. Nainen maksaa arviosta puolet miehen tilille ja kerää ukon kamat ulos ja vaihtaa lukot.