te jotka olette pakastanut vauvan soseita jääpalamuotissa
Miten ne saa siitä irti? Jouduin nyt ottamaan koko muotin sulamaan että saan vauvalle bataatit kun ei ne irtoa siitä muotista. :D
Kommentit (13)
Mä lämmitin sitä yhtä tai kahta jääpalan kohtaa kuumalla vedellä kastellulla tiskirätillä pohjasta.
Annoin sulaa 1-2 min. sitten irtoavat muotista. 1-2 palaa heti käyttöön ja loput laitoin irtonaisena pakastepussiin.
Mä pakastin 2 dl rasioihin ja yksi kerrallaan sulatetaan. Menee nyt 1-2 syöntikerralla.
Mä irrotin koko muotillisen kuutioita aina kerralla erilliseen pakaterasiaan.
Minulla oli tapa irroittaa kaikki kerralla laskemalla vettä nurjalle puolelle ja kopauttaa kaikki palat kerralla pakastepussiin. Kätevää.
Rasian voi laittaa pussiin jo ennen vedenlaskua niin palat ei lentele sinne tänne. Pussin kuivaus ja pakkaseen, otetaan vähitellen käyttöön se mitä tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:57"]Ap oot idiootti!
[/quote]
Nii oon ja yksinkertainen myös :)
Muille kiitos vinkeistå :)
Kyllä mä saan palan irti, kun taivutan hiukan lätkää ja painan selkämyksestä.
Sä tarviit niitä ikean pehmeitä jääpalamuotteja :D suosittelen tota jäätyneiden kuutioiden pussitussysteemiä, niin saat jääpalamuotit uudelleen käyttöön heti kun sose jäätynyt :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 10:45"]
[/quote]
Samoin meillä.
Silikonisista muoteista irtoaa helpommin (vain taivuttamalla), kuin niistä kovista muovisista (joihin saa käyttää kuumaa vettä tai väkivaltaa :D ).
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 10:45"]
Samoin meillä.
Mä olen näin hajottanut viikon sisällä jo kaksi jääpalamuottia, kräksähtää keskeltä poikki mutta palat kyllä pysyvät paikoillaan :DD
Vierailija kirjoitti:
Annoin sulaa 1-2 min. sitten irtoavat muotista. 1-2 palaa heti käyttöön ja loput laitoin irtonaisena pakastepussiin.
Juurikin näin. Ei niitä kannata hillota siinä muotissa, vaan rasiassa tai pussissa.
Laskee kuumaa vettä yhden palan muovipuolelle, sulaa sen verran että saa kopautettua irti ja muut jää paikoilleen. :)