Onko kaikki sosiaaliset ihmiset tyhjänpuhujia?
Puhuu, puhuu, puhuu. Enimmäkseen pelkkää tyhjää.
Etenkin ne sosiaaliset ihmiset jotka on sosiaalisissa töissä.
Onko olemassa sosiaalisia ihmisiä jotka on epäsosiaalisissa töissä?
Eikö ole mahdollista olla sosiaalinen jollain muulla tavalla kuin tyhjää puhumalla? Eikö sosiaalisuus voisi tarkoittaa jotain muutakin kuin tyhjän puhumista?
Kommentit (11)
Sosiaalisuus voi pitää sisällään myös tunneälyltään, sekä tilannetajultaan loistavia ja huomaavaisia ihmisiä. Myös hiljaiseksi leimattu ihminen voi olla hyvinkin sosiaalinen, mutta tuo sosiaalisuutensa esille vaikkapa osoittamalla hyviä kuuntelijan taitoja ja olemalla kiinnostunut muiden asioista kyselemällä lisää.
Jopa intovertti ihminen voi olla hyvin sosiaalinen, mutta vain muutamien luotettavien ihmisen seurassa.
IHmisiä ei voi leimata niin tiukasti.
Vastakysymys ap:n hengessä: Ovatko epäsosiaaliset ihmiset aina kyräileviä toisista ihmisistä pahaa ajattelevia mussuttajia?
Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk Talk the talka and talk talk talk
Sinc
Vierailija kirjoitti:
Vastakysymys ap:n hengessä: Ovatko epäsosiaaliset ihmiset aina kyräileviä toisista ihmisistä pahaa ajattelevia mussuttajia?
Mussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muu Mussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muuMussuti muu mun muu mussuu suu mussuti muu
Sincc
Joo ja hiljaiset ovat aina todella syvällisiä ajattelijoita. Tai sitten eivät.
Vierailija kirjoitti:
Epäsosiaaliset ihmiset kyräilevät muita? Eiväthän kyräile. Epäsosiaaliset ihmiset eivät kiinnitä huomiota muihin ihmisiin, eivät katsele muita, joten eivät myöskään kyräile muita.
Kyräileminen on sosiaalinen aktiviteetti. Siis jos joku kyräilee niin hän on sosiaalinen.
Kiitos sinun kommenttisi, nyt ymmärrän että on ainakin kahdenlaisia sosiaalisia ihmisiä, kenties jokseenkin päinvastaisia:
1. Tyhjänpuhujat. Usein positiivisia, paljon äänessä, paljon esillä.
2. Kyräilijät. Usein negatiivisia, paljon hiljaa, paljon syrjässä.
ap
Sosiaalisuus tarkoittaa kykyä vastavuoroiseen keskusteluun ja kykyyn ottaa vastaan kommentteja ja kuunnella muita ihmisiä, siis vuoropuheeseen. Pelkkä taukoamaton puheen suoltaminen ja epäadekvaatti jatkuva hihittely kaikissa tilanteissa ei ole sosiaalisuutta, vaikka moni niin luulee. Sosiaalisuutta ei myöskään ole puhua varmana tietona kaikista p**kaa selän takana. Tämä ryhmä "sosiaalisia ihmisiä" on sellaisia vellinkeittäjiä ja harmin kerääjiä, että saavat ilmatilastani lähtöpassit heti paljastuttuaan.
Kuka pitää mitäkin mielenkiintoisena ja kuinka paljon pitää kohteliaisuudesta esittää kiinnostunutta. Siinäpä mietteitä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisuus tarkoittaa kykyä vastavuoroiseen keskusteluun ja kykyyn ottaa vastaan kommentteja ja kuunnella muita ihmisiä, siis vuoropuheeseen. Pelkkä taukoamaton puheen suoltaminen ja epäadekvaatti jatkuva hihittely kaikissa tilanteissa ei ole sosiaalisuutta, vaikka moni niin luulee. Sosiaalisuutta ei myöskään ole puhua varmana tietona kaikista p**kaa selän takana. Tämä ryhmä "sosiaalisia ihmisiä" on sellaisia vellinkeittäjiä ja harmin kerääjiä, että saavat ilmatilastani lähtöpassit heti paljastuttuaan.
Ei, vaan sosiaalisuus tarkoittaa että pystyy luomaan kaverisuhteita esim työpaikalla ja tutustumaan uusiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sosiaalisuus tarkoittaa että pystyy luomaan kaverisuhteita esim työpaikalla ja tutustumaan uusiin ihmisiin.
En tiedä mitä sosiaalisuus tarkoittaa. Mutta sen olen huomannut että työpaikalla eniten "kavereita" on juurikin niillä pahimmilla tyhjänpuhujilla. Itse olen tylsimys ja menen töihin vain palkkaa ansaitsemaan, siis töitä tekemään. Nuo tyhjänpuhujat menevät töihin viihtymään sellaisten työkavereiden kanssa jotka ovat samanlaisia tyhjänpuhujia.
Ja tuo muihin tutustuminen. Mielestäni ne tyhjänpuhujien jutut eivät ole muihin tutustumista. Ei se ole toisen ihmisen tuntemista että tietää hänen erityisruokavalionsa, lemmikkiensä nimet, harrastuksensa, musiikkimakunsa ja muuta hömppää.
Ehkä ihmissuhteissa on sama kuin kaikessa muussakin: laatu vs määrä. Tyhjänpuhujat vaikuttavat panostavan määrään, eivätkä he vaikuta ollenkaan ymmärtävän että on ihmisiä joita ei tuollainen hömppäpaljous kiinnosta tippaakaan. Todella rasittavaa.
Aika moni "ulospäinsuuntautunut" puhuu aika tyhjänpäiväisiä jatkuvasti. Ainakin itse olen huomannut tämän. Niitäkin löytyy jotka ovat sosiaalisia ja puhuvat kiinnostavista asioista, mutta aika harvassa ovat.