Musta on tullut nalkuttaja :(
Mulla oli nuorempana, vasta kotoa muuttaneena isoja ongelmia elämänhallinnassa, mutta olen päässyt niistä yli.
Äiti on aina stressannut työnsä kanssa, ja ei muka ikinä ehdi siivota. Muovipakkaukset, veitset, vihannesten kuoret jää pesualtaaseen,. Sitten ne kaikki lilluu siellä märkinä. Voiveitset jääkaapin viereen (ja kaikki hapankorpun muruset). Käytetty suodatinpussi jollekin random astialle kahvinkeittimen viereen. Olen myös huomannut hamstrausta enenevissä määrin. Mä yritän auttaa parhaani mukaan.
Välillä se saa kamalan ahdistuksen sotkusta ja tekee hirveän "agresiivouksen". Jos huomautan, että olisiko paljon helpompi vaan kerralla pyyhkäistä, jos jotain roiskuu tai laittaa roskat suoraan roskiin, niin se suuttuu ja huomauttaa, millaista mulla oli silloin kun mulla oli ongelmia. Sanoo mua myös nipottajaksi ja nalkuttajaksi, ja vetää marttyyriasenteen, kun "ei osaa siivota". Se sattuu tosi paljon, koska tiedostan entiset ongelmani ja olen ihan erilainen nykyään. Toisaalta olen myös hieman huolissani. Meillä on suvussa alzheimeria, voiko se alkaa oirehtia varhaisessa vaiheessa näin? Äiti on 53.
Kommentit (4)
Ei nalkuttamista ole olemassa. Nalkuttaminen= todellisuudessa jostakin aiheellisesta asiasta huomauttaminen. Ja herne menee nenään, koska äitisi ei kestä kritiikkiä.
Kyllä alzheimer voi valitettavasti alkaa 50-vuotiailla.
Joskus vanhoista ihmisistä tulee hirvittävän siivottomia. Mummoni oli sellainen, tosin oireet pahenivat kun hän oli yli 70v. Viimeiset vuodet olivat hygienian kannalta kammottavia.
Säästän teidät ykstyiskohdilta.
Hyvä ettet ole musta nalkuttaja. Hyvä ihminen kun olen kaikin puolin.
Sinusta on siis tullut nainen? Onnittelut!