vesipiippu - haluaisiko joku vähän valaista?
onko vesipiippu laillinen suomessa? onko sille ikärajaa? mitä siinä yleensä poltetaan? kiitos!
Kommentit (25)
Meillä on vesipiippu kirjahyllyssä. Matkamuistp Egyptistä. Mitään ei olla siinä poltettu.
jotain yrttejä poltetaan, laillinen ja ei ikärajaa käsittääkseni
erikseen on sit huumepiiput
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:41"]
On laillinen kunhan sillä ei ole poltettu kannabista.
Itse poltan vadelmanlehtiä, nokkosta ja joskus hyvin harvoin makutupakkaa.
[/quote]
onko tolle makutupakalle ikärajaa ja onko se verrattavissa normaaliin tupakkaan? :o
Vesipiipusta harvemmin poltetaan mitään laitonta. Bongista poltetaan sitten kannabista, mutta ei bongitkaan ole laittomia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:41"]
[/quote]
onko tolle makutupakalle ikärajaa ja onko se verrattavissa normaaliin tupakkaan? :o
[/quote]
Makutupakassa ei oo mitään myrkkyjä, vesipiippu suodattaa niitä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:41"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä kun en sitä suomesta osta. Nähtävästi kuitenkin k-18.
Enempi pidän nokkosesta, miedosti relaksoiva vaikutus.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:47"]Miten poltat nokkosta?
[/quote]
Kerään lehdet, kuivatan ja pistän pesään palamaan?
Ja tietysti tupakassa on nikotiinia! Niin makutupakassa kuin normissakin. Oulussa ainakin hempsteri myy knaster nimistä makutupakkaa, sitä en ole tosin testannut.
Makutupakissa on äärettömän vähän nikotiinia. Ei vakituiset röökinpolttajat sillä saa nikotiinikiintiötään täyteen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:45"]
[/quote]
[/quote]
Makutupakassa ei oo mitään myrkkyjä, vesipiippu suodattaa niitä.
[/quote]
Yleinen virheluulo että vesipiippu suodattais myrkkyjä tai olis vaarattomampaa kuin normaali tupakan poltto. On yhtä paljon haittoja kuin tupakan poltossa. http://www.medicalnewstoday.com/articles/249710.php
Itseasiassa vesipiipun poltto on jopa haitallisempaa kuin tupakan poltto. Vesipiipun poltossa saadaan 40% enemmän savua keuhkoihin, kolme kertaa enemmän hiilimonoksidia ja yhtä paljon nikotiinia kuin normaalissa tupakan poltossa. En todellakaan suosittele tavan aloittamista! https://www.drugfree.org/join-together/addiction/waterpipe-smoking-more
Harrastuspohjalta tehdyt vesipiippu aiheiset sivut on avattu. Sivuilla kattavasti ja selkeästi tietoa kaikesta vesipiippuihin liittyvästä muunmuassa lukuisten oppaiden muodossa.
Tutustu vesipiipun saloihin osoitteessa Vesipiippu.info
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:41"]
[/quote]
aa okei. Eli opiumia saa polttaa?
Vesipiipussa ei ole mitään haittoja! Olen 12v ja kyllä poltan vesipiippua! Äiti osti sen mulle ja en usko että olisi muuten ostanut jos siinä olisi olla haittapuolia/vaikutuksia
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 02:25"]Vesipiipussa ei ole mitään haittoja! Olen 12v ja kyllä poltan vesipiippua! Äiti osti sen mulle ja en usko että olisi muuten ostanut jos siinä olisi olla haittapuolia/vaikutuksia
[/quote]
Täh, miksi et ole nukkumassa?
No siis käytännössähän vesipiippu höyryttää sen mitä siitä poltetaankaan ja tottakai on nikoniinittomia versioita (ns. Makutupakasta) joka siis ei ole missään määrin tupakkaa vaan molassia. Niin näillä tiedoilla sanoisin että argumenttisi on väärin, mutta tosiaan en ole itsekään mikään tiedemies niin en voi olla täysin varma asiasta. Mutta sanoisin että yhtä vaarallista tämä shishan höyryttäminen kuin sähkötupakka, koska molemmat höyryttää poltettavat aineet