Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen ymmärtänyt, että adhd lapsilla usein vaikeuksia oppia lukemaan

Vierailija
04.12.2020 |

Kuinkahan suurella todennäköisyydellä lapsella, joka oppinut lukemaan ja kirjoittamaan 4 vuotiaana, on adhd?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on. Yleisyydestä en tiedä.

Vierailija
2/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsyyteen voi liittyä lahjakkuuttakin. Ja jos oppii lukemaan aikaisin, voi se olla merkki autismikirjostakin. Toki on sekin totta, että lukivaikeudella on komorbiditeettia ADHD ja autismikirjon häiriön kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukulaislapseni oppi lukemaan alle 3-vuotiaana sekä suomeksi että englanniksi (ihan oikeasti, vaikka arvaan, että täällä ei kukaan usko). Hänellä on ADHD-diagnoosi. Tosin epäilen itse, että jokin autismin kirjon diagnoosi olisi lähempänä oikeaa.

Vierailija
4/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oppi lukemaan 4v 1kk iässä. Nyt on 10v ja vihdoinkin pääsemässä testeihin. Epäillään siis adhd:ta. Tyttö kyseessä ja ei ole "normaali". Monta vuotta on koitettu päästä testeihin, mutta hän ei ole kuulemma riittävän selkeä tapaus adhd:ksi. Nyt lastenpsyka sanoi, että aivan selkeä adhd-tyttö.

Kakkonen oppi lukemaan 4,5 vuotiaana ja kolmonen 4v 5kk. Nää nuoremmat on ihan erilaisia, ei oo tarvetta epäillä mitään.

Vierailija
5/5 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yksi ärsyttävimpiä asioita mitä itte oon kokenut että ei kykene olemaan läsnä ja aina pitäiisi olla ikäänkuin patistamasssa itseään toittoaen "yritä olla läsnä" kunne huomasin että annoin itselleni vinkin että älä patista itseäsi olemaan läsnä vaaan anna aivojesi luontaisesti tehdä se ja yriitä rentoutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä