Postilaatikko mökkitien varteen, argh en löydä miten onnistuu
Olen nyt yrittänyt etsiä useana päivänä Postin sivuilta tarkkoja ohjeita miten tilaan postilaatikon mökilleni. Päädyn aina Postin lähilaatikko-palveluun, mutta en halua mitään lähilaatikkoa, vaan haluan postilaatikon tuonne mökkitien varteen missä muillakin on. Löytääkö joku Postin sivuilta tiedon mitä kaikkea tämä vaatii? Ainoa mitä olen löytänyt, on että sijoittelu on tärkeää ja laatikoiden pitää olla numerojärjestyksessä, mutta pitääkö minun esim. kysyä postilaatikkorykelmän maanomistajalta saanko tuoda myös laatikkoni sinne, pitääkö minun ruuvata laatikot irti ja asetella ne uusiksi jos omani menisi numerojärjestyksen takia keskelle, jne. Tiedän että olen sokea joten jos joku löytää Postin sivuilta tiedon ihan tavallisesta postilaatikosta mökille niin laitathan linkin, kiitos. Postille kun ei mitenkään pysty laittamaan palautettakaan, mistään ei löydy sähköpostiosoitetta tai palautelomaketta jonka voisi aiheesta täyttää.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Sinuna en koskisi muiden laatikoihin, lykkäisin vaan omani sinne jatkoksi. Tuskin se numerojärjestys niin pakollinen on, ei meilläkään ole.
Veittekö vaan laatikon sinne vai kysyittekö lupaa talon-/maanomistajalta jonka tontilla laatikot on? Ja ilmoitetaanko postille sitten että meillä on nyt täällä laatikko, tai riittääkö että sinne vaan vie laatikon? En ole siis välttämättä kääntämässä postia tänne, mutta postilaatikko olisi kiva jos on pidemmän aikaa, niin voi vaikka tilata kirjepaketteja tai jonkun lehden tms. mökille.
Tyhmiä kysymyksiä mutta kun en kertakaikkiaan tiedä, enkä löydä. :/ -ap
Juu, tuonkin sivun olen postin sivuilta löytänyt, mutta en löydä miten tilaan normaalin postilaatikkopalvelun mökille, ei lähilaatikkoa. Vai eikö Posti enää tarjoa mitään muuta kuin tämän lähilaatikkopalvelun? Eli uusia "ryhmälaatikoita" ei enää saa?
Minun mielestäni sinä vain viet sen laatikon sinne samaan ryhmään, ja siinä se. Ei kai sitä kukaan voi estää kun posti määrää että laatikot sijaitsevat ryhmissä.
Ja sitten vain tilaat siihen osoitteeseen jotain, jos et ole kääntämässä tai halua postilaatikkoasi lähemmäs, niin et tarvitse mitään palveluita.
Omapostissa taisi olla linkit chattiin ja asiointilomakkeisiin, facebookistakin asiakaspalvelun on saanut kiinni.
Laita oma postilaatikko tien varteen mahdollisimman lähelle käytössäsi olevaa rakennusta. Yleensä tien varressa on jo valmiiksi postilaatikkoryhmä enemmän tai vähemmän epämääräisessä yhteistelineessä.
Jos olet liikuntaesteinen, posti saattaa hyväksyä, että sinun postilaatikkosi on vielä lähempänä rakennusta, ihan sen pihassa.
Sitten vain laatikkoon osoite ja sukunimi selvästi ja ilmoitat Postille tämän osoitteen.
Näin toimii ainakin meillä täällä Hämeessä yksityistien varressa asuvilla.
Sinuna en koskisi muiden laatikoihin, lykkäisin vaan omani sinne jatkoksi. Tuskin se numerojärjestys niin pakollinen on, ei meilläkään ole.