Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini erosi eilen. On valvonut ja itkenyt varmaan koko yön. Olenko huono äiti kun pakotin kouluun.

Vierailija
03.12.2020 |

16v poika kyseessä. Ei suostu nousemaan sängystä. Oon kuulema paska mutsi.

Kommentit (1004)

Vierailija
601/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä

Nyt korona aikana itkettää mennä työpaikalle=ei käy ihmisiä.

Silti menen kuutena päivänä viikossa.

Menisin jos  mies vielä jättäisi...suoraan junan alle

Mutta menisin kuitenkin...

Ole hiljaa..yrittäjät on epäempaattisia si.koja.

Kaikki saikuttaa kun huvittaa ..ja meillä on oikeus.

Se kirurgi kirjoittaa itselleen kuukauden masennussaikun ja rauhoittavat päälle.

Joku muu leikkaa...

Vierailija
602/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näytä monellakaan töitä olevan kun olette saaneet jo yli 30 sivua juttua aikaan.

En osaa sanoa muista, mutta itse teen vuorotyötä, yleensä yövuoroa. On reilusti aikaa hengailla palstalla näin päivisin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta/töistä ollaan pois vasta silloin, jos ollaan oikeasti sairaita. Yhden yön valvominen ei ole sairaus, joten kouluun ja heti. Aivan liian helposti nykyään jäädään kotiin makaamaan. Erilaisia on sitten se, että aiheuttaako tuo ero masentuneisuutta, johon on syytä hakea apua ennenkuin tilanne pahenee.

Hmmm. jokainen tuntemani eronnut aikuinen on ottanut käytännössä viikon saikkua. 

Jep.. Parasta oli, kun yks entinen työkaveri otti kaksi viikkoa saikkua, kun erosi sen pitkäaikaisesta poikaystävästä. Seuraavana vuonna sama tyyppi otti kaks viikkoa saikkua, kun erosi taas, silloin suhteella oli ollut historiaa ehkä kuukauden tai kaks :D

Näitä sarjasaikuttajia löytyy hurjasti, onneksi nyt korona-aikana ei sentään tarvitse niin pahasti heistä ärsyyntyä, kun heitä ei fyysisesti nää ikinä. 

Vierailija
604/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näytä monellakaan töitä olevan kun olette saaneet jo yli 30 sivua juttua aikaan.

En osaa sanoa muista, mutta itse teen vuorotyötä, yleensä yövuoroa. On reilusti aikaa hengailla palstalla näin päivisin :)

juu juu.

todennäköisesti olet yhtä työtön kuin monet muutkin palstan jankuttajat.

Vierailija
605/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mihin töihin VOI mennä jos koira kuolee/poikaystävä jätää?

SIIVOAMAAN...siinä luututessa kuivuu kyyneleet.

Kukaan ei edes huomaa siivoajan kyyneleitä, ne imeytyy kansanmaskiin..samoin kuin räkä.

Siinä sitten siivoat leikkaussalin ja kirurgi vaan lomailee..kun se on jätetty.

Vierailija
606/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauoilla voi surffata. 

Vierailija
607/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu juu.

Olen eri, mutta mitäs itse teet täällä palstalla tähän aikaan? 

Vierailija
608/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 16v on yhden päivän pois koulusta kun on psska olla niin ei se maailmaa kaada ja Suomen taloutta romuta :D vähän suhteellisuudentajua hei

Ongelma taitaa olla siinä, että ei se ikinä yhteen kertaan jää, vaan tulee tavaksi. Sitten tulee näitä valehtelija-saikuttelijoita, joita ei millään saa pihalle. Siitä kärsii puolestaan koko firma. Nuoresta asti kun opettaa, että velvollisuuksista ei pienen epämukavuuden takia laisteta, niin hyvä tulee. 

No tuo ajattelutapa kertoo kyllä enemmän sinusta kuin ap:n pojasta. Pahoittelen jos kohtuudessa pysyminen on sinulle noin vaikeaa, mutta turha sitä on yleistää kaikkiin muihin ihmisiin.

-eri

Ei ole ajattelutapa, vaan töissä havaittu ilmiö (olen työterveyslääkäri). Eli don't worry, tiedän kymmenien vuosien työkokemuksella mistä puhun. 

- Kenelle vastasit

No hoidatko työterveyslääkärinä paljonkin alaikäisten teinien sydänsuruja? Ei kukaan ole kiistänyt sitä, etteikö työelämässä olisi paljon turhia saikuttelijoita. Sen sijaan väitteesi, että yksi (!) erosurupoissaolo aiheuttaisi tämän ilmiön odottaa edelleen perusteluja. Sinun mainostamasi kokemus on tässä relevantti vain siinä tapauksessa, että olet näiden ihmisten kohdalla päässyt todella seuraamaan koko kehityskaaren kouluiästä aikuiseksi. Näin ei kuitenkaan taida olla, vaan kohtaat ensimmäistä kertaa sen työhaluttoman parikymppisen ja heität nyt vaan hatusta omia spekulaatioita motivaatiopulan taustoista.

En hoida sydänsuruisia teinejä, mutta nään työssäni kuinka nopeasti niitä saikkuja nostellaan putkessa. Missä muualla he olisivat tällaisille tavoille oppineet, kuin kotonaan? Ei kai kukaan opi tällaista lusmuilun kulttuuria tyhjästä, vaan vanhempiensa kasvatuksen perintönä? 

- Kenelle vastasit

Meille tuli esimies, joka otti tosi rennosti saikkujen kanssa, siis jo ennen koronaa hänelle oli helppo soittaa jos oli sairas olo ja piti jäädä kotiin, antoin aina omalla ilmoituksella jäädä. Minulla sairauslomat vähenivät ja lyhenivät huomattavasti tämän myötä.

Sitä ennen oli kaltaisesi esimies joka piti meitä työntekijöitä ihan lusmuina jos olimme saikulla, jos hänelle soitti, että on vähän kipeä olo, niin alkoi vähättely ja patistelu sinne. Ja siellähän sitä töissä sitten käytiin, kunnes vastustuskyky romahti ja se tauti tuli kunnolla päälle ja lääkäriltä hakemaan sairaslomaa jota määrättiin samantien sitten 3-4 päivää ja yleensä piti vielä jatkaakkin, sen sijaan, että olisi ollut jo alkavan flunssan kanssa sen yhden päivän kotona levähtämässä. Ja palkkioksi vieläkin esimies, joka epäili lusmuilusta.

Joten sanoisin, että jos olet esimies/työnantaja, niin olet luultavasti ihan itse aiheuttanut sen lusmuilun. Mukavan esimiehen sattuessa kohdalle työntekijöillä on mukavampi olla töissä ja tulee suorastaan halu tehdä työnsä mahdollisimman hyvin ja tunnollisesti, kun työnantajakin välittää työntekijöistään, niin välittää työntekijätkin työnantajastaan, näin yksinkertaistettuna.

Epäinhimmillinen orjapiiskuri saa juuri sellaiset työntekijät kuin on ansainnutkin omilla johtamistaidoillaan.

Lasarus!

Kuolleista noussut raamatun henkilö?

Lasarus, Pilatus tai Brutus, joku sellainen ;)

Vierailija
609/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUANKO PITÄÄ SEURUSTELLA ET ON OOKOO JÄRKYTTYÄ KUN KUMPPANI JÄTTÄÄ= SAIKUTTAA:

Vierailija
610/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu juu.

Olen eri, mutta mitäs itse teet täällä palstalla tähän aikaan? 

tulin juuri töistä ja luin hetken päivän uutisia.

toisilla on näköjään ollut taas koko päivä aikaa jankutella vauvelipalstalla.

Vierailija
611/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle tuli tänne kaksi kaveria käymään. Olivat kuulema nälkäisiä koulun jälkeen niin tilasin pizzat. Oma poika sanoi ettei edelleenkään maistu. Kyllä se kuitenkin vissiin omansa söi, en tiedä. Kaverien seura oli varmasti hyvä veto, koska muuten olisi varmasti lähes koko päivän yksinään tuolla huoneessaan murehtinut. Nyt kuuluvat jotain pelaavan ja välillä nauravatkin. Onnellinen olen siitä, että poika on pitänyt kavereihin hyvät välit, vaikka olikin tyttöystävä.

Ehkä se elämä pikkuhiljaa voittaa. Ei tietenkään heti, mutta hiljalleen. Toki jos (ja kun) on samanlainen murehtija kuin minä niin kaverien lähdettyä se paha olo palaa.. Mutta ihanaa, että nyt edes hetken on hieman paremmalla tuulella. 

ap

Don't worry, nopeasti ne nuoret toipuu :)

Vierailija
612/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauoilla voi surffata. 

työttömällä varmaan "taukoja" riittää.

Vierailija
613/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauoilla voi surffata. 

työttömällä varmaan "taukoja" riittää.

Ladies and gentlemen, trolli on saapunut keskuuteemme!

Vierailija
614/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyn puutteen takia voisi muutama kommentoija ottaa vaikka loppuelämän saikkua. Ei ihmekään että sairaudet ja pahaolo lisääntyy kun suoritusyhteiskuntalaiset tuomitsevat yhden päivän poissaolon mikä on vieläpä ihan syystä.

Noihin lemmikki kuoli hähähää kommentteihin vielä sellainen, että itse todennäköisesti ottaisin koirani kuoleman takia saikkua kuin tuttuni kuoleman. Koira on paljon tärkeämpi ja tää palsta vaan on vahvistanut ajatuksiani siitä miten ihmisiä ei edes kannata surra.

Vierailija
615/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko ehtineet harrastaa jo seksiä?

Mitä se tänne kuuluu? ... Ap

Sinähän tämän keskustelun aloitit. Kerro lisää yksityiskohtia, jos kerran haluat avautua,

Vierailija
616/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle tuli tänne kaksi kaveria käymään. Olivat kuulema nälkäisiä koulun jälkeen niin tilasin pizzat. Oma poika sanoi ettei edelleenkään maistu. Kyllä se kuitenkin vissiin omansa söi, en tiedä. Kaverien seura oli varmasti hyvä veto, koska muuten olisi varmasti lähes koko päivän yksinään tuolla huoneessaan murehtinut. Nyt kuuluvat jotain pelaavan ja välillä nauravatkin. Onnellinen olen siitä, että poika on pitänyt kavereihin hyvät välit, vaikka olikin tyttöystävä.

Ehkä se elämä pikkuhiljaa voittaa. Ei tietenkään heti, mutta hiljalleen. Toki jos (ja kun) on samanlainen murehtija kuin minä niin kaverien lähdettyä se paha olo palaa.. Mutta ihanaa, että nyt edes hetken on hieman paremmalla tuulella. 

ap

Kuulostat empaattiselta ja lämpimältä äidiltä. :) Teinien suhteet eivät useinkaan kestä loppuelämää, mutta kukapa sitä osaisi noin järjellä ajatella, kun on itse siinä tilanteessa, että se ensirakkaus on jättänyt. Teineillä ei myöskään ole vielä elämänkokemusta, johon turvautua, ei omakohtaista kokemusta siitä, että aika auttaa ja joskus vielä tulee se uusi rakkaus, joka on vielä ihanampi kuin se eka. Nyt se ero tuntuu maailmanlopulta, ja on aikuisen tehtävä toisaalta antaa surulle aikaa ja toisaalta vakuuttaa, että se paha olo menee ennen pitkää ohi. Itse tuin keväällä omaa teiniäni vastaavassa tilanteessa, kerroin omista sydänsuruistani ja niistä selviämisestä, ja annoin teinille aikaa surra.

Vierailija
617/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauoilla voi surffata. 

Voi kun olisikin duuni, jossa olisi taukoja! Olen tässä kohtapuolin lähdössä iltavuoroon sairaalaan, ja tiedän, että taas saa tuntikausia juosta tukkaputkella. 

Nimim. sairaanhoitaja

Vierailija
618/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 16v on yhden päivän pois koulusta kun on psska olla niin ei se maailmaa kaada ja Suomen taloutta romuta :D vähän suhteellisuudentajua hei

Ongelma taitaa olla siinä, että ei se ikinä yhteen kertaan jää, vaan tulee tavaksi. Sitten tulee näitä valehtelija-saikuttelijoita, joita ei millään saa pihalle. Siitä kärsii puolestaan koko firma. Nuoresta asti kun opettaa, että velvollisuuksista ei pienen epämukavuuden takia laisteta, niin hyvä tulee. 

No tuo ajattelutapa kertoo kyllä enemmän sinusta kuin ap:n pojasta. Pahoittelen jos kohtuudessa pysyminen on sinulle noin vaikeaa, mutta turha sitä on yleistää kaikkiin muihin ihmisiin.

-eri[/quot

Ei ole ajattelutapa, vaan töissä havaittu ilmiö (olen työterveyslääkäri). Eli don't worry, tiedän kymmenien vuosien työkokemuksella mistä puhun. 

- Kenelle vastasit

No hoidatko työterveyslääkärinä paljonkin alaikäisten teinien sydänsuruja? Ei kukaan ole kiistänyt sitä, etteikö työelämässä olisi paljon turhia saikuttelijoita. Sen sijaan väitteesi, että yksi (!) erosurupoissaolo aiheuttaisi tämän ilmiön odottaa edelleen perusteluja. Sinun mainostamasi kokemus on tässä relevantti vain siinä tapauksessa, että olet näiden ihmisten kohdalla päässyt todella seuraamaan koko kehityskaaren kouluiästä aikuiseksi. Näin ei kuitenkaan taida olla, vaan kohtaat ensimmäistä kertaa sen työhaluttoman parikymppisen ja heität nyt vaan hatusta omia spekulaatioita motivaatiopulan taustoista.

En hoida sydänsuruisia teinejä, mutta nään työssäni kuinka nopeasti niitä saikkuja nostellaan putkessa. Missä muualla he olisivat tällaisille tavoille oppineet, kuin kotonaan? Ei kai kukaan opi tällaista lusmuilun kulttuuria tyhjästä, vaan vanhempiensa kasvatuksen perintönä? 

- Kenelle vastasit

Näytä vertaisarvioitu tutkimus niin uskon :)

Näytä vertausarvioitu tutkimus, jossa sanotaan, että kotikasvatuksella ja kasvukulttuurilla ei ole merkitystä aikuisuudessa :)

- Kenelle vastasit

Olen eri, mutta jos sinä esität absurdeja väitteitä faktana ja vetoat vielä samassa yhteydessä ammatin tuomaan auktoriteettiin, niin kyllä se todistustaakka on silloin sinulla eikä sillä joka nämä väitteet oikeutetusti kyseenalaistaa. Sitäpaitsi kukaan ei ole sanonut, ettei kasvatuksella ole mitään merkitystä. Kyse olikin siitä, pilaako se yksi poissaolo koko kasvatuksen. Tämän väitteen naurettavuuden olet kiemurtelustasi päätellen tainnut jo itsekin ymmärtää.

Anteeksi vain, mutta miten se on absurdi väite, että valehtelu-sairaslomailusta tulee helposti tapa? Eiköhän jokaisella muullakin työterveyslääkärillä ole tällaisia tapauksia hoidettavana, ja työnantajalla tällaisia työntekijöitä? Me emme selvästikään nyt ymmärrä toistemme pointteja, joten ihan turha tästä enää jankata. 

- Kenelle vastasit

Älä loukkaannu. Kunhan mammat vaan ajankulukseen ärsyyntyy, kun heidän vapaata kasvatustaan arvostellaan :D 

Teinin sydänsuru siis on jonkun mielestä :pieni epämukavuus".

Minä ymmärrän pienellä epämukavuudella esim. sellaista, että paidan valmistelappu kutittaa niskaa tai takin hartiaseutu on liian ahdas. Toki en saikuta sellaisista syistä. Mutta nuoren sydänsurua pidän kuitenkin eri kokoluokan murheena kuin noita pieniksi epämukavuuksiksi määrittelemiäni asioita.

Juu, kieltämättä tässä on taas ollut meille palstamammoille kirjoitettavaa.

Vierailija
619/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä

Nyt korona aikana itkettää mennä työpaikalle=ei käy ihmisiä.

Silti menen kuutena päivänä viikossa.

Menisin jos  mies vielä jättäisi...suoraan junan alle

Mutta menisin kuitenkin...

Olin varannut kampaaja-ajan. Käynti peruuntui, kun kampaajan kissa oli kuollut edellisenä päivänä.

Vierailija
620/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauoilla voi surffata. 

Aika paljon näyttää taukoja monilla olevan viestien määrästä päätellen.