Onko muita selityksiä kuin psykoosi?
Jos henkilö tekee asioita, joita ei jälkeenpäin itse muista? Henkilö on nuori, parikymppinen, joten muistisairaus on poissuljettu. Ja henkilö havahtuu välillä tekemisensä lomassa ihmettelemään, miksi on paikassa X, jonne ei ole itse mennyt eikä halunnut.
Tuleeko mieleen muita selityksiä kuin psykoosi?
Kommentit (16)
Asiat voi tapahtua eri järjestyksessä, eikä hän esim. teknisesti ottaen ole VIELÄ niitä esim. tehnyt ..
Sincc
Minultakin on palstalla kyselty asioista, jotka olen sanonut esim. 5 tai 10 wuotta myöhemmin ..
Sincc
Kyllähän siinä "tekijä" sanoo, ettei mitään tuollaista ole tehnyt, kuten ei VIELÄ olekaan ..
psykoosit ei nuin vain tule ja mene samantien pois itsestään
Minulla oli tuollaisia oireita, ennen kuin löydettiin syöpäkasvain aivoista.
Todennäköisesti on vaan nukkunut huonosti ja siksi oireilee noin.
Muistisairaus voi iskeä minkä ikäiseen vain. Toki se on yleisempää vanhemmilla. Mutta tuosta kuvailusta tulee mieleen dissosiaatio.
Isku päähän, traumaperäinen stressihäiriö, aivoverenkierrossa häikkää, unettomuus, dissosisaatiohäiriö, sivupersoonahäiriö. Psykoosi ei vaan tule ja häviä samantien.
Dissosisaatio! Minulla todettiin vasta aikuisiällä. Ihmettelin jo nuorena miten kykenin syventyä omaan ajatusmaailmaan ja sulkea kaiken muun ulos.
Disso, mania, psykoosi, aivoverenkiertojutut, nuorena alkava muistisairaus, syvä masennus.
Dissosiaatihäiriö. Traumataustaisilla ihmisillä ihan tavallista oireilua.
Matrix
Sincc