Protopic-voiteesta tietävät
lääkäri määräsi tuota, mutta nyt olen alkanut empiä. Te, joilla on kokemusta kyseisestä voiteesta voisitteko pliis valaista asiaa. Saavuttaako voiteella tuloksia ja onko esim. jotain sivuvaikutuksia? Olen ymmärtänyt, että olisi melko vahvaa tavaraa.
Kommentit (14)
Meillä mietittiin 3v lapselle tuota. Voide voi kuitenkin aiheuttaa aluksi kovaa/voimakasta kipua, joten päätettiin jättää välistä. Minidermillä ja kortisonivoide kuureilla pärjätään kohtuullisesti.
Ainut voide, mikä on auttanut sen jälkeen kun tuli kortisoneille immuuniksi. Voide kihelmöi ja polttaa levittämisen jälkeen hetken, mutta menee ohi. Olen kuullut voiteesta ainoastaan kehuja! Voide on kallista ja jos epäroit, ota ensin reseptiltä pienin pakkauskoko. Voidetta tulee levittää todella ohuelti ja se on hyvin riittoisaa. Minun elämäni suurin helpotus, kun sain lääkärin kirjoittamaan Protopic-reseptin!!
Ap, tässä. Kiitos vastauksista. Vielä muita Protopicia käyttäneitä?
Minä käytän, ja jos noudatan kaikkia hoito-ohjeita (käytössä 2 muuta rasvaa) niin toimii todella hyvin. Ei siis mitään kirvelyä tai kipua. Sen sijaan jos jätän toisen rasvan väliin (antibiootti+kortisoni) ja laitan protopicia huonokuntoiselle iholle, niin silloin menee iho tosi huonoksi. Mutta minulla protopic on ns. ihon kuntoa ylläpitävä voide ja siinä se toimii mainiosti.
tulehtuneeseen aikuisen atooppiseen ihoon toimi loistavasti, oikeastaan ainoa voide joka tehoaa. Piti vaan malttaa rasvata just eikä melkeen ohjeen mukaan (2xpvä). Kumihanskoilla luonnollisesti se levitys kitkan ehkäisemiseksi. Alkuun teki vähän kipeää mutta muutaman päivän jälkeen helpotti. Kuureittain käyttö ja välissä riittää nykyisin ihan perusrasvat.
Minulla taas protopicia kiellettiin laittamasta tulehtuneeseen atooppiseen ihottumaan. Ja pari kertaa tuli laitettua kun antibiootti/kortisoni oli loppu ja tuloksena oli kuukauden kestävä täysin rikki oleva iho :/ Mutta tosiaan, minulle rasva määrättiinkin vaan siihen että sillä pidetään atooppinen ihottuma poissa kun ensin on hoidettu tulehdus pois. Ja siihen rasva on toiminut mainiosti.
t. 7
Minulla auttoi tovin aikaa, siinä vaiheessa kun mikään muu ei oikeastaan enää auttanut. Sain monen vuoden jälkeen kädet jopa terveen näköisiksi! Sivuvaikutuksia kyllä piisasi, tosi kylmän/kuuman herkkä iho, kirveli ja suorastaan poltteli kuumassa tai kylmässä. Minulla siis pahin ihottuma on tällä hetkellä käsissä. Nyt en käytä protopicia erinäisten syiden takia, mutta olen harkinnut josko taas kokeilisi..
Kortisoneista ei käy enää juuri mikään, yli 30v atoopikkona, joten kaikki on käytännössä kokeiltu..
Mies käyttää käsissä ja huulessa atooppiseen ihottumaan. Ainut voide joka auttaa. Ei kuulemma kirvele, polttele tai arista millään lailla kun käyttää.
Mulle lääkäri kirjotti reseptin kun olin 11 vuotias ja naama pamahti täyteen ihottumaa. Ikää on tällähetkellä yli 20v ja vieläkin käytän protopicia lähes päivittäin. Aluksia taisi kyllä poltella ja tuntua inhottavalta, ja vieläkin välillä tuntuu polttelua, mutta auttaa mulla heti.
Parasta että voi käyttää säännöllisesti ja luomiin, kaulaan ym herkille alueille.
Kallishan se on, mutta mulla kestää toi 30g tuubi vuosia :)
Itse en tuomitsisi heti, mulla toimii ja on pelastus iho ongelmiini.
Suosittelen, ehdottomasti hintansa vaarti. Se myos korjaa ja vahvistaa ihoa. Meilla 2 atoopikkoa eika mikaan muu auttanut. Helpotti tosi paljon oloa ja oireita.
Minulla ihottumaa mm silmäluomissa ja todella nopeasti alkoi toimimaan. ihottuma häviää ja se on ihanaa. Eikä minulla yhtään poltellut ihoa, vaikka luin kokemuksia ko. Voiteesta, että aiheuttaa kamalia tunteita iholla. Aika yksilöllistä. Suosittelen vaikka itketti maksaa siitä pienestä voiteesta niiin iso hinta. Mut tuskin se heti loppuu.
Meillä toimi tosi hyvin.