Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos verkkokaupan paketti ei saavu, onko pakko maksaa lasku?

Vierailija
11.04.2014 |

Tilasin vaatteen verkkokaupasta, mutta sitä ei ole saapunut. Heidän sivuillaan lukee, että lasku tulee erikseen kirjeessä. Mitä teen, tuntuu kurjalta maksaa lasku tyhjästä :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en maksaisi, laittaisin viestiä asiakaspalveluun. Ei ne sitä perintään kuitenkaan ihan heti saa.

Vierailija
2/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty soitat firmaan ja kysyt paketista ENNEN laskun tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä soittanut heille että lähettänyt meiliä kahdesti. Vastasivat vain, että lähetetty 1.4.14. Olisi pitänyt jo ehtiä perille, kun kyseessä on suomalainen vaatekauppa. Millä mä todistan, että sitä ei ole tullut. Soitin Itellaan, mutta hekään eivät voi auttaa, koska seurantatunnusta ei ole. 

 

T ap

Vierailija
4/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa käytiin väärää termiä "paketti". Vastauksen mukaan kyseessä on kirje, joka toimitetaan kotiin. Siellä on yksi mekko. Joten en pysty millään todistamaan, että tuota ei ole tiputettu postiluukustani. Olen ennenkin tilannut netistä, eikä näin ole käynyt. Tuo mekko on vieläpä tarkoitettu vihkiäisiini. Meni maku koko nettikaupasta.

t ap

Vierailija
5/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lasku jonkun laskutuspalvelun kautta? Klarna, everyday, joustoraha tms?

Vierailija
6/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cellbesin lasku, käsittääkseni lähettävät sen erikseen kirjeessä.

 

t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etippäs vaikka kuluttajasuojasivuilta aiheesta tarkempaa tietoa. En minäkään enää tuommoiselta firmalta tilais. Tosin olen aina saanut seurantatunnuksen paketeista, jonka takia ongelmia ei ole tullut.

Vierailija
8/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:15"]

Olen sekä soittanut heille että lähettänyt meiliä kahdesti. Vastasivat vain, että lähetetty 1.4.14. Olisi pitänyt jo ehtiä perille, kun kyseessä on suomalainen vaatekauppa. Millä mä todistan, että sitä ei ole tullut. Soitin Itellaan, mutta hekään eivät voi auttaa, koska seurantatunnusta ei ole. 

 

T ap

[/quote]

 

Verkkokauppa tekee tuossa tapauksessa postille selvityspyynnön lähetyksen katoamisesta ja posti on velvollinen korvaamaan kadonneen lähetyksen kaupalle (tosin eivät tuota korvaa jos kyse on kirjaamattomasta kirjeestä). Asiakkaan ei tarvitse maksaa mitään.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko postitettu kirjeenä?

Heidän nettisivuillaan puhutaan vain paketeista.

Vierailija
10/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Toivottavasti ei tarvitsisi maksaa. Koska mekkoa ei näytä tulevan, joudun ostamaan sen jostain joka tapauksessa. Tilasin häämekon Cellbesiltä, koska heillä on niitä isompiakin kokoja. Maistraatissa se kelpaa mainiosti, mutta alkaa stressiä jo pukata kun vihkiäiset lähestyy eikä mekkoa olekaan. Eka kerta kun otin jotain laskulle, yleensä olen tottunut maksamaan tilaukset heti verkkopankissa ja noutamaan postista. Niin on jo menossa hermo koko Cellbesiin että tekis mieli repiä kohta tukka päästäni ;)

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:35"]

Mekko postitettu kirjeenä?

Heidän nettisivuillaan puhutaan vain paketeista.

[/quote]

 

No totta kai verkkokaupat lähettävät tuotteen kirjeenä/maksikirjeenä (joka on halvempi kuin paketin lähettäminen), jos se painon ja koon perusteella menee kirjeenä. Olen itsekin monista suomalaisista verkkokaupoista tilannut esim. yhden vaatteen kerralla ja tullut postiluukusta kirjeen sisässä.

Vierailija
12/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:36"]

Kiitos vastauksista. Toivottavasti ei tarvitsisi maksaa. Koska mekkoa ei näytä tulevan, joudun ostamaan sen jostain joka tapauksessa. Tilasin häämekon Cellbesiltä, koska heillä on niitä isompiakin kokoja. Maistraatissa se kelpaa mainiosti, mutta alkaa stressiä jo pukata kun vihkiäiset lähestyy eikä mekkoa olekaan. Eka kerta kun otin jotain laskulle, yleensä olen tottunut maksamaan tilaukset heti verkkopankissa ja noutamaan postista. Niin on jo menossa hermo koko Cellbesiin että tekis mieli repiä kohta tukka päästäni ;)

 

ap

[/quote]

 

Jos kauppa lähettää tilauksen kirjeenä ilman lähetystunnusta, se on verkkokaupan vastuulla! Asiakkaan ei kuulu maksaa mitään jos tuote ei saavu perille vaan katoaa postissa.

 

9 (joka on itse pyörittänyt verkkokauppaa 8v).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Itellaan, jossa sanottiin etteivät voi tehdä mitään, koska seurantatunnusta ei ole. Kehottivat soittamaan lähettäjälle, kyselemään minkä näköinen kirje oli ja tiedustelemaan sitä lähipostista. Enpä usko että ruuhkaisen Valintatalon kassat (jotka pyörittää sitä postihommaa siinä sivussa) alkaisivat ilman lappuja tai tekstareita koluamaan hyllyjään, että onko siellä sen ja sen näköinen kirje/paketti. Sitä paitsi Cellbesin mukaan kirjeen pitäisi tulla kotiin kannettuna.

t ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän