Hain tammikuussa alkaviin koulutuksiin, en päässyt
Kukaan ei hyväksy tällaista ensi vuonna 48v täyttävää, oppimisvaikeuksista ja tuki ja liikuntaelin sairaudesta kärsivää ihmistä. Kotona en enää jaksa olla.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mihin koulutuksiin hait?
Lähihoitaja, pph, merkonomi.
Et hakenut, koska ei yhteishaussa kai sairauksia kysytä? Vanhin tuntemani opiskelija on 54-vuotias ja tiedän 50-vuotiaan, jonka kela koulutti terveyssyistä uudelleen. Et ole tainnut edes ottaa selville, miten voisi kuntotutustuella opiskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koulutuksiin hait?
Pystyisitkö tekemään esim. lähihoitajan töitä?
Vierailija kirjoitti:
Et hakenut, koska ei yhteishaussa kai sairauksia kysytä? Vanhin tuntemani opiskelija on 54-vuotias ja tiedän 50-vuotiaan, jonka kela koulutti terveyssyistä uudelleen. Et ole tainnut edes ottaa selville, miten voisi kuntotutustuella opiskella?
Kyllä vaan hain. Hain tuohon lähioppilaitokseen ja sitten kauemmas erityisoppilaitokseen.
Mikä asuinseutu? Hae uudestaan. Aikuiskoulutuksiin yleensä ns. jatkuva haku.
Itse opetan montaa ikävistäsi. Osalla erilaisi oppimisvaikeuksia. Tai kielitaito tosi haastava.
Liikuntaelin sairaus tosin voi estää lähihoitaja opinnot ( riippuu vaikeudesta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koulutuksiin hait?
Pystyisitkö tekemään esim. lähihoitajan töitä?
Toimistopuolen lähihoitajan töitä pystyisin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä asuinseutu? Hae uudestaan. Aikuiskoulutuksiin yleensä ns. jatkuva haku.
Itse opetan montaa ikävistäsi. Osalla erilaisi oppimisvaikeuksia. Tai kielitaito tosi haastava.Liikuntaelin sairaus tosin voi estää lähihoitaja opinnot ( riippuu vaikeudesta)
Olen hakenut useamman kerran. Ilmeisesti tuo liikuntaelin sairaus on huono juttu.
Aikuiskoulutuskeskus tuli minullakin mieleen.
Olisit se, jota työntantaja riistää huonolla palkalla ja kamalilla työtehtävillä.
"Itse opetan montaa ikävistäsi. Osalla erilaisi oppimisvaikeuksia. Tai kielitaito tosi haastava.
Liikuntaelin sairaus tosin voi estää lähihoitaja opinnot ( riippuu vaikeudesta)"
Taitaa opella itsellään olla kielitaito "tosi haastava".
Suurinpiirtein kaikki lauseissa päin percettä.
Liikuntaelinsairaus-sanakin kirjoitetaan yhteen.
Lähihoitajaopinnot kirjoitetaan yhteen.
Inhottaa, kun elämä ei muutu paremmaksi. ap
Nyt on niin ilkeitä kommentteja että ikään kuin ihmisistä olis mukavaa kun toiset syrjäytyy vailka yrittää elämässä eteenpäin ja sitten niitä saa haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, ainakin jatkuvassa haussa kysytään onko työtön, töissä, opiskelija, sairauslomalla. T. Eri
Mut on laittanut tämä tosi mietteliääksi. Olen niin paljon yrittänyt päästä elämässä eteenpäin, mutta ei se vaan onnistu. En enää yhtään jaksaisi olla mieheni kanssa enkä vaan kotona. ap
Mitä sitä taas ensi vuonna tekee? Kuuntelee taas miehen ilkeilyjä ja kiukutteluja vai? ap
Tietyt terveydelliset seikat saattavat vaikeuttaa alalle työllistymistä, mutta eivät välttämättä ammattiin opiskelua.
Seuraa oppilaitosten omaa ilmoittelua jatkuvasta hausta. Myös opintopolku.fi -palveluun kannattaa tutustua. Moni oppilaitos tarjoaa myös avoimia opintoja.
Jos olet työtön, olet oikeutettu TE-palveluihin. Asuinpaikasta riippuen palvelut voivat hieman vaihdella, Helsingissä TE-tson henkilö ohjaa eteenpäin esim. TYP-palveluihin.
Huom! Et ole liian vanha koulutukseen, moni uudelleen kouluttautuja on lähes 60 v. Et kertonut, onko sinulla jo aiemmin jokin ammatti suoritettuna? Toisen asteen tutkinnon suorittanut voi hakea myös ammattikorkeakouluun.
Sinulla on varmasti paljon myös vahvuuksia :) ja ne on nyt tarpeen löytää
szs kirjoitti:
Tietyt terveydelliset seikat saattavat vaikeuttaa alalle työllistymistä, mutta eivät välttämättä ammattiin opiskelua.
Seuraa oppilaitosten omaa ilmoittelua jatkuvasta hausta. Myös opintopolku.fi -palveluun kannattaa tutustua. Moni oppilaitos tarjoaa myös avoimia opintoja.
Jos olet työtön, olet oikeutettu TE-palveluihin. Asuinpaikasta riippuen palvelut voivat hieman vaihdella, Helsingissä TE-tson henkilö ohjaa eteenpäin esim. TYP-palveluihin.
Huom! Et ole liian vanha koulutukseen, moni uudelleen kouluttautuja on lähes 60 v. Et kertonut, onko sinulla jo aiemmin jokin ammatti suoritettuna? Toisen asteen tutkinnon suorittanut voi hakea myös ammattikorkeakouluun.
Sinulla on varmasti paljon myös vahvuuksia :) ja ne on nyt tarpeen löytää
Ei ole yhtään ammattitutkintoa kun en ole missään opinnoissa edes tuetusti pärjännyt. Kyllä minä olen paljon yrittänyt ja yritän hakea koko ajan koulutuksiin. ap
Mihin koulutuksiin hait?