Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitne pääsin vapauteen

Vierailija
10.04.2014 |

Nyt on julkaistu ensimmäinen kirja jossa ankaruudestaan tunnetusta vanhoillislestadiolaisesta liikkeestä irtautuneet ihmiset kertovat omalla äänellään kokemuksistaan. Kun ihminen ilmoittaa läheisilleen että ei usko enää aivan samalla lailla kuin muut, siitä voi seurata ankaria asioita. Tai sitten ei.

Yksi kirjoittaja sanoo:
-Miten ihminen voi yhteisöstä luopuessaan muuttua niin palhaksi, että häneltä viedään ihmisarvo?

http://freepathways.wordpress.com/2014/04/06/nyt-vapaa-olen/

Kirjan tietoja:

"Nyt vapaa olen – Vanhoillislestadiolaisuudesta irtautuneiden kertomuksia." Toim. Topi Linjama. Kustannusosakeyhtiö Hai 2014.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 01:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:08"]

Uskonnot perustuvat alistamiseen ja pelotteluun.

[/quote] Täysin totta. Kuolemanpelko on luonnollinen asia ja sitä vastaan ihminen kehitti uskontoja. Muunmuassa. Lääketiede on kuitenkin tehokkaampi.

[/quote] Ennemminkin tämä lestadiolaisuus uskonlahkona saa voimansa siitä että ihminen kasvatetaan vauvasta asti liikkeen oppeihin ja kaikki sukulaiset, ystävät ja muut tärkeät ihmiset ovat liikkeen piirissä. Siitä on tosi vaikeaa irtaantua sillä aivopesu on yhtä tehokas juin jehovan todistajilla. Samoin sisäinen kontrollointi.

Yksin jääminen ilman sosiaalisia suhteita ei kauheasti houkuttele.

Vierailija
2/5 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:08"]

[/quote] Täysin totta. Kuolemanpelko on luonnollinen asia ja sitä vastaan ihminen kehitti uskontoja. Muunmuassa. Lääketiede on kuitenkin tehokkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppistä ahdistusta koetaan monessa muussakin lahkossa. Itse tunnen lähemmin jehovan todistajien sisäistä kurinpitoa. Jopa perheen ja suvun ihmissuhteet on oltava valmis uhraamaan uskonnolle. :-(

Vierailija
4/5 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppistä ahdistusta koetaan monessa muussakin lahkossa. Itse tunnen lähemmin jehovan todistajien sisäistä kurinpitoa. Jopa perheen ja suvun ihmissuhteet on oltava valmis uhraamaan uskonnolle. :-(

Vierailija
5/5 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä