Raskaus ei ole sairaus...
...mutta musta ei nyt ihan tunnu siltä.
Terv. nimim. "Raskaushepatoosi- ja streptokkiepäily (kurkussa) sekä hb 100
Kommentit (18)
Kiitos! Menen huomenna maksa- ja sappihappokokeisiin. TOivotaan, ettei ole mitään ja että kutina johtuu jostain muusta.
Ap
Kolme kertaa olen raskaana ollut ja kyllä siinä välillä oli aika sairaan tuntuinen olo. Raskausajan pahoinvointi alkoi heti alusta ja yrjöilin aamusta iltaan, närästys oli karmea ja piti katsoa aika tarkkaan mitä suuhunsa laittaa. Maha oli joka kerralla valtava jo ennen puoliväliä ja en pystynyt liikkumaan liitoskipujen kanssa normaalisti, en nukkunut hyvin kuukausiin ja muuta tällaista pienen pientä.. Mutta ne ajat ovat historiaa ja enää ne lähinnä huvittavat. Ai niin, raskausaikana myös virtsatientulehdus tuli usein.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:13"]
Kolme kertaa olen raskaana ollut ja kyllä siinä välillä oli aika sairaan tuntuinen olo. Raskausajan pahoinvointi alkoi heti alusta ja yrjöilin aamusta iltaan, närästys oli karmea ja piti katsoa aika tarkkaan mitä suuhunsa laittaa. Maha oli joka kerralla valtava jo ennen puoliväliä ja en pystynyt liikkumaan liitoskipujen kanssa normaalisti, en nukkunut hyvin kuukausiin ja muuta tällaista pienen pientä.. Mutta ne ajat ovat historiaa ja enää ne lähinnä huvittavat. Ai niin, raskausaikana myös virtsatientulehdus tuli usein.
[/quote]
Mulla ei ole ollut noista sinun vaivoistasi kuin närästys, mutta olen kipeä, kömpelö, uupunut ja nuutunut. Se on tätä raskauden hehkua! TÄmä on toinen raskauteni, eikä viimeksikään ollut niin mukavaa, mutta ehkä vähän helpompaa kuitenkin.
Ap
Krapulakaan ei ole sairaus, mutta kun oksennus lentää ja ripuli valuu se tuntuu siltä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:37"]
Krapulakaan ei ole sairaus, mutta kun oksennus lentää ja ripuli valuu se tuntuu siltä.
[/quote]
Kestääkö sulla krapulan yhdeksän kuukautta?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:38"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Jos lasketaan kaikki krapulat yhteensä, niin todennäköisesti paljon kauemmin kun 9kk. Eikä se paha olo sinullakaan hedelmöittymisestä synnytykseen joka ikinen päivä ole.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:44"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Jos lasketaan kaikki krapulat yhteensä, niin todennäköisesti paljon kauemmin kun 9kk. Eikä se paha olo sinullakaan hedelmöittymisestä synnytykseen joka ikinen päivä ole.
[/quote]
Mistä tiedät? Kyllä mulla vaan oli, paitsi ihan ekat kaksi viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:44"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Mä puhuin nimenomaan yhteen menoon kestämisestä. Eipä mulla ihan hirveästi ole ollut hyviä päiviä, pahoinvoinnin jälkeen alkoi selkävaivat, joten juurikaan mukavia päiviä ei tähän ole mahtunut.
Ap
ei ole sairaus mutta rikokseen rinnastettavissa oleva asia kylläkin, synnytyksestä puhumattakaan
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:46"]
[/quote]
No en tiedä mistään, kunhan heitin. T. alkoholisoitunut mies, jo 25v ryyppäämistä takana.
Tsemppiä ap! Kaksi hepatoosiraskautta takana ja aikamoista helvettiä se voi pelkästäänkin olla, puhumattakaan että on sitten muutakin kremppaa. Keskellä yötä lähdet huuhtomaan käsiä ja jalkoja jääkylmällä vedellä, jotta kutina helpottaisi edes hetkeksi. Sain lopulta ataraxia, se kyllä auttoi, mutta jos sitä otti vasten työaamua, oli aamulla kuin olisi tosiaan ollut krapulassa.
Ainoa hyvä puoli oli, että raskaudet käynnistettiin viikon 38 ekana päivänä.
Tsemppiä ap:lle ja muille "sairastaville"
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:48"]
[/quote]
No en tiedä mistään, kunhan heitin. T. alkoholisoitunut mies, jo 25v ryyppäämistä takana.
[/quote]
Tästä tuli tosi paha mieli. Miksi sä juot? Et sä ole epäonnistunut, tai jos olet, kaikki me ollaan, toiset vaan osaa peittää sen paremmin. Voitko etsiä netisä AA-kerhon numeron? Soita heti.
T. Se, joka oksensi koko raskauden ajan joka päivä
Mä puhuin nimenomaan yhteen menoon kestämisestä. Eipä mulla ihan hirveästi ole ollut hyviä päiviä, pahoinvoinnin jälkeen alkoi selkävaivat, joten juurikaan mukavia päiviä ei tähän ole mahtunut.
Ap
[/quote]
Joo joo voitit..sinä olet nyt suomen sairain ihminen.
Mulla oli helppo raskaus muuten mutta viimeiset 1,5 kk oli niin järkyttävä selkäkipu että itketti. Oli kirjotukset siinä 2vk ennen LA:ta ja kun pyysin erillistä tilaa jossa voisin vapaasti liikkua (kävely helpotti vähän), minulle vastattiin juuri tuo "raskaus ei ole sairaus tai vamma" ja ilman jompaa kumpaa niistä ei erikoisjärjestelyitä heru.. Siinä sitten istuin 5 tuntia paikallani ja yritin nopeasti saada valmiiksi. Kävin mah usein vessassa jotta sain edes sen matkan kävellä ja vähän pyöristeetyä selkää... Aika tuskaista oli.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:48"]
[/quote]
[/quote]
Tästä tuli tosi paha mieli. Miksi sä juot? Et sä ole epäonnistunut, tai jos olet, kaikki me ollaan, toiset vaan osaa peittää sen paremmin. Voitko etsiä netisä AA-kerhon numeron? Soita heti.
T. Se, joka oksensi koko raskauden ajan joka päivä
[/quote]
Enpä usko, että olen ollenkaan ainoa, jolla raskaus on jotain aivan muuta kuin ihanaa hehkua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:13"]
Mulla ei ole ollut noista sinun vaivoistasi kuin närästys, mutta olen kipeä, kömpelö, uupunut ja nuutunut. Se on tätä raskauden hehkua! TÄmä on toinen raskauteni, eikä viimeksikään ollut niin mukavaa, mutta ehkä vähän helpompaa kuitenkin.
Ap
[/quote]
Kipeä, kömpelö, uupunut ja nuutunut, siinä on osuva kuvaus munkin olotilastani, vaikkei tämä oikeaa sairautta ole nähnytkään!
Samaa mieltä otsikon kanssa. Kyllä siinä loiseliötartunta on huomattavasti lähempänä.
Joo ei mutta se voi sairastuttaa hengenvaarallisesti. Nimim. Raskausmyrkytyksestä just ja just selvinnyt. Tsemppiä ap:lle!