Aikuisen sinkun MUKAVA joulu
Eli kun aikuisia sinkkuja on paljon, niin miten olette viettäneet joulua, niin että on ollut mukavaa, elämäntilanne huomioiden?
Kommentit (17)
Joulu on minulle ihan tavallinen vähän pidempi viikonloppu. Lepoa, ruokaa, juomaa, liikuntaa ja leffoja.
Ihan normi vapaapäiviä ovat minulle joulunpyhät, teen ihan samoja juttuja kuin muutenkin. Eli pelaan tietokoneella, katson Netflixiä, juon kaljaa tai viiniä jos tekee mieli, syön jotain pika- tai einesruokaa. En siis juhli mitenkään joulua.
Istun porukoiden luona vit...ntuneena, koska olen sinkku.
Katson vierestä kiusaantuneena sisarusten ja heidän puolisoidensa iloa.
En edes juo kovin paljoa alkoholia. Se siitä sitten, olis voinu vetää edes kännit...
Mukava? Yksin kuten aina ennenkin. Valtava tyhjyyden tunne.
Ostan itselleni hyvää viskiä ja juon sitä villasukat jalassa. Lautapelejä kavereiden kanssa. Jotakin herkullista ruokaa. LEPOA.
Yleensä lähden baariin kavereiden kanssa, mutta tästä aatosta en tiedä. Varmaan juon kotona.
Paistan pienen kinkun ja kokkailen muutenkin. Pelaan pleikkarilla, saunon, käyn ulkoilemassa, juon viiniä, katon tv:tä ja ehkä tilaan viihdykkeeks jonkun nuoren miehen.
T. Nelikymppinen mamma
Mä olen lapsesta asti toivonut, että saisin olla joulun ihan yksin, ilman kaikkea hömpötystä ja härdelliä. Ilman ainuttakaan joulukoristetta ja joululaulua. Makaisin sohvassa tekemättä mitään. Valitettavasti en ole vielä sellaista joulua saanut kokea, kun en ole lapseton sinkku. Ehkä joskus tulevaisuudessa.
En tiedä onko joulu yksin mukavaa vai ei, yli nelikymppisenä kokeilen nyt koronan takia ensimmäistä kertaa. Aion tehdä suosikkejani jouluruoista, koristeeksi riittää joku joulukukka. Joulussa olen aina pitänyt eniten syömisestä ja kirjojen lukemisesta. Saatan katsoa jonkun joululeffan ja varmasti ainakin joulurauhanjulistuksen ja Lumiukon.
Ei ns. perhejoulukaan paljon poikkea tuosta, sillä suvussamme ei ole lapsia. Joku muu vain tekee ruoat ja on juttuseuraa.
Kavereiden kanssa yleensä jouluisin. Ei ole hirveästi jouluihmisiä tuttavissa, joten seuraa kyllä löytyy.
Pelaan videopelejä netissä kavereiden kanssa äänichatin kera ja syön samalla hieman jouluruokaa, valot pois päältä huoneessa ja koristeltu kuusi valoineen luomassa tunnelmaa.
Jouluruokaa , naposteltavaa, viiniä , piirretyt , joulupukin kuumalinja
En ole koskaan viettänyt joulua yksin. Jos sattuisi käymään niin, että yksinolo jotenkin "ahdistaisi" niin lähtisin jouluaattona tervehtimään naapurissa asuvaa yksinäistä vanhusta. Hän ei nimittäin välitä koronaviruksesta. Hän sanoi, että kuolee mieluummin koronaan (hyvien juhlien jälkeen) kuin kärvistelee yksin kotona eristyksissä.
Jos viettäisin sinkkujoulun niin varaisin hyvää ruokaa ja juomaa. Sitten sopisin jonkun sopivan miehen kanssa, että tukee pukkina käväisemään aattoiltana.
En ole enää sinkku, mutta meidän kahden aikuisen ihmisen keskinäinen joulu on parasta. Ei huutavia lapsia, ei kiukuttelevia teinejä, ei murjottavia sukulaisia. Löhötään sohvalla ja katsotaan elokuvia. Syödään kun on nälkä ja jossain kohtaa käydään metsässä kävelemässä.
Tosin ei meillä minun lapsuudessanikaan mitään sukujouluja ollut. Pienessä piirissä ilman hosumista ja hoppua.
Tämän tavan otin mukaani muutettuani yksin asumaan ja puolisonikin tykkää jouluistamme.
Litran verran viskiä, jokunen olut ja kasa sikareita.
Samaa linjaa jatketaan muutama päivä.