Keitin muusiperunat liian aikaisin mit teen?
Ruoka valmistuu vasta kahden tunnin päästä ja muusi perunat alkavat olla jo kypsiä. Mitä nyt teen? Kaadanko veden pois vai annanko olla vedessä? Jos kaataa veden pois, ne kuivuu, jos jättää veteen ne imee liikaa sitä itseensä. Jos teen muusin valmiiksi, niin ei ole enää parhaimmillaan ruoka aikana?
Kommentit (13)
En ole usein tehnyt muusia, joten en ole varma. Mutta minä ehkä kaataisin ainakin suurimmat vedet pois, ei haittaa jos jää vähän. Ja sitten kansi kiinni ja jätät hellan viereen, ettäpysyisivöt vähän lämpiminä.
Kun alat tehdä muusia niin lämmität vähän perunoita ensin (esim mikron kertävässä astiassa) ja lisää mm maito lämpimänä
Voisko toimia?
Teet muusin valmiiksi. Voit sitten 2 h kuluttua notkistaa sitä nesteellä ja lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Teet muusin valmiiksi. Voit sitten 2 h kuluttua notkistaa sitä nesteellä ja lämmittää.
Piti juuri näin neuvoa kun huomasin, että joku oli jo ehtinyt.
Perunat eivät ole vielä hajoamispisteessä, mitä tapahtuu, jos keitän niitä miedolla lämmöllä? Vai mitä mun pitäis tehdä?
Vierailija kirjoitti:
En ole usein tehnyt muusia, joten en ole varma. Mutta minä ehkä kaataisin ainakin suurimmat vedet pois, ei haittaa jos jää vähän. Ja sitten kansi kiinni ja jätät hellan viereen, ettäpysyisivöt vähän lämpiminä.
Kun alat tehdä muusia niin lämmität vähän perunoita ensin (esim mikron kertävässä astiassa) ja lisää mm maito lämpimänä
Voisko toimia?
Ei toimi. Pitää heti soseuttaa. Muuten jää kokkareita.
Eli tee muusi heti valmiiksi. Sen valmiin muusin voi laittaa caikka uuniin, mutta pitää olla tavallista löysempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko toimia?
Ei toimi. Pitää heti soseuttaa. Muuten jää kokkareita.
Eli tee muusi heti valmiiksi. Sen valmiin muusin voi laittaa caikka uuniin, mutta pitää olla tavallista löysempää.
Thanx
Ruoka olikin puolituntia aikaisemmin jo hyväksi hautunut ja muusi tuli juuri ajoissa valmiiksi. Ykeensä meillä menee 4 perunaa ruualla, nyt loppui 10 perunan muussi, eli tuli hyvää.
Tee muusi ja lämmitä se vesihauteessa kun muu ruoka valmistuu.
Eli kattilaan vähän vettä kuumenemaan ja siihen päälle muussi kulhossa kannen alla.
Heitä pari kuperkeikkaa. Tule sit kertomaan oliko ohjeestani hyötyä.