te jotka olette ulosotossa
Millaista elämää elätte?
Ajattelin vain kun nämä julkisuuden henkilöt, jotka ovat ulosotossa elävät ihan yltäkylläisen tuntuista elämää ja ihmettelen miten se on mahdollista? On autot (miten ulosotossa olevalla voi olla auto?), matkustellaan, juhlitaan, syödään ulkona, on merkkilaukkuja ja vaatteita jne
Kommentit (6)
En itse ole, mutta mies on. Eipä sille paljon rahaa jää tuhlailuun, vaikka asuu edullisesti mun kanssa. Pienen suojaosuuden jälkeen 2/3 tuloista ulosmitataan joka palkasta.
No ihan tavallista elämää. Asun hyvällä alueella, mulla on kiva elämä. Matkustelen ja käytän sen rahan mitä vouti ei vie ihan järkevästi ja siihen ei ole kellään mitään sanomista.
Mutta eikö ulosottomies vie kaiken omaisuuden kuten auton?
No ei se kyllä vie.. Mä vaan makselen suunnitelman mukaisesti maksuja ulosottoon.
Ei vie autoa, jos auto on tarpeeksi vanha rähjä ja periaatteessa arvoton. Samoin muu omaisuus - jos ei ole suurta rahallista arvoa, ei lähdetä ulosmittaamaan tavaraa.
Hyvää, taloudellisesti tiukkaa elämää eletään. On auto ja kaikki laitteet,mutta vanhoja, halpoja, käytettyä. Tullaan toimeen, muttei juhlita rahalla. Normaalia vähävaraisen elämää - ilman ulosottoa olisimme keskituloisia, nyt työssäkäyvinä toimeentulotuen rajoilla. Lapsi saa kaiken mitä tarvitsee, me vanhemmat vähemmän.