Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertooko kaikki suomalaiset biisit nykyään erosta/pettämisestä?

Vierailija
08.04.2014 |

Kuvittelenko vain?

Tämä Kaija Koon uusin, jossa rakkaus pitää lopettaa, koska mies ei ole tarpeeksi uudistuva tms. Edellisessä oli joku kaunis rietas onnellinen, selvästi juuri eronnut.

Mariskan liekki on sammunut.

Laura Närhi kävi pettämässä ja tämä on totta, totta. Hän myös antaa sut pois, vaikka sattuu.

Lauri Tähkällä oli joku erobiisi myös.

Sanni ei ole enää me, vaikka huutoitkee musavideolla.

Milloin tehdään taas biisejä rakastamisesta/-tumisesta eikä siitä, millä realisoidaan parisuhteiden tuhoutumista?

Tulee vain surullinen olo tällaisesta, ikään kun populaarikulttuuri koko ajan kehottaisi eroamaan. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!

Vierailija
2/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin suomalaiset? Miten niin nykyään?

Totta kyllä on, että ennen laulujen sanoituksissa oli tarina. Nykyisin on pari lausetta ja ikuisuuteen toistuva rallatuskertosäe siihen päälle.

Irina on hyvä. Sen lauluissa on koko tarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:35"]

Rakastan sua niin että halkeen :)

Kirltämättä jotkut biisit ahdistavat aihepiirinsä vuoksi. Mä en pysty enää kuuntelemaan Säännöt rakkaudelle- kaåpaletta koska se liippaa liian läheltä ja saa minut ahdistumaan. Mutta eikös me suomalaiset olla melankolisia luonteeltaan niin ei niitä iloisia kappaleita osata tehdä.

[/quote]

se on muuten: Tykkään susta niin että halkeen

Vierailija
4/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen musiikki on usein helvetin moista ruikutusta just ap:n mainitsemista asioista ja menetetystä rakkaudesta ym.

Hyvääkin musiikkia on, mutta liikaa negatiivistä paskaa.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
5/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan lähinnä naisten laulamia lauluja nämä pettämisestä ja uuden suhteen jännyydestä tehdyt biisit. Kertoo ajankuvasta, heikoilla jäillä mennään, kun millään ei oikeastaan ole mitään arvoa. Perustellaan oman äijän unohtuminen silllä ihanalla "MÄ EN IKINÄ USKONUT VOIVANI TUNTEA MITÄÄN TÄLLAISTA. TAAS." -tunteella.

Offtopic: Miten se kohtuullisen hyvä Klikkaa Mua -tv-sarjakin on muuttunut niin älyttömän miesvihamieliseksi? Kaikki miehet on ääliöitä, rassukoita, ja mulkkuja. Sen sijaan on ihan OK, kun perheenäiti kostuu toisen naisen miehelle. Koko homma esitetään positiivisessa valossa, kun mies on sentään rassukka... Wut?

Vierailija
6/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:34"]

Hyvä huomio. Irina on silti pahin ruikuttaja kun eroista ja existä puhutaan.

[/quote]

Joo. Mä ihmettelin joskus että, miten säälittävinä heikkoina raukkoina Toni Wirtanen naisia oikein pitää, kun kirjoittaa Irinalle niin surkeita ruikutusbiisejä, mutta Irina on jatkanut samalla linjalla senkin jälkeen, kun alkoi itsekin kirjoittaa sanojaan, joten kai Irina vain itse tykkää aihepiiristä.

Vierailija
7/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juju: Onnelliseksi

Vierailija
8/23 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:25"]

Tuntuu olevan lähinnä naisten laulamia lauluja nämä pettämisestä ja uuden suhteen jännyydestä tehdyt biisit. Kertoo ajankuvasta, heikoilla jäillä mennään, kun millään ei oikeastaan ole mitään arvoa. Perustellaan oman äijän unohtuminen silllä ihanalla "MÄ EN IKINÄ USKONUT VOIVANI TUNTEA MITÄÄN TÄLLAISTA. TAAS." -tunteella.

[/quote]

Just näin. Ja vaikka ihminen tietyllä tasolla pystyy itsenäiseen ajatteluun, ei tällainen populaarikulttuurin "hehkutus" aiheesta varmaan ainakaan vähennä tätä naisten virpomista aiheen parissa. "On niin ihanaa olla taas vapaa, niinkuin laulussa sanotaan".

Kertoo minun mielestäni siitä, että nykyään ihminen elää toisten kautta, eikä itsensä. Ensin ruvetaan parisuhteeseen, kun kaikilla muillakin on. Sitten erotaan, kun kaikki eronneet on niin ihanan itsenäisiä.

Eikähän siinä mitään, mutta onko tuollainen ihminen luotettava tai ennustettava missään muussakaan, kun ei ihmissuhteissakaan?

Vierailija
9/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noita kappaleita, jotka ei kerro rakkaudesta ensinkään.

Vierailija
10/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:29"]

Tämä Kaija Koon uusin, jossa rakkaus pitää lopettaa, koska mies ei ole tarpeeksi uudistuva tms.

[/quote]

Mä olen ymmärtänyt, että tossa biisissä eroon on hieman painavammat syyt ja että mies on monta kertaa vannonut muuttuvansa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ensin tuli mieleen alkoholismi (itse tapailen alkoholistia, johtunee siitä) mutta autossa pihalla istuminen viittaisi ehkä ennemmin väkivaltaisuuteen.

Vierailija
11/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kuvittelet;

Juha Tapio - Aito Rakkaus & TSNEH

Robin - Onnellinen 

Pete Parkkonen - Mun

Suvi Teräsniska - Täydellinen elämä

Olavi Uusivirta - Kauneus sekoittaa mun pään

Sanni - Dementia

Nopsajalka - Lupaan olla

Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

ihan muutama mainitakseni, jotka on just soinu radios :) ..mutta tottahan se on, että parhaat biisit on kirjotettu sydänsuruista.

Vierailija
12/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 18:51"]

Tämä Kaija Koon uusin, jossa rakkaus pitää lopettaa, koska mies ei ole tarpeeksi uudistuva tms.

[/quote]

Mä olen ymmärtänyt, että tossa biisissä eroon on hieman painavammat syyt ja että mies on monta kertaa vannonut muuttuvansa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ensin tuli mieleen alkoholismi (itse tapailen alkoholistia, johtunee siitä) mutta autossa pihalla istuminen viittaisi ehkä ennemmin väkivaltaisuuteen.

[/quote]

Voi tietysti olla. Mulla puolestaan koko kappaleesta tulee sellanen fiilis, että hitto nyt on pakko erota tästä rakkaasta miehestä, koska hän on vain se tylsä hubby tai poikaystävä, samaan aikaan kertojan kupeita loimottaa ja on pakko päästä Hotelli Vantaalle bilettämään ihanana feenikslintuna. Tulkitsin tuon autossa istumisen niin että mies on kotona ja daami kerää rohkeutta ja miettii miten eron hoitaa.

Vierailija
13/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Voi tietysti olla. Mulla puolestaan koko kappaleesta tulee sellanen fiilis, että hitto nyt on pakko erota tästä rakkaasta miehestä, koska hän on vain se tylsä hubby tai poikaystävä, samaan aikaan kertojan kupeita loimottaa ja on pakko päästä Hotelli Vantaalle bilettämään ihanana feenikslintuna. Tulkitsin tuon autossa istumisen niin että mies on kotona ja daami kerää rohkeutta ja miettii miten eron hoitaa.

Vierailija
14/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ohhoh, ollaanpa tosiaan tulkittu eri lailla! Hyvä sanoitus siis, jokaiselle jotain ;)

Vierailija
15/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sua niin että halkeen :)

Kirltämättä jotkut biisit ahdistavat aihepiirinsä vuoksi. Mä en pysty enää kuuntelemaan Säännöt rakkaudelle- kaåpaletta koska se liippaa liian läheltä ja saa minut ahdistumaan. Mutta eikös me suomalaiset olla melankolisia luonteeltaan niin ei niitä iloisia kappaleita osata tehdä.

Vierailija
17/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:34"]

[/quote]

Joo, miten tämä pääsikin unohtumaan. :D
Irina on kyllä jaetusti Kaija Koon kanssa pateettisten sanoitusten kuningatar.

ap

Vierailija
18/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sanoituksissa yleensäkään ole sisältöä minkään vertaa. Sä sanoit mee, mä sanoin jee, ei enää oo, sun kainaloo... Rutinoitunut sanoittaja väsää yhdet lyriikat kahden ensimmäisen aamukaljan voimin.

Vierailija
20/23 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patinoitunut runomies kivittää sokkelia. Semmosta se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän