Miten usein ostat "turhia" juttuja?
Kommentit (10)
Olen luullut, että en osta turhia kamppeita. Mutta omistan mehulingon ja pari kuntoiluvälinettä, joita en ole käyttänyt kuin muutaman kerran. Myös viipalointikone oli huono hankinta. Ei tule käytetyksi.
Jatkossa harkitsevampi ja tarkempi, toivottavasti.
Riippuu mikä määritellään turhaksi. Jos ihan mikä tahansa, mitä ilman tulisi toimeen, niin kai jokaisella kauppareissulla tulee jotain sellaista ostettua. Esimerkiksi ruokakaupasta ostan lähes joka kerralla kivennäisvettä. Se on ihan turhaa, koska yhtä hyvin voisin juoda vettä hanastakin.
Nykyään en mielestäni koskaan osta turhia juttuja. Mutta miten se määritellään?
Eilen ostin munakellon, entinen lopetti toimintansa. Ei kai se pakollinen ole, mutta on helppoa kun se vahtii mun puolesta kun joku ruoka on uunissa. Yhtä hyvin voisin laittaa puhelimeen hälytyksen. Tämä turhuus maksoi 4,5e.
Edellisen kommentoijan kivennäisvesi-vertaus on hyvä. Mnäkin ostan vichyä Lidlistä, koska tykkään juoda sitä mielummin kuin hanavettä.
Esimerkkejä on paljon. Joskus ostan vaatteen (hyvin harvoin), joka kaupassa vaikuttaa hyvältä ja sitten kotona sovitettuna se onkin ihan hutiostos.
Perjantaina piti taas ostaa imuri. Vasta 12 vuotta vanha ei oikein ime kunnolla. Ihan piip paljon kiinostaa ostaa siivousvehkeitä. Turhake piip jota pitää vielä itse piip liikutella. Missä mun robottipalvelija on?
Patterilimpparia on tullut ostettua töissä purkki päivässä. Se on loppu nyt!
täytyy ensin tunkea joutava ja melkein-rikkinäinen roina jollekin höynälle tuttavalle jotta uuden hankkiminen ei ole turhaa.
😁
Usein näissä turhissa ostoksissa on sellainen motiivi, että nyt olen ansainnut jonkinlaisen palkinnon.
Yksikään neljästäkymmenestä kenkäparistani ei ole turhia
T. nainen
Aina kun mahdollista.