Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko ostaa joulukinkkua jos sitä ei meidän perheessä syö?

Vierailija
29.11.2020 |

Siis ymmärrän että kinkku kuuluu jouluun ja kaupat kehottavat sitä ostamaan, mutya joka vuosi kinkku menee roskiin kun siitä närpitään vain pieniä paloja ja loppu kinkusta jää syömättä. Tänä vuonna ajattelin että en osta kinkkua, mutta onko se oikein?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko ostaa.

Vierailija
2/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko, Peruslaki käskee. Muuten joutuu vankilaan loppuiäksi. Etkö sä ole perillä asioista taula?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kalkkuna. Jätän kinkun ostamatta.

Vierailija
4/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa maanpetturin puheilta.

Vierailija
5/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pakko, Peruslaki käskee. Muuten joutuu vankilaan loppuiäksi. Etkö sä ole perillä asioista taula?

Olen selvinnyt toistaiseksi tuolta kun toimitan lääkärintodistuksen kasvissyönnistä. Saa nähdä jos määräykset tiukkenevat tulevaisuudessa.

Vierailija
6/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku hlvetin pska provo vai onks oikeesti olemassa noin stnan tyhmiä ihmisiä ettö jossain palstalla kyselee lupaa olla ostamatta kinkkua? Pitäisi viedä lapset, omaisuus ja kansalaisoikeudet tollasilta.

Vierailija
7/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika rauhaan!

Vierailija
8/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kalkkunaa jostain? Olen itse kiertänyt kalkkunan perässä kaikki Jyväskylän Prismat ja Cittarit ja ainoa kalkkunatuote jota heillä oli tarjota oli Saarioisen Kultakalkkuna -leike.

Vierailija
9/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peuranpa pyllyä ihanaa.

Vierailija
10/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ostaa joulukinkkuviipaleita, jos vain vähän kinkkua syötte.

Vierailija
11/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mitä syö kun se ulostuu kuitenkin. Vaikka syö heiniä on silti syntinen ihminen eikä siitä jalostu.

Vierailija
12/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kalkkunaa jostain? Olen itse kiertänyt kalkkunan perässä kaikki Jyväskylän Prismat ja Cittarit ja ainoa kalkkunatuote jota heillä oli tarjota oli Saarioisen Kultakalkkuna -leike.

Se on teille savolaisille ihan oikein.

Vierailija
13/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt toistaiseksi tuosta kun toimitan viranomaisil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen selvinnyt toistaiseksi tuolta kun toimitan lääkärintodistuksen kasvissyönnistä. Saa nähdä jos määräykset tiukkenevat tulevaisuudessa.

Käsittääkseni määräykset ovat jo tänä vuonna tiukat, koska koronan takia maataloustöihin ei saatu ulkonaista työvoimaa, on kaikkien tuettava valtion huoltovarmuutta paistamalla jouluna kinkku, syötiin sitä tai ei. Ilmeisesti veget voivat välttyä pakolta, mutta heillä on oltava kaksinkertainen määrä lanttulaatikkoa.

Vierailija
14/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet sen pakolliseksi, kuten monet vastaajat, niin osta vain pienen pieni palanen, sipru possun kankkua!

Vierailija
15/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on pakastettuja kalkkunoita. 

Vierailija
16/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona kiertävät kinkkutarkastajat ovat muuten entisiä tv-luvantarkastajia, tiesittekö? Kiva, että saivat töitä, mutta aika kausiluonteista on. Voisivat kyllä tarkistaa pääsiäisenä mämmit, vappuna simat (ja niiden prosentit), juhannuksena kokot ja sitten voisikin olla loppuvuosi lomaa. 

Vierailija
17/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika mikä kysymys taas. Minä en syö kinkkua ollenkaan ja mies ostaa itselleen muutaman kinkunviipaleen ja näin ollaan tyytyväisiä. Meillä syödään aika tavallista perusruokaa jouluna, mikään pakko ei ole tarjota edes laatikoita kun ei maistu.

Vierailija
18/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä asuu hyvin vähän savolaisia. Monen suku juuret on joko Oulusta, Turusta tai Pirkanmaalta. Savolaiset eivät muutenkaan tahdo viihtyä täällä kun meno on liian äänekästä ja suoraa, mutta Tamperelaisia Jyväskylä vetää puoleensa kuin kärpäspaperi.

Vierailija
19/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas löytyi yksi, joka on lintsannut mantsan tunnit. Mitenkäs muu perusopetus? Rimaa hipoen läpi, olettaisin.

Vierailija
20/28 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat sikapossun ja kalkkunan naaman vierekkäin kumman syöt ?? Kumpikin on yhtä rumia . Kummassakaan ei ole yhtään vitamiinia . Molemmat ulostuu vessan pyttyyn. Aika ennen pakastimia sähköä ja keskuslämmitystä pakkasilla ei paljon muuta ruokaa ollut . Jouluna kun on juhlaa sai laittaa leivälle läskiä muuten oli vaan vähän ruokaa. Jokunen omena säilyi kivisessä kellarissa jouluun asti tai lanttu muuten kaikki jäätyi ja homehtui ennen vanhaan. Yhtä pahaa on kanat ja munat. Lampaasta ei kukaan tykkää ja hirven peuran tappamisesta saa traumoja. Lehmiä käy sääliksi mutta just ja just paistin kestää syödä. Jotkut syö hevosen lihaa mm.metwustissa. Hevonen ei oikeesti ole ihmisen ruokaa vaan apu. Ollaan kiitollisia että jotain ruuaksi kutsuttavaa on jouluisin ja puuroja. Suklaata ja omenoita . Apteekista saa vitamiineja purkissa. Kiitos Herra Jeesus joulun juhlasta ja ruuasta amen. ( Kaloilla on muuten myös hampaat ja kieli ja tunteet ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi