Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään jatkunut opioidien käyttö, persoona muuttunut

Vierailija
29.11.2020 |

Olen huomannut etten ole enää ollut samanlainen kuin ilman näitä vahvoja lääkkeitä. Nyt noin 2v suunnilleen ilman taukoja olen joutunut käyttämään lääkettä.

Huomasin yhtenä päivänä kuinka oloni on muuttunut ahdistuneemmaksi ja erikoiseksi. Kaikki vanhat asiat joita en oo käsitellyt tulee voimakkaasti mieleen etenkin koulukiusaaminen.

Se on taas johtanut siihen että oon alkanu pelkäämään teinilaumoja kaupoissa ja välttelen sinne menoa siihen aikaan kun ovat siellä.

Myös oma ominaistuoksuni on vahva ja hieltä haiseva vaikka melkein joka päivä käyn suihkussa.
Tämmönen olo mikä mulla on ei oo todellakaan normaalia ja tunnistan kyllä sen.

Eikö lääkkeiden pitäisi auttaa eikä pahentaa oloa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että muutos johtuu lääkkeistä? Kyllähän ihmiset muuttuu ilman lääkkeitäkin.

Vierailija
2/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opipidit nimenomaan muuttaa personaa ja viekkareihin kyllä kuolee jos tollasen jakson katkasee. Pitää olla kyllä päästä vajaa jos noita ryynei kiskoo pari vuotta ja luulee että se parantaa oloo. Anteeks vaan mutta eikö sulla oo miyään todellisuuden tajua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on syönyt opioideja kohta kaksi vuotta, jolloin hän vammautui. Ulkopuolisena en huomaa mitään persoonan muuttumista.

Vierailija
4/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opioidit ovat stanasta. Muuan yrtti olisi parempi ja terveellisempi ratkaisu.

Vierailija
5/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lääkkeet paranna. Niiden tarkoitus on pehmentää aivoja sen verran, että ammattilainen saa niitä uudelleen muovattua. Kai sinulla on säännölliset tapaamiset? Ketään lääkkeillä ei saisi jättää ilman hoitokontaktia.

Vierailija
6/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kipupotilas joutuu syömään myös mielialalääkkeitä, sillä yhden lääkkeen haitta vaikutusta pitää joskus hoitaa toisella lääkkeellä. Jos kipuihin on joku muu toimiva valmiste sen voisi vaihtaa /kokeilla.

Vierailija
7/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lääkkeet paranna. Niiden tarkoitus on pehmentää aivoja sen verran, että ammattilainen saa niitä uudelleen muovattua. Kai sinulla on säännölliset tapaamiset? Ketään lääkkeillä ei saisi jättää ilman hoitokontaktia.

Kysymys on nyt kipulääkkeistä ei psyykelääkkeistä. Ja kyllä lääkkeet voi tappaa.

Vierailija
8/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi valita syökö vahvoja kipulääkkeitä vai ei. Jos vaihtoehtoina on kipulääkkeiden aiheuttamat sivuoireet ja niiden auttama kipujen väheneminen tai niin voimakkaat kivut, ettei niiden kanssa pysty elämään.

Hyvät ihmiset, joskus pitää valita huonoista vaihtoehdoista toinen.

Itse en syö opiaatteja, mutta kuitenkin sellaisia lääkkeitä, että elämänlaatuni ja toimintakykynibon muuttunut aika paljon. Se on vaatinut oman sopeutumisensa, mutta näillä mennään.

Vierailija
9/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opioideja käytät, ap?

Vierailija
10/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opioidit ovat stanasta. Muuan yrtti olisi parempi ja terveellisempi ratkaisu.

No, kyse on kai kovien kipujen hoidosta eikä viihdekäytöstä?

Vierailija
11/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sais yrtillä kivut pois ja pienen hiprakan,niin eiköhän se ansaitse sen, kyllä kovat kivut pahinta maapallolla.

Mutta ihmiset ei tuota hyväksy,lääkärit varsinkaan,eihän missään nimessä sais olla pientäkään hymyä syöpäpotilaalla jos kivut lähtee hetkeksi.

Vierailija
12/12 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käytin 16-17 vuotta putkeen massiivisia määriä opioideja. Tramadol 1-2 g per vrk, Oksikoonia ajoittain niinkuin Panacod. Lisäksi mulla oli ja on yhä Opamox 100 mg-150 mg vrk. Että myös Efexor 300 mg vrk ja Pregabalin 600-900 mg vrk.

Kaikki on totta ja olen toiminut normaalina yhteiskunnan jäsenenä.

Diagnoosi toistuva masennus. Ilman lääkkeitä en tule pärjäämään, elinikäinen lääkitys.