Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Friman kertoo blogissaan saaneensa koronan lapseltaan koulusta ja tartunnat levisivät luokalla usealle lapselle

Vierailija
29.11.2020 |

Eihän tämän pitänyt pk seudulla olla lääkärien mukaan mahdollista. Koulussa ei ole jatkotartuntoja. Karanteenejakaan ei tarvita.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/11/27/laura-frimanin-kolumni-sairast…

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylelle tuli moka. Muutenhan Ylellä ei mikään tämänsuuntainenkaan väite mene läpi. Edes kommenttiosiossa.

Totta kai se leviää kouluista kotiin ja sinne ”perhepiiriin” eikä tule keijun tuomana.

Vierailija
2/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa siis olla virallisen totuuden vastainen tieto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hys hys. Kouluissahan ei liiku tartuntoja, lapset ei sairastu, eikä tartuta.

Varsinkaan Helsingissä, jossa altistuneista lapsista alle prosentti saa tartunnan.

t. Virallinen Tieto alias terveyskeskusten johtajalääkäri Timo Lukkarinen plus mutunsa

Vierailija
4/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ja lapset tuovat koulusta myös muita pikku flunssia ja vatsapöpöjä, joskus jopa influenssan. Mikähän tässä nyt on jotain erityistä?

Vierailija
5/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Ja lapset tuovat koulusta myös muita pikku flunssia ja vatsapöpöjä, joskus jopa influenssan. Mikähän tässä nyt on jotain erityistä?

Se että Helsingissä väitetään että lapset eivät tuo koulusta koronaan.

Vaan sen tuo keiju.

Vierailija
6/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonko asian te poimitte tästä kolumnista? Mun mielestä se oli ihana kirjoitus, yhteisöstä ja inhimillisestä suhtautumisesta pandemiaan.

Vierailija
7/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonko asian te poimitte tästä kolumnista? Mun mielestä se oli ihana kirjoitus, yhteisöstä ja inhimillisestä suhtautumisesta pandemiaan.

Tietenkin. Koska se on eka kerta kun ensimmäistä kertaa koskaan valtamedia Suomessa on myöntänyt tämän.

Että lapset tuovat koronaa kotiin.

Vierailija
8/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti tuon jälkeen Virallinen Helsinki lähestyi huoltajia väittäen, että koulussa ei tule tartuntoja, minkä takia kouluissa ei tarvita karanteeneja eikä jäljitystä.

Vierailija
9/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset levittää virusta tehokkaasti kouluissa. Eivät itse oireile useinkaan. Tästä on kansainvälisiä tutkimuksia. Poliittinen näkemys Suomessa on että eivät tartuta. Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
10/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on sen verran uusi tauti että sen pitkäaikaisia vaikutuksia ei tunneta.

Vaikka Koronan sairastaisi lievänä niin myöhemmin voi selvitä esim. munuaisien vajaatoimintaa.

Vierailija
11/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset levittää virusta tehokkaasti kouluissa. Eivät itse oireile useinkaan. Tästä on kansainvälisiä tutkimuksia. Poliittinen näkemys Suomessa on että eivät tartuta. Uskoo ken tahtoo.

On siitä Suomessakin jo näyttöä.

Vantaalta ja Rautalammilta.

Helsingissä vaan väitetään että "Arviomme on että ei sairastu eikä tartuta". Mitään tieteellistä faktaa ei näytetä arvion tueksi.

Vierailija
12/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa vaikka lääkäri Sanna Stålnacke Twitter, linkki Australian tutkimukseen

Vierailija
13/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona on sen verran uusi tauti että sen pitkäaikaisia vaikutuksia ei tunneta.

Vaikka Koronan sairastaisi lievänä niin myöhemmin voi selvitä esim. munuaisien vajaatoimintaa.

Polion lapsena sairastaneilla tulee monella aikuisena polion jälkitauteja. Ajoittaista heikkoutta niin, että joutuu vuodepotilaaksi tai pyörätuoliin, jne. Emme yhtään tiedä, mitä koronavirus aiheuttaa sen nyt sairastaneille 20-40 vuoden päästä.

Espanjantauti aiheutti 5-10 vuoden päästä sen sairastaneille kohtalokkaita aivoveritulppia.

Vierailija
15/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä vaan väitetään että "Arviomme on että ei sairastu eikä tartuta". Mitään tieteellistä faktaa ei näytetä arvion tueksi.

Tämä on nyt niin muodikasta affektiovaikuttamista. EI vedota faktoihin vaan vedotaan siihen, että minä olen asiantuntija, uskokaa minua.

Vierailija
16/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt niin muodikasta affektiovaikuttamista. EI vedota faktoihin vaan vedotaan siihen, että minä olen asiantuntija, uskokaa minua.

Ja sitten suututaan kun se "asiantuntijuus" kyseenalaistetaan. 

Laittakaa kaikki Helsingin terveyskeskusten johtajalääkäri Timo Lukkariselle viestiä. Löytyy Facebookista. Sinne vaan oikeaa tietoa ja tutkimuslinkkejä.

Vierailija
17/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden vaihteessa Yle kirjoitti artikkelin, jossa tutkija totesi päiväkotien ja pienten lasten koulujen olevan virushautomoita, joista taudit leviävät lasten vanhempien myötä muuhun väestöön.

Yllättäen artikkeli on nyt poistettu.

Vierailija
18/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen asiantuntijat on vääristelleet asioita pandemian alusta asti.

Asiat myönnetään vasta kun on liian myöhäistä.

Järjetöntä.

Vierailija
19/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole enää ollut mediassa juttuja viruksen hallitusta leviämisestä niiden kautta jotka suuressa osassa sairastaa lievänä. Tätä kuitenkin haetaan, edelleen. Opettajat on päätetty uhrata ja lasten vanhemmat.

Vierailija
20/68 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole enää ollut mediassa juttuja viruksen hallitusta leviämisestä niiden kautta jotka suuressa osassa sairastaa lievänä. Tätä kuitenkin haetaan, edelleen. Opettajat on päätetty uhrata ja lasten vanhemmat.

Ja tämän idean johtava arkkitehti on HUSin Asko Järvinen, joka heti riensi hihkumaan, miten fiksun päätöksen Helsinki on tehnyt, kun lopettaa koululaisten karanteenit ja jäljittämisen.

On kyllä käsittämätöntä, miten tyhminä viranomaiset lasten vanhempia oikein pitää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme