Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pullahtaako" maha toisen raskauden kohdalla nopeammin kuin ekan?

Vierailija
04.04.2014 |

Eli huomaako raskauden päällepäin nopeammin toisessa raskaudessa kuin ensimmäisen lapsen kohdalla? Ihankuin olisin jostain lukenut jotain tällaista...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan. Muutenkin minulla oli toisessa raskaudessa paljon pienempi maha kuin ensimmäisessä, molemmat lapset kuitenkin saman kokoisia - 3,5kg ja 50cm. Synnytysten välillä meni 2,5 vuotta. 

Vierailija
2/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais pullahtaa. Mulla tulee myös turvotusta vatsaa ihan alkuviikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
4/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan selkeä vatsa tokasta kuukausi viikko plussauksen jälkeen. Lääkärikin luuli vatsan perusteella, että olisin raskaudessa paljon pidemmällä.

Vierailija
5/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ei, mutta kolmannessa joo. Ja lapsi on eri sukupuolta, liekö johtuu siitä..tiedä häntä. Mutta 10 viikon turvotus ei ollutkaan turvotusta vaan kyllä se maha siitä alkoi kasvamaan. Nyt viikkoja 30 ja maha saman kokoinen kuin edellisestä lasketun ajan paikkeilla.

Esikoinen syntyi niin aikaisilla viikoilla etten ehtinyt oikein tajuta sitä mahan kasvua.

Vierailija
6/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus vasta alkuvaiheessa mutta kyllä tämä mahan pullotus on jo nyt aika häiritsevää ja mietin millä vaatteilla voisi kätkeä edes siihen asti että kertoo työpaikalla yms. Varsinkin syömisen jälkeen massu on ihan kuin puolivälissä raskaana... Enkä ole lihava vaan hoikan puoleinen lähtöpainoltani. Tosin painoakin on tullut lisää varmaan useita kiloja. Ei huvita mennä vaa'alle.

Vierailija
7/11 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pullahti tokassa raskaudessa vauvamasu selvästi aikaisemmin kuin ekan kohdalla. Ja tokan raskauden jälkeen vatsan iho jäi veltommaksi. Vaikka paino pysynyt samana, jäi löysää ihoa, joka ei vetäydykään kuten ekan raskauden jälkeen.

Vierailija
8/11 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan. Eka oli poika, syntyi 3700g. Masu oli muhkea. Toka oli pieni tyttö, masu kasvoi pienenä keskikäyrän alla. Aika samoilla viikoilla tuli masu esiin eli +20 rv. Hoikka ja pieni olen itse.

Vierailija
9/11 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa ei, mutta kolmannella kerralla maha tuntui pullahtavan esiin sillä hetkellä, kun tein plussatestin... 

Olen laiha BMI 18, ennen ja jälkeen lasten saannin.

Vierailija
10/11 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:12"]

Tokassa ei, mutta kolmannella kerralla maha tuntui pullahtavan esiin sillä hetkellä, kun tein plussatestin... 

Olen laiha BMI 18, ennen ja jälkeen lasten saannin.

[/quote]

ja meillä se kolmas oli semmonen pieni hyttynen noihin muihin verrattuna. Silti maha oli niin iso, ettei viimeiseen kahteen kuukauteen mahtuneet samat äitiyshousut mitä käytin kahdessa ekassa raskaudessa loppuun saakka... (Eka tyttö, toinen poika, kolmas tyttö)

Vierailija
11/11 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mulla oli tokassa raskaudessa samanlainen näkyvä maha viikolla 14, kuin ekassa raskaudessa viikolla 20.