Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hoitaja jättää määrätyt

Vierailija
02.04.2014 |

lääkkeet antamatta? Siis lääkkeet, jotka on merkitty annettavaksi säännöllisesti tiettyihin aikoihin päivästä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, hoitovirhe ja potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh näitä kysymyksiä....oikeesti.

Vierailija
4/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perusteltu syy, esim. potilas on tajuton. Tärkeintä on kirjata syy.

Vierailija
5/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos potilas kieltäytyy  jostain syystä ottamasta lääkkeet niin ei niitä pakolla suuhun laiteta. 

Vierailija
6/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja epäilee, että lääkäri on määrännyt epähuomiossa väärää (potilalle epäsopivaa ja mahdollisesti pahojakin haittoja aiheuttavaa) lääkettä, voi hoitaja olla antamatta sen (ennen kuin varmistaa lääkäriltä, että kyse on varmasti siitä lääkkeestä). Kuitenkin viimekädessä vastuu on hoitajalla, vaikka kuinka olisi lääkärin määräämä lääke.

Vierailija
7/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja epäilee lääkkeen sopimattomuutta, ottaa hän yhteyden lääkäriin. Itse ei lähdetä sooloilemaan määräysten kanssa. Johan uskottavuus häviää koko työltä, mikäli jokainen hoitaja alkaa arvioida lääkkeitten oikeudellisuutta.

Vierailija
8/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:20"]

Jos hoitaja epäilee lääkkeen sopimattomuutta, ottaa hän yhteyden lääkäriin. Itse ei lähdetä sooloilemaan määräysten kanssa. Johan uskottavuus häviää koko työltä, mikäli jokainen hoitaja alkaa arvioida lääkkeitten oikeudellisuutta.

[/quote]

Jos on selkeästi väärä lääke, niin kyllä jätän jakamatta vaikka kuinka herra lääkäri olisi määrännyt. Minun vastuulla on ne lääkkeet jotka olen jakanut.sitä farmakologiaa sen verran joutunut lukemaan, että ne selkeät väärät määräykset sieltä bongaa aika helposti, usko tai älä niin niille lääkäreillekin sattuu virheitä. Tietysti sitä kysytään myös lääkäriltä, jos joku määräys epäilyttää.

Vierailija
9/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ei saisi jättää antamatta, mutta potilaallapa on oikeus olla ottamatta lääkkeitään.

Vierailija
10/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, siitä juuri onkin kyse, että hoitaja ottaa yhteyttä lääkäriin ja ei anna lääkettä ennen varmistusta.

Vierailija
11/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu on kuitenkin hoitajalla, jos antaa väärää lääkettä vaikka lääkäri olisi määrännyt. Kuten myös farmaseutti.

Näistä on kai jotain oikeustapauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi