Yliopiston vaihto, sama tiedekunta - menevätkö aiemmat opinnot hukkaan?
Onko kukaan vaihtanut yliopistoa kesken opintojen? Menivätkö aiemmat opinnot hukkaan vai saitko korvattua ne suht hyvin? Vaihdoitko saman pääaineen sisällä vai vaihdoitko alaa kokonaan?
Kommentit (6)
Kannattaa selvittää. Parhaiten hyväksiluetaan kokonaisarvosanat. Jos ei ole sellaista, katsotaan kurssi kerrallaan. Helsinki ei mielellään hyväksy maakuntien lukuja, maakunnat hyväksyy mielellään sen, että Hki tai toinen yo on jo maksanut osan koulutusta. Tämä näin nyrkkisääntönä, mutta räätälöintiä se on.
Itse olen suorittanut osan Hgissä ja loput Treella.
Kyllä ainakin mulla hyväksyttiin kaikki nikottelematta. OY --> HY.
Mulla hyväksyttiin ihan hyvin. Vaihdoin Jyväskylän yliopistosta Turun yliopistoon. Sivu-aineesta tuli uusi pää-aine. Kokonaisuudet hyväksyttiin helposti ja muuten katsottiin jos on vastaava. Osa meni vallinnaisiin.
En ole AP mutta olisin kiinnostunut lukemaan vaihtokokemuksia itsekin. Tietysti prosessit vaihtelee tosi paljon, mutta silti kiinnostaa.
Kiitos vastauksista! Tarkoitus siis hakea saman tiedekunnan eri pääaineeseen. Toivon, etten ihan kaikkia joutuisi käymään uusiksi. Esimerkiksi perusopinnot yhtä lukuunottamatta voisi korvata täällä yliopistossa kokonaan, mutta asia voi aivan hyvin olla eri kun yliopistoa vaihtaa. Voi kunpa en joutuisi aivan alusta aloittamaan :/
Pitäisi onnistua hyväksiluvun.