Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistohausta...

Vierailija
31.03.2014 |

Voiko yhdellä haulla päästä moneen eri yliopistoon samasta aineesta? Yksi tietysti pitää valita, mutta onko mahdollista, että saadessaan hyvät pisteet voi lopulta valita, mihin hakukohteista menee?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse just laitoin hakulomakkeen menemään, ja siinä ainakin piti priorisoida kun mulla oli kaksi saman yliopiston luonnontieteen vaihtoehtoa, niin ohjeessa luki että jos "saa" molemmat paikat, otetaan ainoastaan siihen ekaan vaihtoehtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi, riippuu tosin aineesta. Itse hain viime vuonna opiskelemaan enkkua kolmeen eri yliopistoon ja pääsin kaikkiin. Yhden paikan voi kuitenkin ottaa vain vastaan.

Vierailija
4/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos! Eli jos haluaisin pelata varman päälle, laittaisin ykkösvaihtoehdoksi sen mihin pääsee helpoimmalla koska saisin lisäpisteitä myös siitä että olen priorisoinut sen tärkeimmäksi... onneksi on huomiseen asti aikaa miettiä :)

Vierailija
5/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:12"]

Totta kai voi, riippuu tosin aineesta. Itse hain viime vuonna opiskelemaan enkkua kolmeen eri yliopistoon ja pääsin kaikkiin. Yhden paikan voi kuitenkin ottaa vain vastaan.

[/quote]

Ahaa! Saanko kysyä, millä perusteella laitoit yliopistot järjestykseen?

Vierailija
6/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

Ei niitä tarvinnut laittaa mitenkään järjestykseen..?

Vierailija
7/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

Ei niitä tarvinnut laittaa mitenkään järjestykseen..?

[/quote]

Tarvitsee kai jokaisessa haussa? Siis mihin hakee ensisijaisesti ja siitä saa lisäpisteitä.

Vierailija
8/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyseessä on yhteisvalinta (esim. luokanopettajan koulutus tai diplomi-insinööri), voit hakea samalla kokeella moneen eri yliopistoon. jos taas haet jotain oppiainetta, jossa ei ole yhteisvalintaa, vaikka esim. englannin kieli, voit hakea hakulomakkeella vaikka kaikkiin yliopistoihin opiskelemaan englantia, mutta se tarkoittaa että sinun täytyy tehdä kaikkiin paikkoihin myös pääsykokeet erikseen. eli yhdellä kokeella et voi hakea kaikkiin paikkoihin.

Vierailija
9/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on haku, jossa priorisoidaan hakukohteet, niin voit tulla valituksi vain siihen korkeimpaan mahdolliseen vaihtoehtoosi, johon pisteesi riittävät.

Mikäli priorisointia ei ole, voit päättää itse mihin kouluun menet.

Vierailija
10/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna voi koko hakusysteemi kaatua kun kaikki tekee viimetipassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi