Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi paras vaihtoehto sukupuolineutraaliksi asepalvelukseksi?

Vierailija
24.11.2020 |

Jos miehiä ja naisia ei kutsuttaisi sukupuolen perusteella, mikä olisi paras. Plussaa jos on tietoa esim. miten talouskysymykset ja muut tasa-arvoon liittymättömät seikat vaikuttavat poliittisiin päätöksiin.

Mikä olisi paras vaihtoehto sukupuolineutraaliksi asepalvelukseksi?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa asetetaan oma henki alttiksi. Ymmärrän miksi asepalvelus on pakollinen, mutta en voi hyvällä omallatunnolla vaatia tai pakottaa ketään kuolemaan maansa puolesta. Varsinkaan kun itse menisin inttiin vain jos minut pakotettaisiin.

N28

Vierailija
2/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syrjäytyneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oikeasti, hanki apua itsellesi. Ei ole missään määrin tervettä, että spämmäät samaa asiaa useita kertoja päivän aikana vauva-palstalle. Mielenterveysongelmat eivät ole enää tabu, niihin on ihan ok hakea apua.

Vierailija
4/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa että parhaille

Kannatan kutsuntoja kaikille, sukupuolesta ja "paremmuudesta" riippumatta. Siinä tilaisuudessa selvitettäisiin niin fyysistä kuin henkistä terveyttä sekä tahtotilaa ja näiden perusteella määriteltäisiin palvelusmuoto. Joillekin se olisi nykyinen asepalvelus, toisille muunlaisia tehtäviä esim. väestönsuojelun tai ympäristökatastrofien torjunnan tms. parissa. Osa saisi lykkäystä, osa ohjattaisiin fyysisen tai psyykkisen tilansa takia kuntoutukseen. Osa saatettaisiin joutua vapauttamaan kokonaan, esim. jos vain ei älli riitä mihinkään tehtäviin. Kaikille voitaisiin antaa paketti kansalaiskasvatusta.

Asevelvollisilla on erilaisia tehtäviä, eikä niissä kaikissa vaadita esim. hyvää fyysistä kuntoa.

Vierailija
5/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollidet kutsunnat kaikille, jokainen sais valita meneenkö armeijaan vai sivariin

Vierailija
6/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-armeija.

Vierailija
7/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen armeija miehille.

Vierailija
8/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole varaa siihen että kaikki ikäluokasta menisivät asepalvelukseen. Sen sijaan Suomi voisi hyvin harkita sitä että annettaisi mm verokevennyksiä vaikka 10 vuodeksi armeijan jälkeen tai palkka-armeijaa jotta saisimme parhaita ja oikeita tyyppejä armeijaan. Miehistä, naisista ja kaikista siltä väliltä.

Vierailija
9/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sellaiset laitetaan etu rintamaan joista halutaan päästä eroon tietysti . Surkeimmat laitetaan tietysti vessoja siivoamaan etulinjaan . Jopa maalitauluksi . Sotilas muuten hoitaa myös rikollisten pidätyksiä eli vastustaa pahuutta.

Vierailija
10/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa asetetaan oma henki alttiksi. Ymmärrän miksi asepalvelus on pakollinen, mutta en voi hyvällä omallatunnolla vaatia tai pakottaa ketään kuolemaan maansa puolesta. Varsinkaan kun itse menisin inttiin vain jos minut pakotettaisiin.

N28

Kuolemaan asuinmaansa puolesta asui missä maassa tahansa . Tietysti kuolet sodassa jos pommitus osuu kohdallesi vaikka et kävisi armeijaa . Ampuuhan vihollinen sinut heti . Mitä teidän järkeen on käynyt ???

Vierailija
11/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oikeasti, hanki apua itsellesi. Ei ole missään määrin tervettä, että spämmäät samaa asiaa useita kertoja päivän aikana vauva-palstalle. Mielenterveysongelmat eivät ole enää tabu, niihin on ihan ok hakea apua.

Olen tehnyt varsin asiallisia aloituksia kiinnostavasta aiheesta. En koe spämmänneeni. Muutkin vaikuttavat kiinnostuneilta keskustelemaan, muuten minuakaan ei kiinnostaisi keskustella aiheesta.

Keksisitköhän jonkun kypsemmän tavan kertoa mikä harmittaa, kuin mielenterveysongelmien keksiminen? Itseäni ällöttää kyseisellä aiheella ilkeämielinen vitsailu. Mielenterveysongelmia ei pitäisi käyttää vitsinä eikä haukkumasanana, se on kuvottava tapa joka samalla vie sinulta mahdollisuuden tulla kuunneltuna kypsänä aikuisena.

Vierailija
12/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle sulkeisharjoituksia ja muutaman päivän ampumaleiri. Naiset sen jälkeen hakisi innoissaan armeijaan kun tulevat täysi-ikäisiksi

Vierailija
13/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin muu, jolla tarkoitan että kaikille sukupuolesta riippumatta ikäluokkansa parhaille, mutta sitten kaikki muut joka tapauksessa sukupuolesta riippumatta sivariin (joka vastaa "rankkuutensa" puolesta työelämää), ja tarvittaessa vapautus samoin ehdoin kuin aiemminkin.

Vierailija
14/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt varsin asiallisia aloituksia kiinnostavasta aiheesta. En koe spämmänneeni. Muutkin vaikuttavat kiinnostuneilta keskustelemaan, muuten minuakaan ei kiinnostaisi keskustella aiheesta.

Keksisitköhän jonkun kypsemmän tavan kertoa mikä harmittaa, kuin mielenterveysongelmien keksiminen? Itseäni ällöttää kyseisellä aiheella ilkeämielinen vitsailu. Mielenterveysongelmia ei pitäisi käyttää vitsinä eikä haukkumasanana, se on kuvottava tapa joka samalla vie sinulta mahdollisuuden tulla kuunneltuna kypsänä aikuisena.

Minä en vitsaile, vaan esitän ihan todellisen huolen. Edelleen on paljon ihmisiä jotka eivät hakeudu avunpiiriin, koska pelkäävät mielenterveysongelmista johtuvaa leimaa. Tämä on ihan turha pelko. 

Jos sinä oikeasti haluat keskustella asiasta ja täällä riittää keskusteluun innokkaita ihmisiä, sinun ei tarvitsisi tehdä kerta toisensa jälkeen uutta aloitusta samasta aiheesta. Tämä aihe pysyisi suosituimpien joukossa, siinä olisi liekin merkki ja ehkä jopa kruunu. Tiedät tämän itsekin.

Vierailija
15/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että asiaan perehtynyt väki osaa ratkaista asian paremmin. Mielipiteeni on se, että jonkinlainen reilumpi systeemi olisi hyvä mutten osaa ottaa kaikkia muuttujia huomioon.

Vierailija
16/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen armeija kaikille. Kun on kyse isänmaan puolustamisesta, kaikki tuollaiset seikat menettävät merkityksensä jos vihollinen hyökkää.

Vierailija
17/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap itänaapurin trolli?

Vierailija
18/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kasarmielämä sopisi monelle naiselle paremmin kuin arki. Siellä on selvä arvojärjestys.

Vierailija
19/19 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vitsaile, vaan esitän ihan todellisen huolen. Edelleen on paljon ihmisiä jotka eivät hakeudu avunpiiriin, koska pelkäävät mielenterveysongelmista johtuvaa leimaa. Tämä on ihan turha pelko. 

Jos sinä oikeasti haluat keskustella asiasta ja täällä riittää keskusteluun innokkaita ihmisiä, sinun ei tarvitsisi tehdä kerta toisensa jälkeen uutta aloitusta samasta aiheesta. Tämä aihe pysyisi suosituimpien joukossa, siinä olisi liekin merkki ja ehkä jopa kruunu. Tiedät tämän itsekin.

? Kyllä, jos täällä olisi mahdollista laittaa kaikki gallupit samaan keskusteluun niin sitä toki käyttäisin. Olen tehnyt kolme gallupia, eri kysymyksillä.

Jos tämä saa sinut huolestumaan mielenterveydestäni, olen itse hieman huolissani sinusta. Tosin olet minulle tuntematon ihminen joten en tiedä mikä tarkalleen on ongelmasi. Toivon vain ettet ilkeile jollekin ihmiselle, jota onnistut oikeasti loukkaamaan sanoillasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi