Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetykseen uupunut..

Vierailija
29.03.2014 |

Meidän kohta 10kk tyttö ei ole korvikkeita halunnutkaan edes oppia syömään. Nyt sitte pari yötä menny tissillä taas vaikka maito ehtyy mitä enemmän tyttö imee, eikä muuta saa sitte antaa (ku niitä korvikkeita joita ei syö). Tyttö on pitkän ajan jo kärsiny ummetuksesta, pahasta sellaisesta ja nyt sit tuli enemmän varmistusta siihen, että on mun maidossa vika. Ei siis nestetasapaino oo kohdillaan. Tänään ei oo kunnolla tullu enää edes pissavaippaa ja äiti itkee neuvottomuuttaan. Mitä mä voin tehdä, kun en saa tyttöä juomaan vettäkään sitä määrää kuin tarvitsisi... olen niin epätoivoinen ja maseentunut kun en tiedä miten helpottaa prinsessan ja omaa oloani..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syö ihan hyvin kiinteitä, tosin pienellä ruokahalulla. Ei siis ole mikään suursyömäri tuo tytär. Meillä oli tuossa parempi jakso, jolloin tyttö söi sen 1-3 kertaa yössä vielä tissiä. En ole ollut koko imetyksen aikana runsaasti heruva. Tuttipulloa on karsastanut koko ikänsä, soijakorviketta maistelee, mutta siihen se jää. Lehmänmaitoa en ole uskaltanut kokeilla, kun neuvolatädit siitä ovat siitä niin syytävästi varoittaneet. Olen tähän mennessä kyllä nauttinut imetyksestä, mutta jostain syystä tämän viikon sairastelu palautti meidät nollatasolle ja nestetasapaino kärsi tytöllä rankemmalla kädellä. Tyttö on saanut pitkin päivää nestettä, mitä tissistä on herunut ja vettä. Liki pissatta tarkoitan, kun normaalisti tytöllä tuli parissa tunnissa turvonnut (ei täynnä) vaippa, joka piti vaihtaa. Nyt kahdessa tunnissa tuli yhdet pissat jos sitäkään. Iltapuurolla sain hänet juomaan 50ml vettä pelkästään, joten ei pitäis ihan kuiva olla.

Vierailija
2/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin juoda pillillä jotain miedosti sokeroitua mehua, jostain kivasta lastenmukista vaikka... Nokkamukejakin on vaikka minkälaisilla suuosilla, jokin voi olla mieluisampi kuin toinen. Joissakin on myös ventiili, josta juoma ei tule niin vauhdilla. Jos oikeasti on ummetusta ja kuivumista niin nesteytys oN tärkeintä, viis sokerimehujen epäterveellisyydestä!

Voihan tuo johtua osin hampaiden tulostakin, meillä ainakin silloin lapset kieltäytyivät ruoasta ja tissi vaan kelpas. Kyllä päivystykseenkin voi mennä, varsinkin jos et saa lasta millään mitään juomaan! En usko että maidossasi on mitään vikaa, ainakin jos syöt ja juot tarpeeksi ja terveellisesti...imetyksen takia ei kannata vetää itseöön piippuu, mutta toisaalta on mahdollista että voit vielä jatkaakin jos saat vauvan juomaan muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis ole tissiä ollut tuputtamassa joka väliin :). Pidän sen päivisinkin minimissään. Lähinnä vain silloin kun päiväunille nukutan.

Vierailija
4/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa, eli teillä tuo johtuu sairastelusta, oliko vatsatautia vai mitä? Täystyhjennyksen jälkeenhän kestää jonkun jälkeen ennenkuin suoli taas toimii, ei se välttämättä ole viekö ummetusta. Nestettä vaan, pieniä määriä mutta usein.

Vierailija
5/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä löysää ruokaa,puuro aika vellinä ja lisää soseisiin nestettä. Meillä oli vaihe ettei lapsi juonut käytännössä mitään, mutta ruuasta sai sitten paljon nestettä.

Vierailija
6/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä syvään henkeä ja mieti just, mikä juomistapa häntä voisi innostaa. Pilli on kiva ja esim. kylpyyn voisi kokeilla antaa pienen vesikipon, että saa juoda oikein itse kuin isot ikään. Ja voihan hän olla vähän kipeäkin, silloin voi olla, että tissi kutsuu enemmänkin. Mä oon saanut näiden ipanoiden kanssa taistella syömisestä, se on vanhemmalle hirmu stressaavaa, mutta itselle pitää olla armollinen ja luottaa, että kaikki hiljalleen järjestyy, Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.

Vierailija
7/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa tulee varmaan pian rutkasti mutta jaksatko enää rumbaa. Kokeile ihmemukia, lusikkaa, hörpyttämistä? Voimia!

Vierailija
8/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja valitettavasti meillä päiväruokailut parani vasta, kun lopetin yötissin. Ei tietysti voi toipilaalle tehdä moista, mutta kyllä se vaan motivoi kuopustakin syömään ja juomaan ruokapöydässä. Sekin on tottakai helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
9/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja valitettavasti meillä päiväruokailut parani vasta, kun lopetin yötissin. Ei tietysti voi toipilaalle tehdä moista, mutta kyllä se vaan motivoi kuopustakin syömään ja juomaan ruokapöydässä. Sekin on tottakai helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
10/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun tyttö sai lehmänmaitoa 6kk iästä alkaen satunnaisesti. jos ei ole allerginen sille, ei se myrkkyä ole. sulattelu vie pidempään mutta siitäki saa nestettä. 10 kk voisi juoda ohjeidenki mukaan piimää, jos sattuu pitämään siitä. kaikki ei vaan tykkää.

Vierailija
11/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on, mut en kysynytkään, tiedätkö minkälaiset tissit minulla on! :) Sulla on mielenkiintoinen sisälukutaito!

Vierailija
12/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut jo lehmänmaitoa, mehua ja velliä. meneelö mikään?

Vierailija
13/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä mistä juo? tuttipullo ei maistune, entä ihan tavallinen lasi, juoko siitä?

Vierailija
14/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pissaa ei tule ja ei juo, pitäisi käydä päivystyksessa arvioimassa nesteytyksen tarve.

Vierailija
15/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukista hörpyttämällä tai sitten pillin avulla. En lähtisi enää tuttipulloon opettaan. Ja se pitää oikeasti opettaa eli joka välissä tuputtaa muuta kuin tissiä..

Vierailija
16/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syö kiinteitä ruokia? Syökö puuroja, vellejä, keittoja... niissäkin olisi nestettä. Noinkohan tuo imee rintaa vain syödäkseen? Taidat olla "huvitutti".

Vierailija
17/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti kuivunut, tarjoaisin vaikka mehua. Lusikalla, ruiskulla, pillillä tms. Antaisin kiinteät tosi nestemäisenä jne. Jotenkin kuulostaa oudolta, että sun maito "ehtyy", vaikka tyttö imee jatkuvasti. Ne tuntuu silloin toki tyhjiötä, mutta kyllähän niistä maitoa tulee? Jos olet oikeasti noin poikki ja stressaantunut, niin lopeta imetys (yöimetys) kokonaan. Anna pitkin päivää nestettä, vaikka lusikalla. pilli kannattaa alkuun lyhentää saksilla, niin oppii nopeammin, kun pienikin imu riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan