Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä korkeakoulutetusta hyvännäköisestä ihmisestä,

Vierailija
29.03.2014 |

joka nauttii esim. perustyötä tekevien ihmisten halveksimisesta, vähättelystä sekä nöyryyttämisestä? Muutenkaan ei välitä omien tahallisten pahojen tekojensa vakavista ja todella surullisen pitkäkestoisistakin seurauksista, siis niitä sellaisia kohtaan tehdyistä, joita kohtelee edellä mainitulla tavalla.

Niitä, joita hän sitten jollakin tapaa ihannoi (varakkaat, korkeassa asemassa olevat, jotenkin julkiset ihmiset jne.) hän kohtelee hyvin ja arvostavasti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:42"]

Oliko ap kysymyksenasettelusi mielestäsi objektiivinen ja neutraali? Et vain sattuisi itse olemaan tällainen perustyötä tekevä ei-korkeastikoulutettu?

[/quote]

Ei se ole tässä oleellista mitä juuri minä olen tai mitä olen olematta. Hyvin selkeä kysymys tuo oli, johon pyysin vain vastauksia ja siinä kaikki. Tarkemmin en asiaa tänne avaa. Mutta siis tämä on av, hyvänen aika, jollet siis ole sattunut huomaamaan, joten oletan ettei missään aloituksissa ole vaatimuksena että se olisi ensisijaisesti aivan neutraali tai että kysymyksenasettelu olisi jotenkin pätevästi todistettu objektiiviseksi. ap

[/quote]

Mutta siis tämä on av, keskustelupalsta, jonne kirjoittaessa ei missään ole vaatimuksena, ettei saisi esittää lisäkysymyksiä aloittajalta, vaikka kysymyksenasetteluun liittyen.

Vierailija
2/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa kyllä ap:n ja jonkun aivan tietyn henkilön välisestä kemioiden kohtaamattomuusongelmasta. Tulee jopa mielikuva, että osa halveksunnasta saattaa olla kuviteltua.

Mutta onhan noita naisia JA miehiä olemassa. Miten suhtaudun? Pidän suppeakatseisina idiootteina.

Mutta fakta on, että korkeasti koulutetuilla yleensä on laajempi yleissivistys ja hieman erilaiset kiinnostuksenkohteet kuin matalasti koulutetuilla. Sen takia joku korkeasti koulutettu saattaa huomaamattaan syrjiä jotakuta matalasti koulutettua, koska käsitykset ovat sellaiset.

Mutta kyllä ihmisillä on vaikka kuinka paljon epäinhimillisiä ja eriarvoistavia käsityksiä, siis korkeasti koulutetuilla muista. Ja ylipäätään itsestä poikkeavista ihmisistä. Myös itseään älykköinä pitävät ihmiset sortuvat tällaiseen paljon. Siis myös ne, jotka pitävät itseään jotenkin avarakatseisina.

Ehkä ap:n kannattaisi vain hakeutua muuhun seuraan.

Kyllä itsekin välillä sorrun ajatuksiin, voiko joku lähihoitaja oikeasti ymmärtää mistään mitään tai voiko jonkun terveydenhoitajan sanomisiin luottaa monessakaan asiassa. Monesti tuntuu, että heillä ei ole mitään sellaista tietoa, joka ei olisi itselle tuttua pelkästään yleissivistyksen perusteella (kun on tullut kuunneltua lukiossa ja myöhemmin hankittua tietoa erinäisistä sairauksista ja niiden syntymekanismeista netistä ja sanoma- ja aikakauslehdistä). (Olen siis itse akateeminen mutten hoitoalalla.) Varmaan siis vaikutan ylimieliseltä, kun en jaksa arvostaa sitä, että minua valistetaan itsestäänselvyyksistä. Toisaalta kyllä arvostan, jos joku esim. käsityöläisalan erikoisammattilainen antaa jonkin kätevän neuvon, jota en olisi itse tullut koskaan ajatelleeksi, ja huomaan sen toimivan. Silloin myös kiitän ja ilahdun ammattitaidosta. Tämä voi koskea esim. sähkömiehiä, kampaajia, siivoojia tai mitä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole tunneälyä tai henkistä rikkautta.

t. yliopiston käynyt

Vierailija
4/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vähäisesti kommenttia, mutta ei toisaalta palstan jutut huomioiden yllätä.

Vierailija
5/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joutuu työttömäksi ja joutuu johonkin kakkaduuniin, jotta osaa arvostaa kaikkea työtä. Terv. itsekin korkeasti koulutettu 

Vierailija
6/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin nöyryyttää? 

Vierailija
7/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on sitä mitä täällä kutsutaan akateemiseksi wt:ksi ja muualla nousukkaaksi!

Vierailija
8/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toi hyvältä kuulosta, oli korkeasti koulutettu tai ei. Toinen asia sitten on, onko ko. ihminen oikeasti kuvatunlainen vai onko kuvaus kateellisen kanssasiskon panettelua.

Vierailija
9/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:31"]

Toivottavasti joutuu työttömäksi ja joutuu johonkin kakkaduuniin, jotta osaa arvostaa kaikkea työtä. Terv. itsekin korkeasti koulutettu 

[/quote]

Joo just, ja sinä se siinä hienosti arvotit ammatteja tai töitä, mitä ihmiset tekevät... Onkohan yliopistossa peräti kursseja naisille (harvoin olen kohdannut ääliötä korkeakoulutettua miestä nimittäin, ja tunnen useita) siitä, kuinka suhtautua mahdollisimman ilkeästi niihin naisiin, joilla ei ole yliopistokoulutusta? Että kuinka ahtaa samaan lauseyhteyteen ensin kertomus omasta lempeästä avarakatseisuudestaan, mutta silti lytätä jotkut työt/alat ihan siinä samalla kertaa. Voi juma... :')

Vierailija
10/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaista henkilöä hieman jälkeenjääneenä.

Vierailija
11/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä akateemiset muiden halveksujat eivät ole hyvännäköisiä tai heillä on jokin muu puute, joka saa halveksumaan muita ilman syytä omaa itsetuntoa korottaakseen.

Vierailija
12/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ap kysymyksenasettelusi mielestäsi objektiivinen ja neutraali? Et vain sattuisi itse olemaan tällainen perustyötä tekevä ei-korkeastikoulutettu?

Vierailija
13/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä kauniillakaan ulkonäöllä ei yliopistotutkintoja suoritella, kyllä siellä korvien välissäkin täytyy olla pururata kuiva ja hyvässä kunnossa. Se joka enimmäkseen tillistelee itseään peilistä, ei ole yliopistoainesta. Amis tai amk ovat hänen koulujaan: kampaaja tai kosmetologi, niin saa tällätä itseään mielin määrin.

Vierailija
14/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen itsekeskeinen ja ahne kusipää. Toivottavasti kokisi mahdollisimman pitkän ja kivuliaan kuoleman, siinä kaikki mitä toivoa tuollaiselta luuserilta.

Vierailija
15/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:42"]

[/quote]

Ei se ole tässä oleellista mitä juuri minä olen tai mitä olen olematta. Hyvin selkeä kysymys tuo oli, johon pyysin vain vastauksia ja siinä kaikki. Tarkemmin en asiaa tänne avaa. Mutta siis tämä on av, hyvänen aika, jollet siis ole sattunut huomaamaan, joten oletan ettei missään aloituksissa ole vaatimuksena että se olisi ensisijaisesti aivan neutraali tai että kysymyksenasettelu olisi jotenkin pätevästi todistettu objektiiviseksi. ap

Vierailija
16/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:31"]

[/quote]

Joo just, ja sinä se siinä hienosti arvotit ammatteja tai töitä, mitä ihmiset tekevät... Onkohan yliopistossa peräti kursseja naisille (harvoin olen kohdannut ääliötä korkeakoulutettua miestä nimittäin, ja tunnen useita) siitä, kuinka suhtautua mahdollisimman ilkeästi niihin naisiin, joilla ei ole yliopistokoulutusta? Että kuinka ahtaa samaan lauseyhteyteen ensin kertomus omasta lempeästä avarakatseisuudestaan, mutta silti lytätä jotkut työt/alat ihan siinä samalla kertaa. Voi juma... :')

[/quote] Pahoittelen jos otit tämän ilkeytenä, sitä se ei nimittäin ollut. Itsekin teen varmaan työtä, jota monet paskahommaksi tai miksi nyt kutsuvat. En todellakaan arvota muita ihmisiä sen mukaan mitä he tekevät. 

Vierailija
17/17 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt runkkari kaivat omaa hautaasi ja lujaa.. Kannattaisiko joskus miettiä? Ihan vinkkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi