Vierailija

Poikaystäväni on amfetamiinin hyvikäyttäjä. Pyysin häntä lopettamaan kun tapasimme, mutta eilen jäi kiinni kaupungilla "piriä" taskussa. Vietti yön putkassa ja nyt on tulossa syyte ja kaikkea. Eniten harmittaa että hän valehteli minulle päin naamaa kun lupasi lopettaa.

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toivottavasti joku yö kuolee övereihin.

Narkkarit kuvottaa mua

Toivottavasti sinäkin lapsiraukka opit vielä joskus, että me olemme kaikki ihmisiä, niin narkkarit, äidit, lääkärit kuin astronautitkin. Kukaan ei halua itselleen narkkarin elämää, siihen ajaudutaan enemmän tai vähemmän omien valintojen myötä. Toisten elämänpolku vain viettää ojaan enemmän kuin toisten.

Heivaa se "PIRIPÄÄ" Helvettiin ! Onko mukavaa, kun mies on rekisterissä ja poliisit ratsaa kotona. Olette syömään tai leffaan menossa niin skoudet saattaa tarkastaa sun kundin naamamuistin takia ! Romanttista iltaa vaan teille

Vierailija
Ei se ole edes koukussa vaan pystyy elämään normaalisti ja hoitamaan opiskelut ja omien sanojensa mukaan säädellä itse käyttöään.

Niinhän ne kaikki väittää! Itsellä valitettavasti useampikin piririippuvainen kaveripiirissä ja kaikilla riippuvuus on jo ollut noiden sanojen jälkeen vaikka ei todellakaan ole se ollut hallinnassa. On ollut pakko katkaista jokaiseen välit koska luonne muuttuu käytön myötä. Narkkarit ovat itsekästä sakkia ja sä tuut aina olemaan kakkonen.

voin kertoa, että itse seurustelin vuosia sitten niin kutsutun viihdekäyttäjän kanssa, asui ulkomailla, näimme toki usein ja päivittäin puhuttiin, mutta helpompihan se oli varmaan hänelle peitellä näin. hänen mielestään oli ok viihdekäyttää kaikkea mitä ei neulalla laiteta... kirjo oli siis aikamoinen. noh sitä viihdekäyttöä kesti ehkä vuoden, jonka jälkeen oltiin jo narkin asteella ja kaikki asiat kuralla. aikani yritin auttaa tuloksetta. kehoittaisin harkitsemaan jatkoa. valehtelu kertoo jo sen, että ongelma on olemassa, jos sitä tarvii peitellä. 

Piri on kyllä vihoviimeistä paskaa, mutta toivoisin tähän keskusteluun ennen kaikkea sellaisia osallistujia, joiden huumetietous ei ole "ai kauhee, siellä se piikittää kannabista" ja "eka satsi on ilmainen, sitten velkaantuu ja velkojat tulee ja vetää sormet poikki" -tasoa. Kauhistelijat usein muistelevat jotain koulun terveystiedon tai seurakunnan huumevalistusta eivätkä tiedä esim. sitä, että piri ei ole enää suurkaupunkien katuojien piikkihuume, vaan sitä käyttävät etenkin tylsistyneet maalaisnuoret ja kaupungeissa sitä nuuskaavat bilehuumeena niin sanotut menestyjät. Tosi moni lääke on sitä paitsi käytännössä piriä.

Ap, jos susta tuntuu, että mies vetää piriä viihteellä, rahat riittää siihen eikä hän tosiaan halua lopettaa, unohda hänet. Jos taas kyseessä vähän traagisempi tausta ja hän tahtoisi lopettaa, kokeile toki olla hetki tukena, josko siten onnistuisi, mutta älä ala rahoittaa äläkä selitellä.

Vierailija

Narkkarit kuvottaa mua

Näin mäkin sanoin ystävälleni, joka sairaan vauvan valvottamana sekoitti vaarallisesti unirytminsä, otettiin sairaalaan lepäämään lääkeunta ja kotiin pääsyä seuraavasta käytöksestä päätellen oli jo hiukan ehtinyt koukuttua tuohon kemialliseen apuun. Luuseri ei saa unenpäästä kiinni ilman pilleriä, mikä paskamutsi nisti, kuvott...

Ei kun hetkonen! En mä sanonutkaan hänelle mitään tollasta! Vaan autoin takas arkeen. Niin kuin kuka tahansa normaali ihminen.

Kylmä tunne-elämä. Tai siis "lämpöä" kun on kemiat kohdillaan. Ei siis aitoja tunteita, vaan feikkiä. Valehtelua, ihan suoraan paskan puhumista. Rahanmeno holtitonta. Jossain vaiheessa mukaan pikkurötöstelyä, diilaamista, ehkä myös psykooseja kun valvoo monta vuorokautta putkeen. Siinä vaiheessa alkaa olla usein poliisitkin mukana kuvioissa. Itse oon pyörinyt paljon porukoissa, joissa etenkin miedot huumeet oli yleisiä. Suurin osa niitä käyttäneistä on nyt ihan ok aikuisia. Sen sijaan pahimmat luuserit oli niitä, jotka siirtyivät koviin aineisiin, just piriin esimerkiksi. Ja aika moni niistä jäi koukkuunkin. Sitten piti ravata yöt läpeensä kaupungilla fillareita pöllimässä. Ollaan laihoja kuin luurangot eikä käyttäminen enää näytäkään niin hauskalta. Tosi kivaa elämää sulla tiedossa, jos jatkat tuollaisen kanssa. Läheltä olen myös seurannut tyttöystäviä, jotka uhrautuvat olemaan pirin/sekakäyttäjien kanssa. Suurin osa onneksi luovuttaa jossain vaiheessa ja moni heistä on saanut hyvän elämän tunne-elämältään normaalin ihmisen kanssa, jonka elämä ei pyöri pään sekoittamisen ympärillä. Kukaan toinen ei yleensä saa käyttäjän päätä kääntymään.

Munki käytti, lupasi lopettaa, valehteli , että lopetti , jäi kiinni , heitin asunnostamme pois, enkä päästänyt enään sisään . 6 vuotta on mennyt siitä, nyt hän on. 38 v , baareissa pyörii ja samaa meno jatkuu

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se ole edes koukussa vaan pystyy elämään normaalisti ja hoitamaan opiskelut ja omien sanojensa mukaan säädellä itse käyttöään.

Jos lupaa että ei käytä mutta kuitenkin käyttää on joko:

A. On koukussa

B. Ei kunnioita pätkääkään toivomuksiasi ja tätä saat odottaa lisää muissakin asioissa

Että silleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Narkkarit kuvottaa mua

Näin mäkin sanoin ystävälleni, joka sairaan vauvan valvottamana sekoitti vaarallisesti unirytminsä, otettiin sairaalaan lepäämään lääkeunta ja kotiin pääsyä seuraavasta käytöksestä päätellen oli jo hiukan ehtinyt koukuttua tuohon kemialliseen apuun. Luuseri ei saa unenpäästä kiinni ilman pilleriä, mikä paskamutsi nisti, kuvott...

Ei kun hetkonen! En mä sanonutkaan hänelle mitään tollasta! Vaan autoin takas arkeen. Niin kuin kuka tahansa normaali ihminen.

Tämä huumeiden glorifiointi ja kaiken ymmärtäminen on juuri johtanut tähän Suomessa todella huomattavasti lisääntyneeseen huumeiden käyttöön. On valitettavaa, ettei ystäväsi saanut ajoissa muuta apua, vaan joutui turvautumaan kemiallisiin riippuvuutta aiheuttaviin aineisiin. Ei huumemutsi ole hyvä äiti, vaikka olisikin ystäväsi. Ja kyllä huumeita käyttävä on nisti, vaikka ystäväsi onkin. 

Antamalla ymmärtää ystäville kuinka se on ihan okei ja ihan hyvä juttu käyttää huumeita,jos syy on vaan pätevä on karhunpalvelus ystävälle ja heidän lapsilleen. Kyllä nistit aina pätevän syyn käytölleen löytävät, ihan kuten juopotkin ryyppäämiselle.

Tämä "kaikkihan käyttävät, ei se ole mitään" asenne on saanut monet nuoret aloittamaan huumeiden/läääkeiden väärinkäytön. Sitäkö me haluamme lapsillemme ja nuorillemme? Huumetäyteisen elämän?

Lääkärien aiheuttama liiallinen opioidien määrääminen on jo johtanut suuren huumekriisiin Yhdysvalloissa,joissa sekä yliannostukseen kuolleita ja koukussa olevia alkaa olla ennätysmäärä. Kuten esimerkissäsi, ennen kuin annetaan riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä pikkulasten vanhemmille, häntäkin olisi voinut auttaa ihan vaikka lähettämällä lastenhoitajan paikalle. Mutta läääkefirmat eivät tietenkään tienaa sillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Narkkarit kuvottaa mua

Toivottavasti sinäkin lapsiraukka opit vielä joskus, että me olemme kaikki ihmisiä, niin narkkarit, äidit, lääkärit kuin astronautitkin. Kukaan ei halua itselleen narkkarin elämää, siihen ajaudutaan enemmän tai vähemmän omien valintojen myötä. Toisten elämänpolku vain viettää ojaan enemmän kuin toisten.

Ihminen, joka aloittaa huumeiden käytön haluaa narkkarin elämän. Narkkarin elämä voi olla tietenkin monensorttista ja toisilla jopa määrätyn aikaa suht normaalin näköistä. Mutta toisilla se on suora tie kuolemaan ja läheisten kärsimykseen lisäämiseen.

Huumeisiin sekaantujat, niin käyttäjät, myyjät kuin promoajat aiheuttavat paljon kärsimystä ja kuolemaa, mutta eivät suostu ottamaan siitä vastuuta. Haluasivat, että heidätkin nähtäisiin jotenkin hyvinä ihmisinä. He ovat, aivan, ihmisiä, mutta pahan lähettiläitä.

Vierailija

Toi on vielä pieni lupaus rikkoa, mutta jos sekin on noin helppo tehdä niin mitä muita lupauksia hän voi rikkoa? Tai mitä hän voi valehdella? Huumeisiin liittyy yleensä valheita, olen läheltä nähnyt.

En kyllä katselis päivääkään. Oli sitten viihdekäyttäjä tai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Piri on kyllä vihoviimeistä paskaa, mutta toivoisin tähän keskusteluun ennen kaikkea sellaisia osallistujia, joiden huumetietous ei ole "ai kauhee, siellä se piikittää kannabista" ja "eka satsi on ilmainen, sitten velkaantuu ja velkojat tulee ja vetää sormet poikki" -tasoa. Kauhistelijat usein muistelevat jotain koulun terveystiedon tai seurakunnan huumevalistusta eivätkä tiedä esim. sitä, että piri ei ole enää suurkaupunkien katuojien piikkihuume, vaan sitä käyttävät etenkin tylsistyneet maalaisnuoret ja kaupungeissa sitä nuuskaavat bilehuumeena niin sanotut menestyjät. Tosi moni lääke on sitä paitsi käytännössä piriä.

Ap, jos susta tuntuu, että mies vetää piriä viihteellä, rahat riittää siihen eikä hän tosiaan halua lopettaa, unohda hänet. Jos taas kyseessä vähän traagisempi tausta ja hän tahtoisi lopettaa, kokeile toki olla hetki tukena, josko siten onnistuisi, mutta älä ala rahoittaa äläkä selitellä.

Eli toivot tähän keskusteluun näitä huumepromoajia? Heitä joista on niin kivaa ja hauskaa, eikä yliannostuksiakaan ole heistä kuin pulp fictionissa.

Yhdenkään nistin elämä ei ole päättynyt hyvin, paitsi lopettamalla käytön.  Jolloin voi kysyä, että miksi siis edes aloittaa?Miksi edes tehdä kiekka sieltä pohjan kautta?

Nämä maalaisnuoret ovat aloittaneet käytön, koska viimeiset 20 vuotta on promottu ja kunnolla huumeidenkäyttöä. No ,nyt näemme onnistuneen kampanjan tulokset. Pikkukaupunkien nuoret huumekoukussa. Sitäkö halusimme heille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Poikaystäväni on amfetamiinin hyvikäyttäjä. Pyysin häntä lopettamaan kun tapasimme, mutta eilen jäi kiinni kaupungilla "piriä" taskussa. Vietti yön putkassa ja nyt on tulossa syyte ja kaikkea. Eniten harmittaa että hän valehteli minulle päin naamaa kun lupasi lopettaa.

Eihän huumeiden käyttö nyt pitänyt olla mitään? Aloita sinäkin käyttö, saatte pienen nistilapsenkin siihen seuraksenne ja opetatte vielä isovanhemmatkin käyttäjiksi. Kaikilla on niin kivaa, turvallista ja luottamustakin löytyy.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat