Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pyydätte FB-kavereiksi tosi vieraita ihmisiä?

Vierailija
23.11.2020 |

Sain kaveripyynnön sisarukseni vanhalta kaverilta. Toki minäkin hänet aikanan tunsin ja asumme samalla paikkakunnalla. Mukava ihminen, ei siinä mitään, mutta olen tavannut hänet viimeisen 30 vuoden aikana ehkä kaksi kertaa ja sekin töihin liittyvissä tilanteissa. Avatkaa mulle että miksi hän pyysi kaveriksi. En käytännössä edes käytä Facebookia joten tuskin on siitäkään kyse että hän olisi bongannut minut jossain kommentoimassa yhteisen kaverin päivitystä tms. En oikeasti ole edes käynyt FB:ssä kuukausiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän tosi matalalla kynnyksellä ja olen näin saanut paljon uusia (ja vanhoja) ystäviä. Vastuu on pyynnön saajalla, ainahan hän voi kieltäytyä.

Vierailija
2/26 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entas sitten nama pyytajat Kiinasta tai Suomesta joiden nimeakaan en ole ikina missaan kuullut?

Tai arabiaksi kirjoittavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä itse aikoinaan poistuin facebookista. Alkoi ahdistamaan ihan helvetisti se miten sellaiset tyypit laittoi kaveripyyntöjä joiden kanssa en ollut koskaan puhunut sanaakaan, mutta kuitenkin jokseenkin tiedettiin toisemme. Saati se, että tyypit jotka olivat kiusanneet tai muuten puhuneet minusta paskaa alkoivat laittaa kaveripyyntöjä. En tykännyt ajatuksesta hylätä niitä kaveripyyntöjä, joten katosin koko facebookista. Itse en yhtään tykkää siitä tyylistä, että niitä fb-kavereita kerätään kuin pokemoneja.

Terveisin Naispelko27

Vierailija
4/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin joskus lapsuusaikaisia vanhoja luokkakavereita ja koulukavereita, joita en ollut nähnyt 20 vuoteen. Ajattelin että olisi ollut kiva tietää mitä niille nykyään kuuluu. Ajattelin että se olisi helppo tapa tietää kuulumiset pyytämällä Face-kaveriksi, ettei tarvi alkaa kirjoittamaan viestejä kilometritolkulla. Useimmat hyväksyikin kavereiksi, mutta harvan profiilista näkyi mulle juuri mitään. Osa ei edes hyväksynyt koko kaveripyyntöä, joten alkoi lopulta nolottaa että edes pyysin kavereiksi ja jätin kaveripyyntöjen lähettelyn kesken. Suurin osa vanhoista koulukavereista jäi siis lopulta pyytämättä kaveriksi.

Mulle itselle tosin tulee paljon oudompiakin pyyntöjä. Tuntemattomilta ulkomaalaisilta. Todella kaukaisilta sukulaisilta eli joltain pikkupikkupikkupikkuserkuilta, joita en ole edes ikinä nähnyt. Sellaisilta jotka on asuneet joskus samalla paikkakunnalla, mutta ei olla edes ikinä juteltu. Nähty joskus jossain ja nimi on tuttu. Kavereiden kavereilta, joita en ole koskaan tavannut.

Vierailija
5/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en pyydä, mutta ihmettelen kyllä näitä ventovieraita, jotka pyytää kaveriksi. En siis tarkota näitä "amerikkalaisia lääkäreitä" tms. vaan esim. mieheni lapsuudenystäviä, joita en ole koskaan edes tavannut. Tai sukulaisia, nyt kun mentiin naimisiin ja on sama sukunimi kun miehellä, niin miehen sukulaisista muutama - joita en myöskään ole tavannut - on laitellut kaveripyyntöjä.

Joo, en oo hyväksynyt.

Vierailija
6/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä pitääkin murehtia. Mitä väliä sillä on, pyynnön saaja joko hyväksyy tai hylkää ja jatkaa elämäänsä. ei kannata tehdä itsestään niin suurta numeroa, ai MINÄ, miksi MINÄ... Ja tuota "lisää kaveriksi" nappulaa Face tyrkyttää ihan joka paikassa, siihen osuu todella helposti ihan tahtomattaan! Eli eivät pyynnöt edes aina ole tarkoituksellisia vaan vahinkoja. 

Vierailija
7/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä pitääkin murehtia. Mitä väliä sillä on, pyynnön saaja joko hyväksyy tai hylkää ja jatkaa elämäänsä. ei kannata tehdä itsestään niin suurta numeroa, ai MINÄ, miksi MINÄ... Ja tuota "lisää kaveriksi" nappulaa Face tyrkyttää ihan joka paikassa, siihen osuu todella helposti ihan tahtomattaan! Eli eivät pyynnöt edes aina ole tarkoituksellisia vaan vahinkoja. 

”Ettäs kehtaavat häiritä MINUA lähettämällä kaveripyyntöjä” 😃

Vierailija
8/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikkapiireissä erehdytään tuohonkin.

Vierailija
9/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen facessa kaveri vain sellaisten kanssa joiden kanssa olen ystävä tai edes kaveri tosielämässä. Jaan henkilökohtaisempia juttuja kuin instassa, joka on julkinen. Siksi en hyväksy peruskoulukavereiden, jumpparyhmäläisten tai työkavereiden kaveripyyntöjä. Sry.

Vierailija
10/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tuota harrastetaan? Facebookin alkuaikoinahan oli yleistä, että tuli joltain vuonna miekka ja kilpi samassa koulussa olleelta kaveripyyntö. Onneksi häippäsin jo kymmenen vuotta sitten ko. sivustolta.

Vierailija
11/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen facessa kaveri vain sellaisten kanssa joiden kanssa olen ystävä tai edes kaveri tosielämässä. Jaan henkilökohtaisempia juttuja kuin instassa, joka on julkinen. Siksi en hyväksy peruskoulukavereiden, jumpparyhmäläisten tai työkavereiden kaveripyyntöjä. Sry.

Eihän tässä ole mitään anteeksipyydettävää. Tässä topicissa piti pyydellä anteeksi sitä, että pyytää jotain kaveriksi!

Vierailija
12/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä facea. En halua jakaa siellä asioitani, eikä kiinnosta muidenkaan pävittelyt.

Instagram-tili minulla kyllä nykyään on, koska seuraan ja jaan siellä harrastukseeni liittyviä juttuja. Seuraan siellä vain muutamaa tosielämän tuttavaa.

Vierailija
13/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tuota harrastetaan? Facebookin alkuaikoinahan oli yleistä, että tuli joltain vuonna miekka ja kilpi samassa koulussa olleelta kaveripyyntö. Onneksi häippäsin jo kymmenen vuotta sitten ko. sivustolta.

Sivustolta?!? =D

Vierailija
14/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa olen muutaman kerran huomaamattani laittanut kaveripyynnön ventovieraalle. Enemmän ihmetyttää se, että miksi ne hyväksyttiin.

Vierailija
15/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen FB-kontakteja nimenomaan kontakteina, en ystävinä. En jaa siellä henkilökohtaisia asioita lukuun ottamatta satunnaisia luonto-, viherkasvi- ja käsityökuvia. Se on minulle verkostoitumisen väline ja siksi kontakteissani on paljon ihmisiä, jotka olen joskus tavannut mutta joiden kanssa en live-elämässä ole ollut vuosiin, jopa vuosikymmeniin tekemisissä. Heillä on kuitenkin kokemusta ja tietoa, josta voi olla hyötyä.

Vierailija
16/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingossa olen muutaman kerran huomaamattani laittanut kaveripyynnön ventovieraalle. Enemmän ihmetyttää se, että miksi ne hyväksyttiin.

Samoin. Pari kertaa olen puhelimella selannut ehdotettuja kavereita ja sitten se pyyntö on lähtenyt ihan vahingossa. 

Vierailija
17/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksy enkä hylkää pyyntöjä vaan jätän ne sinne roikkumaan. 

Vierailija
18/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjusta on ok pyytää, jos edes jotenkin tuntee kuitenkin oikeasti. Sit ei ole ookoo, jos on joku tutun-tutun-tuttu, jota et ole edes nähnyt.

Toki voi deletoida saman tien, eli ei ongelmaa.

Vierailija
19/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä itse aikoinaan poistuin facebookista. Alkoi ahdistamaan ihan helvetisti se miten sellaiset tyypit laittoi kaveripyyntöjä joiden kanssa en ollut koskaan puhunut sanaakaan, mutta kuitenkin jokseenkin tiedettiin toisemme. Saati se, että tyypit jotka olivat kiusanneet tai muuten puhuneet minusta paskaa alkoivat laittaa kaveripyyntöjä. En tykännyt ajatuksesta hylätä niitä kaveripyyntöjä, joten katosin koko facebookista. Itse en yhtään tykkää siitä tyylistä, että niitä fb-kavereita kerätään kuin pokemoneja.

Terveisin Naispelko27

Facebookissa voi estää kaveripyynnöt kokonaan. Näin kannattaa tehdä, jos ei halua tuntemattomilta kutsuja. Kutsut täysin tuntemattomilta ovat tietojen kalasteluyrityksiä, joten niihin ei kannata suostua. Itse myös poistaisin kavereista sellaiset, joka hyväksyy kutsuja ilman harkintaa, koska nämä levittävät myös viruksia.

Vierailija
20/26 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Ettäs kehtaavat häiritä MINUA lähettämällä kaveripyyntöjä” 😃

Entä sinä? Miksi se ei hyväksynyt MINUA kaveriksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän