Uusimaa-viha ottaa hermoon
Samaistuuko kukaan? Ensi vaaleissa huolehdin, että ääneni menee varmasti edustajalle, joka huolehtii helsingin herrojen oikeuksista. Raivostuttaa, että Uudenmaan huonontuneeseen koronatilanteeseen reagoidaan vaan syyttämällä, syyllistämällä ja vaatimalla eritystä tai muita perusoikeuksia rikkovia toimenpiteitä. Itsellä on ainakin huomattavasti tarkempi meno ja vähemmän ihmiskontakteja kuin maakunnissa asuvilla sukulaisilla. Seuraava askel olisi täyseristäytyminen, missä ei mitään järkeä. Ärsyttää, että tuollaisille empatiakyvyttömille maakuntalaisilla pitää vielä maksaa isot rahat tulonsiirtoina.
Kommentit (26)
Ihme herkkähipiäisiä tunnutte siellä olevan. Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään mikä maakunta se on, jos siellä sitä koronaa on huomattavasti enemmän kuin muualla. Ihan sama vaikka olisi lappi, saisivat sulkea sen. Jokunen viikko sitten en olisi mennyt Vaasaankaan, kun korona siellä levisi. Jos oma maakunta olisi tartuntatilastoissa kärjessä, saisivat sulkea tän. Tai vaikka nytkin, kun ollaan pienimmissä luvuissa, ettei muut tänne tule tartuttamaan. Suurin osa tartunnoista täälläkin tulee muualta. Tartuntoja täällä 0-3 päivässä.
Kyse ei ole uusimaa vihasta
vaan siitä että helsingissä korona on valloillaan ja tapauksia paljon
Järkiväntä olisi laittaa uudellemaalle voimaan lockdown (baarit kiinni, ulkonaliikkumiskielto ym)
Ei itse Uusimaassa vikaa ole. Ongelma on väki jota siellä asuu.
Niin minäkin ajattelin, että suosin vain uusmaalaisia yrittäjiä ja vaaleissa äänestän takuuvarmasti puoluetta, joka ajaa ensisijaisesti helsinkiläisten asioita.
Ja kun lähden matkalle, lähden sitten suoraan ulkomaille. Vien rahani muualle. Mädäntyköön muu Suomi siellä ihan keskenään.
Mua ärsyttää se, että Uudestamaasta puhutaan kuin se ei olisi yksi maakunnista. Tyyliin: "älä matkusta maakunnista Uudellemaalle".
Ja se ärsyttää myös, kun jotkut oikeasti luulee, että kaikilla uusimaalaisilla on kauhea tarve matkustaa pois tuosta saastaisesta epämaakunnastaan. Mutta kuulkaas, kun tämä on meistä monen rakas kotimaakunta ihan samalla tavalla kuin teille joillekin joku muu Suomen maakunnista. Eivät kaikki uusimaalaiset todellakaan asu Uudellamaalla siksi, että olisi esim. työn takia pakko.
Vain kehä kolmosen ulkopuolinen Uusimaa on oikeaa Uuttamaata.
Minä olen ainakin ihan ylpeästi Helsinkiläinen. Teidän hyttyspusikot siellä muualla maata eivät kiinnosta paitsi siinä mielessä, että vituttaa maksella tulonsiirtoja täältä hyväosaisilta lapaveltoille makoileville, jotka vielä kehtaa tulla vit tuilemaan, jostai viruksesta.
Jos mulla joskus oli hyviä ajatuksia landeista, niin ne ajatukset on nyt saaneet kyllä kovan osuman. En ole aivan varma pystynkö enää unohtamaan sitä vihaa ja inhoa mitä olen täällä ja esim. iltasanomien kommenteista saanut lukea.
Ihme tappelua taas, ei täällä landella, Turussa, teitä vihaa kukaan.
Uusimaalaiset on kakkipöksyjä, jotka ei osaa etes puhua normaalisti.
Hesaalaiset haisee sonninkivekseltä, yhtä tyhmiä ko saappaat.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla joskus oli hyviä ajatuksia landeista, niin ne ajatukset on nyt saaneet kyllä kovan osuman. En ole aivan varma pystynkö enää unohtamaan sitä vihaa ja inhoa mitä olen täällä ja esim. iltasanomien kommenteista saanut lukea.
Joo. Vähäksi aikaa unohtui tuo vihanpito, mutta asenne on näköjään koko ajan sama. Korona antaa vain oikeutuksen tuoda sen esiin. Ilmiselvästi turha väittää, että 'ei meillä ole mitään ihmisiä vastaan vaan koronaa'.
Uudellemaalle juuri muuttaneena tuntuu hauskalta lukea, kuinka tulee paljon näitä "ei haittaa vaikka Uusimaa eristettäisiin", "helsinkiläiset ne ei osaa mitään", "pysykää siellä Uudellamalla" -kommentteja. Nyt tässä onkin itse yhtäkkiä väärällä puolella rajaa - niiden kurittomien urpojen puolella - kun vielä kuukausi sitten olin fiksujen pirkanmaalaisten keskellä. Mutta ei vaan, mahtavaa olla täällä pk-seudulla koronasta riippumatta, enkä todellakaan halua pois täältä.
Ei se ole mitään vihaa jos haluaa taudin leviämistä rajoittaa. Samoin pitäisi Jyväskylä ja Vaasan seutu eristää. Olipa alue mikä hyvänsä niin eristykseen jos aihetta ilmenee. Ei se tarkoita että olisi jotain uusimaalaisia vastaan jos haluaa suojata naapureita.
Otetaan huomioon että Helsinki ei ole sama kuin koko Uusimaa. Ja isoimmat pesäkkeet tuntuvat olevan tiettyjä lähiöitä jossa tiettyä porukkaa mutta eihän tätä korona-hysteerikot voi käsittää. Landet eivät tunnu tajuavan kuinka iso alue "uusimaa" oikeasti on, pitävät helsinkiä, espoota ja vantaata samana eh.
Vierailija kirjoitti:
Hesaalaiset haisee sonninkivekseltä, yhtä tyhmiä ko saappaat.
No ainakaan me emme (yleensä) nuuhki sonninkiveksiä.
Kirjoittelu on kieltämättä välillä ala-arvoista.. Mutta hei, eikö täällä ja iltalehtien kommenteissa aina? Eiköhän valtaosa suomalaisista ymmärrä että Uudellamaalla on koronaa enemmän koska väestötiheys on moninkertainen muihin maakuntiin verrattuna ja siksi tartuntoja on vaikeampi vältellä. Isoon ihmismäärään mahtuu myös enemmän välinpitämättömiä, Triplaan esim voi mennä katsomaan (jos uskaltaa) kuinka osa porukasta viis veisaa kulkutaudista. Tosin kaikki Triplan hengailijat tuskin ovat Uusmaalaisia.
No onhan siinä joku ihme, ettei kouluja vaan saada etäopetukseen, vaikka tilanne on jo vakava.
Mutta kritiikki kohdistuu päättäjiin.