Yöhikoilu kokemuksia? Mistä voi johtua?
1-2krt vkossa herään keskellä yötä umpihikisenä eli vaatteet litimärkinä. Verikokeita otettu, ne normaalit. Vaihdevuodet ei myöskään todennäköinen syy. Refluksi ja astma on. Onko kokemuksia yöhikoilusta?
Kommentit (21)
Lisään vielä: Uniapnea, neuropatia
Holter seuranta tehty, syöpään liittyvät verikokeet otettu, kilpirauhanen ok. Stressiä toki on, mutta hikoilu kestänyt jo ainakin vuoden. Uniapnea tutkimukset tulossa vaikka lääkäri piti sitä epätodennäköisenä. Ferritiini matala, syön rautaa, hikoilu alkanut ennen rautatankkausta.
Muita kokemuksia?
-ap
Voisko olla joku mitä syöt ja juot? Itse hikoan kuin sika, jos juon kolajuomia tai syön suklaata eli olen varmaan jotenkin herkkä kofeiinille. Muut herkut ei hikoiluta.
Painoindeksi 22,6. Liikuntaa pari tuntia vko, työ liikkuvaisia. - ap
Ai niin, bruksausta paljon öisin myös. -ap
Melatoniini ja tulehduskipulääkkeet hikoiluttavat meikäläistä.
Refluksitauti aiheuttaa yöhikoilua, vaikka ei olisi närästystuntemusta. Muita syitä:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Miten voi tutkia onko lymfooma tai neuropatia?
Kun sanot että kaikki testatut arvot oli ok, niin oletko itse katsonut niitä vai lääkäri sanoi että kaikki hyvin? Omia veriarvoja katsoessa huomasin kerran että kolesterolin normaali alaraja oli nolla! Eihän se voi olla normaali arvo kun ihminen tarvitsee kolesterolia jonkin verran hormonituotantoon? Toinen mistä ihmiset on täällä puhuneet on TSH arvot, että ne Suomen normaaliarvot onkin joissain muissa maissa epänormaalit.
Minulla täysin sama tilanne kuin sinulla! Todella runsas yöhikoilu kestänyt jo melkein kaksi vuotta. Ferritiini myös erittäin matala, verikokeet muuten ok. Tankkaan myös rautaa, mutta en ole huomannut vaikutusta hikoiluun. Olen 30-vuotias.
Minulla oli eikä laajoistakaan kokeista, kuvista, ultrasta, löytynyt muuta kuin alhainen ferritiini.
On kestänyt todella kauan saada sitä nostettua, mutta vointi on kyllä kohentunut.
Miksi ei voisi olla vaihdevuodet? Verikokeella voisi senkin tarkistaa helposti.
Voisko se olla tuo ferritiini? Olen itse myös katsonut verikokeet. Ja kaikki muu paitsi ferritiini oli priimaa joten tuskin on leukemiakaan. -ap
no tietenki KALJASA
ainaki meillä
😁
Stressi, kilpirauhanen, syöpä?