Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on helppoa ja kevyttä kokopäivätyötä?

Vierailija
24.03.2014 |

Mielikuvia tähän ketjuun!

Mun mielikuvissani floristin työ ei vaadi paljoakaan raatamista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun luokanopettaja. Enimmäkseen pelkkä paikoillaan istumista ja vitsien kertomista lapsille ja lukuisia pitkiä kahvitaukoja.

Vierailija
2/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat, ministerit, kaikki päälliköt ja johtajat, ruotsinkieliset, vihreät, konttorirotat, paperinpyörittäjät, helsinkiläiset ja maajussit pääsevät älyttömän helpolla ja tienaavat todella hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskarin ja vessanpesijän työt

Vierailija
4/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti kevyttä on aika moni nykypäivän työ. Mitä tarkoitat helpolla? Fyysisesti helppoa vai jotain muuta? Moni fyysisesti helppo työ pitää sisällään sitä, että pitää osata suunnitella, organisoida, neuvotella tms. mikä ei välttämättä ole henkisesti helppoa. Esim. johtaminen ei todellakaan ole sitä että istutaan ja katsotaan, kun työntekijät tekee töitään ja päästään helpolla.

Minusta helppoa on joku suorittava työ, jossa ei tarvitse itse tehdä päätöksiä eikä miettiä toiminnan kehittämistä. Jos ei kaipaa erityisiä haasteita työelämässä eikä etsi kehittymismahdollisuuksia, niin tämän tyyppinen työ voisi olla helppoa. Sellaisessa työssä viihtyvillä on usein muita juttuja, joista saaavat haastetta ja sisältöä elämäänsä.

Vierailija
5/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 09:59"]

Alakoulun luokanopettaja. Enimmäkseen pelkkä paikoillaan istumista ja vitsien kertomista lapsille ja lukuisia pitkiä kahvitaukoja.

[/quote]

Peukkujen suunta vahvistaa käsitykseni, että sarkasmi on tälle palstalle liian vaikea tyylilaji.

Vierailija
6/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floristin työ jossain isossa kukkakaupassa voi olal kohtuullisen helppoa. Itse tunnen floristin, joka on yrittäjä ja yksin pyörittää kukkakauppaa ja en sanoisi sitä helpoksi. Floristin hommien lisäksi on osattava myyntiä ja markkinointia ja vaikka mitä. ja pitkää päivää saa tehdä, jotta hommasta saa palkan itselleen. Itse on käytävä tukussa ennen tai jälkeen liikkeen aukioloajan ja itse on siivottava liike ja suunniteltava näyteikkuna ja hoidettava liikettä kaikki viikonloput jne.

Vierailija
7/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu-kansanedustajan työ. Ei tarvitse välttämättä olla koskaan läsnä työpaikalla, eikä koskaan edes selvinpäin, mutta saa kaiken ilmaiseksi ja mielettömät edut kaupan päälle. Saa kännissä mokailla niin paljon kuin huvittaa ja puoluetoverit selittelevät kaiken eduksesi.

Vierailija
8/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:16"]

[/quote]

Tiskarin työ ainakin laitoskeittiössä on helvetin raskasta. Painavien korien nostelua, siirtelyä, kantamista, jatkuvaa kiirettä, kokopäivätyötä jalkojen päällä kuumassa, höyryisessä ja meluisassa työtilassa.

Vierailija
9/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä toisten työ on aika helppoa, vähemmän vaativaa ja ehdottomasti ylipalkattua. Oma työ on kovaa, vaativaa ja kurjasti palkattua. Kirurgillekin maksetaan paljon paremmin kuin lihanleikkaajalle, vaikka työ on periaatteessa ihan samaa. Ja helppoa.

Vierailija
10/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vuodeosastolla. Ihmiset vain nukkuvat siellä.

Vierailija
11/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:27"]

Yleensä toisten työ on aika helppoa, vähemmän vaativaa ja ehdottomasti ylipalkattua. Oma työ on kovaa, vaativaa ja kurjasti palkattua. Kirurgillekin maksetaan paljon paremmin kuin lihanleikkaajalle, vaikka työ on periaatteessa ihan samaa. Ja helppoa.

[/quote]

Haha, tästä tuli mieleen vuosientakainen av-provoketju siitä tyypistä joka halusi teurastamotyökokemuksen pohjalta kirurgiksi :D

Vierailija
12/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 10:16"]

[/quote]

Tiskarin työ ainakin laitoskeittiössä on helvetin raskasta. Painavien korien nostelua, siirtelyä, kantamista, jatkuvaa kiirettä, kokopäivätyötä jalkojen päällä kuumassa, höyryisessä ja meluisassa työtilassa.

[/quote]

Minusta se on ollut helpoin ja kevein työ, mitä olen tehnyt, vessanpesutyön lisäksi.

Vierailija
13/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulaemäntä / puhelinvaihde

Vierailija
14/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työni koodaajana. Luxusta pitkät lounaat (1h-1,5h) ja pitkät kahvitauot, joita paikkaillaan ylitöillä :D 

Vierailija
15/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitoimittaja iltapäivälehdessä. Senkun roikkuu vauvapalstalla tai kopioi ja kääntää väärin muiden medioitten uutisia. Palkkakin ammattiliiton tilastojen mukaan melkein 4000 € kk.

Vierailija
16/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työni, mutta enpä halua paljastaa mikä se on. Muuten ammatin arvostus laskee.

Käytän työpäivästäni reippaasti yli puolet Facebookin, sähköpostin ja vauvapalstan seurassa.

Vierailija
17/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ehdottomasti helpointa ja keveintä oli työ päiväkodissa, oikeasti siis. Ryhmässä oli 12 lasta, mutta yleensä paikalla oli yhtäaikaa 8-9 lasta, alle 3-vuotiaita. Kaksi lastenhoitajaa ja minä apulaisena (pidin välivuotta, en siis ollut koulutettu alalle).

Minä hain keittiöstä valmiin aamupalan ja laitoin astiat kärryyn, katoin pöydän ja autoin ruokalussa. Lapset potalle, ulkovaatteisiin ja pihalle hoitajien kanssa. Silläaikaa siivosin pöydän, tuuletin ja laitoin sängyt päiväunia varten. Autoin lasten riisumisessa ja potatuksessa, hain ruuat ja astiat keittiöstä. Autoin ruokailussa, siivosin pöydän, pesin potat. Hoitajat nukuttivat lapset, silläaikaa esim. pesin leluja, pyykkäsin tms. Sitten olimme kahvilla vuorotellen, yksi hoitaja lasten kanssa, kahvilla oltiin jokainen yli puoli tuntia.

Sitten siivosin sängyt pois, hain välipalan ja autoin taas syömisessä. Autoin potatuksessa, ulkovaatteiden pukemisessa. Hoitajat menivät loppuiltapäiväksi ulos lasten kanssa, silläaikaa minä siivosin pöydän, puistelin matot, pesin potat, moppasin lattian. Jos oli huono sää, saatettiin vähän askarrella tai piirtää, joulun alla leivottiin valmistaikinasta pipareita, kerran pullaa. Siinä se. Mielestäni sekä minun että hoitajien työ oli helppoa ja kevyttä. Palkkakin oli kyllä huono ja työ varmasti olisi ollut pitemmän päälle tylsää.

Vierailija
18/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehen duuni sellutehtaan vuoropäällikkönä, 99% ajasta ei tee muuta kun katsoo mittareita ja lueskelee tai tekee omia it-harrastushommiaan, vuositienestit n. 80 000

Vierailija
19/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kevyt työ, mutta kuolettavan pitkäveteinen, on jonkun syrjäisen tai muuten ein niin suositun erikoisliikkeen myyjänä toimiminen. Asiakkaita käy harvakseltaan, hyllyt on järjestetty kahteen kertaan ennen kahvitaukoa ja kello tikitää hi-taas-ti. 

Vierailija
20/22 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajavartijan rajanvalvontatehtävissä toimiminen. Päivät kuluu moottorikelkalla edestakas suhaillen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan