Miten kannattaa pakata? Miksi muuttosi onnistui hyvin?
Kommentit (10)
Ajoissa ja kaikki hyvin, niin ettei hajoamisvaaraa ole. Myös merkata tavarat huoneettain.
Jos mahdollista niin helposti kannettaviin laatikoihin.
Aloita ajoissa pakkaaminen, lopeta se myös ajoissa ja valitse huolella luotettava muuttofirma, vaikka se maksaisi pari sataa enemmän kuin yksi mies ja paku jostain kaupan ilmoitustaululta.
Kestokassit on hyviä kaikelle ei-särkyvälle
Kaikki irtotavara laatikoihin, joissa merkintä sisällöstä. Laatikot päällekkäin. 3h+k muutettiin 2 tunnissa. Matka 5 km.
Tärkeät tavarat yhteen laatikkoon, ettei tarvitse etsiä sitä läppärin laturia 70 laatikon seasta.
Suosittelen myös lämpimästi muuttofirmaa. Kaksion muutto maksoi 500 e, sisältäen laatikot. Itse piti pakata ja purkaa, mutta olipa luksusta juoda vain kahvia ja seurata sivusta, kun kolme muuttajaa hoiti kantamisen parissa tunnissa.
Olen tehnyt kaksi muuttoa itse, yhden firmalla, enkä enää ikinä muuta ilman firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kestokassit on hyviä kaikelle ei-särkyvälle
Kymmenen vuoden sisään kaksi muuttoa ja paras vinkki oli käyttää kestokasseja kaikessa missä voi.
Helpompi kantaa ja vaikka kassit molemmissa käsissä.
Astiat kestivät hyvin kun hieman laittoi pehmustetta vaikka pyyheliinoja väleihin.
Vuodevaatteet tms kulki jätesäkeissä.
Pahviset muuttolaatikot ovat menneisyyttä minun muutossa jos vielä muutan.
Lajittelu valmiiksi, jo pakatessa ja päälle missä mitäkin. suunnilleen samansuuruiset laatikot että on helppo pinota. Ottaen huomioon, että meidän asuntoa kysyttiin saada ostaa ja kolmen viikon päästä siitä tehtiin kaupat ja kahden viikon päästä piti saada tyhjäksi, meillä meni muutto mallikkaasti, vaikka muutettiin lähes 400 km. Töitä oli jo ja kakkosasunto, jossa oli kaikenlaista kirpparilta haalittua sen verran että pärjää.
Kannattaa pitää asuntoja hetken aikaa päällekkäin, yleensä toki maksaa, mutta helpottaa kun ei ole "päivä" aikaa muuttaa, vaan voi rauhassa kuskata ja purkaa tavaroita ja lopuksi siivota jne.
Kannattaa myös (jos mahdollista) pakkailla ajan kanssa, ainakin meillä oli niin paljon tavaraa kertynyt, että pitkä aikaa meni kun karsittiin mitä tulee mukaan ja mitä ei.
Jos on epävarma onko jokin säilytettävä vai ei, niin pakkaa omiin laatikoihin/pusseihin ja varastoi johonkin, vuoden kuluttua voi heivata pois ellei,ole tarvetta ollut.
Vaatteet mustiin jätesäkkeihin ja jätesäkit ikeakassiin. Ikeakassit kestää paremmin ja helpompi siirtää.
Kunnon hyvät isot pahvilaatikot (clas ohlson).
Merkitse laatikoihin ja vaatekasseihin mitä sisältää ja mihin huoneeseen,
TÄRKEÄÄ on aloittaa pakkaaminen ajoissa. Jotta kerkeää ajoissa eikä tulee viimetingan hosumista.
Yhteen laatikkoon tärkeät joita tarvitsee heti muuttaessa uudessa kodissa, ettei tarvitse etsiä joka laatikosta sitä sun tätä.
Ennen muuttoa on hyvä konmarittaa; mitä säästää uuteen kotiin, mitkä roskiin, mitkä kierrätykseen.
Kuplamuovia jota myös saa Clasusta on hyvä pakata särkyvät.
Laatikoihin, joiden kyljessä lukee, mitä ne sisältää tai huone, mihin ne kuuluu. Jos on paljon kamaa, niin muuttolaatikoihin, sinkku tai nuuka pariskunta muuttaa pahvilaatikoillakin.
Mun muutot on onnistuneet lähinnä siksi, että kamaa on ollut maltillisesti, säilytyskalusteet on olleet suurinpiirtein samat sekä apukäsiä on ollut riittävästi, ei liikaa. Lisäksi olen luonne (ja mies myös), joka purkaa laukut saman tien, joten muuttoiltana lähes kaikki tavarat oli jo paikoillaan. Helppoa, sen kun lätkii hyllyyn ne kamat, jotka siellä entuudestaan oli.