Tienaan 3550e/kk brutto ja vietän suurimman osan työpäivästä nettikauppoja selaillen
Kommentit (17)
Mulla on tästä tilanteesta huono omatunto. Tosin eikai se minun syyni ole, jos työnataja ei osoita minulle niin paljoa työtehtäviä, että työaikani saataisiin hyödyllisemmin käyttöön. Millaisia fiiliksiä sinulla asiasta?
Toimarina tienaan yli puolet enemmän ja täällähän sitä aihe vapaalla tulee kirjoitelut enemmän kuin tarpeeksi.
Kyllähän ne rahat pitää johonkin laittaa
Ensi keväänä tulee laaja kierros palkkojen uudelleenmäärittämisestä työn todellisen vaativuuden mukaan.
Mikä koulutus ja missä töissä? Valtio, kunta, yksityinen?
En viihtyisi tuollaisessa työssä. En viitisi mennä töihin, jos minulla ei olisi muuta tekemistä siellä, kuin kierrellä netissä.
Haluan käyttää työssäni sitä ammattitaitoa ja koulutusta ja työkokemusta mikä minulla on.
Mitä haasteellisempaa työ on, sitä enemmän nautin siitä että pitää ponnistella ja saada työt sujumaan ja lopputulos on hyvä.
Hieno avautuminen, joka taas kerran kertoo vastaansanomattomasti, kuinka suuri tarve yrityksissä ja erinäisissä instituutioissa on yhteistoimintaneuvotteluihin (lue: irtisanomisiin).
Mietin vaan, että tuo vois sopia mun pojalleni. Vois pelata koko päivän. Tai katsoa you tube -videoita.
6
Vierailija kirjoitti:
Toimarina tienaan yli puolet enemmän ja täällähän sitä aihe vapaalla tulee kirjoitelut enemmän kuin tarpeeksi.
Mikä firma maksaa toimitusjohtajalleen vaivaiset 7000 kuussa? Vai oletko yksityisyrittäjä "toimari", joka nostaa juuri tuon 7000 kuussa, mitä yrityksestä ikinä vaan on nostettavissa.
Tuotahan se on ollut etenkin valtion ja kuntien toimistohommissa iät ajat ja tämä on kaikilla kyseisen sektorin työntekijöillä tiedossa, mutta sitä ei ääneen sanota. Terveisin valtion työntekijä itsekin.
En viihdy minäkään. Yritän koko ajan etsiä uutta työtä. Suuri osa työajastani menee myös MOL:in päivittämiseen ja hakemusten kirjoittamiseen
Mä teen töitä aivan tolkuttomasti ja tienaan juuri ja juuri minimiliksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensi keväänä tulee laaja kierros palkkojen uudelleenmäärittämisestä työn todellisen vaativuuden mukaan.
Tätä tehdään julkisella puolella jatkuvasti. Meidän kaupungin työpaikoilla, ainakin kaikissa ns. toimistotöissä on työt pisteytetty ja parempi palkka tulee sen myötä.
Tottahan kaupungeilla ja kunnilla se peruspalkka on KVES:n mukainen, mutta ne muut lisät palkkaan tulevat vastuun ja osaamisen ja työntekijän ammattitaidon mukaan.
Mutta tästä tuli ihana vertaistuellinen keskustelu. Olin varma että saan vain "laiska paska" kommentteja, mutta kiva huomata, etten ole tämän ilmiön kanssa yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä firma maksaa toimitusjohtajalleen vaivaiset 7000 kuussa? Vai oletko yksityisyrittäjä "toimari", joka nostaa juuri tuon 7000 kuussa, mitä yrityksestä ikinä vaan on nostettavissa.
y-li puo-let e-nem-män...
Vierailija kirjoitti:
En viihtyisi tuollaisessa työssä. En viitisi mennä töihin, jos minulla ei olisi muuta tekemistä siellä, kuin kierrellä netissä.
Haluan käyttää työssäni sitä ammattitaitoa ja koulutusta ja työkokemusta mikä minulla on.
Mitä haasteellisempaa työ on, sitä enemmän nautin siitä että pitää ponnistella ja saada työt sujumaan ja lopputulos on hyvä.
Älä nyt höpäjä, ethän sä usko itsekään tuohon.
Mulla neljän tonnin brutto ja sama homma.