A-studio: Miksi ihmeessä opiskelijoiden työmäärää lisätään poikkeusoloissa?
Mikä ihmeen logiikka tuossa on?
Enneminkin pitäisi vähentää työmäärää mutta ei ainakaan lisätä missään tapauksessa, jos opiskelu tapahtuu lähes pelkästään etänä ja lähiopetus ei tue opiskelua kuten normaalisti.
Kyllä tää on hullu maailma.
Kommentit (16)
No eihän kukaan oikeasti opiskele mitään 12 tuntia päivässä. Paitsi ehkä päivää, paria ennen tenttejä ja kokeita.
Koronatilanne kuormittaa muutenkin jo monia henkisesti ja monet ovat paljon yksinään. Tosi fiksua siihen päälle lisätä vielä työmäärä kaksinkertaiseksi. Kuka näistä päättää?
Mulle tämä on ollut taivaan lahja, saan paljon enemmän koulukursseja tehtyä nyt kun aikaa ja voimia ei tuhlaannu koulumatkoihin ja idioottiluokkakaverien sietämiseen.
Vierailija kirjoitti:
No eihän kukaan oikeasti opiskele mitään 12 tuntia päivässä. Paitsi ehkä päivää, paria ennen tenttejä ja kokeita.
Ei kuule riitä lähimainkaan monissa akateemisissa opinnoissa ainakaan. Opiskeluun voi kuulua sitä paitsi erittäin monia muitakin asoita kuin tentit. Tentit voi olla työmäärästä vain 1/3.
Sama oli keväällä peruskoulun etäaikana. Lapset ja koko perhe oli ihan nääntyneitä, kun kaikki opettajat kilpaa syötti tehtäviä, että varmasti tulevat kaikki tavoitteet suoritettua.
A-studiossa käsiteltiin nimenomaan yliopisto-opiskelijoiden tilannetta.
Toivottavasti kukaan ei ainakaan jää valmistumatta koronan takia, kun opiskeluaika loppuu kesken. Olisi syytä myöntää lisäaikaa opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään pidäkkään opiskella 12 tuntia päivässä. Mikä turha kommentti tämäkin on...
Kurssit on mitoitettu täysipäiväiseen opiskeluun, eli about 8h/päivä.
Tottakai he on yliopistoissa ja AMK:ssa helisemässä uusien työn tekemisten tapojen kanssa. Siinä tulee huteja osalla.
Opiskelijabileisiin näytti ainakin joillakin riittävän yllin kyllin aikaa silloin, kun korona ei rajoittanut menemistä. Joka viikko arki-iltoina bilettämässä aamuun asti.
Mä olen valmistumassa etuajassa, kiitos koronan, joka vapautti mun elämään paljon lisää aikaa käytettäväksi.
Normaalisti varmaan sosiaaliset kontaktit antaa mukavaa hengähdystaukoa opiskeluun ja tasapainottavat henkisesti, mutta nyt jossain opiskelijakämpässä monet istuvat päivät pitkät ja kelaavat vain niitä opintoja ja normaalia suurempaa työmäärää. Ei ihme, että opiskelijoiden tarve mt-palveluille on lisääntynyt rajusti. Ja samaan aikaan niitä palveluja ei ole edes tarjolla.
Joku kohtuus tähänkin pitäisi saada.
2. maailmansodan jälkeen tutkinnot sai suoritettua pikavauhtia loppuun eikä noudatettu normaaleja kriteerejä, jos oikein muistan.
Mulla ainakin on ollut ihan sama määrä tehtäviä kuin ennenkin. (Tampereen yliopisto)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijabileisiin näytti ainakin joillakin riittävän yllin kyllin aikaa silloin, kun korona ei rajoittanut menemistä. Joka viikko arki-iltoina bilettämässä aamuun asti.
No sellaiset opiskelijat tuskin pärjäävät kovin hyvin yleensä.
Ihan sama määrä tehtävää on nyt kuin ennen koronaakin. Oikeastaan on kevyempää nyt, kun ollaan etänä. Luennot pystyy tallentamaan ja katsomaan uudestaan, jos jokin jäi epäselväksi.
Olen nyt syksyllä tehnyt jo yhden kuukauden kestäneen kurssin etänä. Suhteessa opintopisteisiin siinä oli minusta huomattavasti liikaa työtä. Vaikutti intensiivikurssilta. Viikossa piti melkein joka päivä tehdä jotain tätä kurssia varten. Normaalisti yhtä paljon työtä teettää joku seminaari tai työpajahommeli, josta yleensä saa 5 opintoviikkoa kokonaisuudesta.
Jos kaikki ovat samanlaisia, niin kyllä lisää työmäärää.
Jep. Meillä on etäopetuksen yhteydessä tuplaantunut nämä itsenäiset tehtävät. Eipä ole ainakaan helpottanut opiskelua...