Xanor lääkkeestä. Kellä ollut tuo.
Mihin vaivaan lääkettä määrättiin ja millaisella annostuksella?
Eritoten kiinnostaa jos jollain ollut kyseinen lääke satunaiseen käyttöön.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:09"]
Satunnaiaesti ahdistustiloihin. En muista voimakkuutta.
[/quote]
sama sain 10mg tabletteja muistaakseni 20kpl
sanoin lääkärille vaan että ahdistuskohtauksiin tarvisin jotain
olin tuolloin 21v opiskelija tyttö
miksi kyselet ap?
Kyselen asiaa siksi, että lääkäri on määrännyt satunaiseen käyttöön 1x 0.25mg vrk. Nyt olen neuvottelmassa annostuksen nostosta. Lääke määrätty ahdistukseen ja paniikkiin tietyssä tilanteissa. Lääkkeen käyttö on siis ihan noin keskimäärin 2x per 3-4kk. Tuo määrätty annostus on yhtä tyhjän kanssa.
t. ap
Vahvuutta en nyt muista mutta otan tabletin puoli tuntia ennen lentoa ja tarvittaessa lennon aikana. Olen ottanut myös MRI-kuvauksessa koska minulla on voimakas ahtaan paikan kammo. Sain sen yhden pomppuisen lennon jälkeen. Ikävä kyllä minun on pakko käyttää välillä lentokonetta ja kuvauksista kieltäytyminen olisi hölmöä.
Pää on aina selvä tablettien jälkeen kun juon kahvia tai colaa. Joudun viemään joka vuosi suurimman osan vanhentuneista Xanoreista takaisin apteekkiin eli linja on mielestäni terve.
joku lääkäri sanoi, että siitä tulee herkästi riippuvaiseksi. En halunnut kokeilla, vaikka tarvetta olisi joskus voinut olla.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:15"]
joku lääkäri sanoi, että siitä tulee herkästi riippuvaiseksi. En halunnut kokeilla, vaikka tarvetta olisi joskus voinut olla.
[/quote]
niin ja siis ahdistukseen määrättiin.
Riippuvuudesta on toki varoitettu ja se lukeekin monessa paikkaa. Satunainen käyttö ei liene riippuvuutta.
t. ap
Alprox 1mg on minulla ollut, tarvittaessa puolikas tai kokonainen. Elämän varrella ehkä kolme kertaa ollut purkillinen pahoihin ahdistusvaivoihin, kun on ollut raskas elämäntilanne. 20v sitten sain erotilanteessa, viimeksi äidin sairastuttua pahasti.
Kepein perustein sitä ei tosiaan määrätä, olen saanut omat reseptini psykiatrian puolelta. Olen myös käyttänt hyvin varoen.
Bentsojen kanssa on aina oltava varovainen. Tuolta lisäinfoa: http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/terveydenhuolto/laakehoito/bentsodiatsepiinien_maaraaminen_2
Xanorin vaikuttava aine on alpratsolaami.
Satunnaiaesti ahdistustiloihin. En muista voimakkuutta.