Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kun englannin puhuminen ja kirjoittaminen ei suju?

Vierailija
16.11.2020 |

Ei vaan onnistu. Lyö aivan tyhjää, jos pitäisi sanoa tai kirjoittaa jotain englanniksi. Ottaa pannuun, kun tarvitsisin kuitenkin englannin kieltä jonkin verran. Ymmärrän ihan hyvin, kun luen tai kuulen englantia, mutta itse en sitä saa tuotettua. Missä voi olla vika? Onko jossain jotain harjoituksia joiden avulla voi treenata?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku ihan mikä vaan enkunkielinen pokkari ja lue sitä ääneen niin kauan että kieli suussa alkaa automaattisesti taipua. Kyllä se alkaa sujua.

Vierailija
2/5 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta englannin kielinen kirja ja lue sitä ääneen. Ainakin harjaantuu vähän siihen, että ylipäätään sanoo jotain kyseisellä kielellä. Ja kirjoittamaan oppii kirjoittamalla. Vaikka sen jälkeen, kun olet lukenut ääneen, niin yritä kirjoittaa jotain siitä, mitä juuri luit. Ota alkuun vaikka kirjasta suoraan mallia, jos ei muuten ala sujua yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta englannin kielinen kirja ja lue sitä ääneen. Ainakin harjaantuu vähän siihen, että ylipäätään sanoo jotain kyseisellä kielellä. Ja kirjoittamaan oppii kirjoittamalla. Vaikka sen jälkeen, kun olet lukenut ääneen, niin yritä kirjoittaa jotain siitä, mitä juuri luit. Ota alkuun vaikka kirjasta suoraan mallia, jos ei muuten ala sujua yhtään.

Niin tai jos et halua ostaa, niin lainaa kirjastosta. (Itse oon liian tottunut ostamaan.)

Vierailija
4/5 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joku ihan mikä vaan enkunkielinen pokkari ja lue sitä ääneen niin kauan että kieli suussa alkaa automaattisesti taipua. Kyllä se alkaa sujua.

Kiitos vinkistä! Ap

Vierailija
5/5 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai jos et halua ostaa, niin lainaa kirjastosta. (Itse oon liian tottunut ostamaan.)

Ja jos ääntäminen on vaikeaa, niin hanki sama kirja äänikirjana, ja ota sieltä mallia ääntämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä