Rekisteröity parisuhde
Onko joku rekisteröidyssä parisuhteessa? Itse olen puolisoni kanssa ollut vuodesta 2015. Nyt mua vaan ihmetyttää, miksi sitä ei näy enää missään. Esimerkiksi kelan ja dvv tiedoissa.
Onko niihin tullut jotain muutoksia?
Kommentit (4)
Ei olla. Ollaan haluttu pitää "vain" Rekisteröity parisuhde näin. Nyt olisi kuitenkin juuri mietinnässä avioliiton muuttamiseksi, mutta meillä molemmilla näkyy tiedoissa vain "naimaton", ennen ollut " Puoliso ja toisen nimi " . Onko muutos tapahtunut, kun maistraatti muuttunut dvv?
Vierailija kirjoitti:
Ei olla. Ollaan haluttu pitää "vain" Rekisteröity parisuhde näin. Nyt olisi kuitenkin juuri mietinnässä avioliiton muuttamiseksi, mutta meillä molemmilla näkyy tiedoissa vain "naimaton", ennen ollut " Puoliso ja toisen nimi " . Onko muutos tapahtunut, kun maistraatti muuttunut dvv?
En osaa sanoa. Lähisukulaiseni oli rekisteröidyssä parisuhteessa, mutta hakivat muutosta avioliitoksi. Tuli vain mieleeni, että voisiko siinä olla syy.
Kävin vielä katsomassa Kansalliselta koodistopalvelimelta ja rekisteröity parisuhde näyttäisi edelleen olevan voimassaoleva koodi siviilisäädylle. Eli syy on todennäköisesti jossain muussa kuin siinä, että ette ole hakeneet muutosta avioliitoksi.
Oletteko hakeneet rekisteröidyn parisuhteen muutosta avioliitoksi? En tiedä, onko tälla mainitsemasi asian kanssa tekemistä, mutta automaattisestihan tuo ei muutu vaan on pitänyt tehdä hakemus ensin.