Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sitoutumiskammo -auttakaa

Voisiko joku auttaa tai selittää
16.11.2020 |

Moikka! Kerron lyhyesti tarinani.

Olen vajaa kolmekymppinen nainen. Takana pari pidempää parisuhdetta. Nuorempana sitoutuminen oli melko helppoa, eli ei ollut ongelmia sen suhteen. Sitten kaksi vuotta sitten tapasin erään miehen, joka pyyhkäisi jalat alta aivan totaalisesti. En ollut koskaan aiemmin ihastunut sillä tavoin keneenkään. Mies asuu siis ulkomailla ja oli käymässä Suomessa lyhyellä lomalla. Tämä mies osoitti kiinnostuksen merkkejä minua kohtaan, ja kun hän palasi takaisin kotimaahansa, viestittelimme aktiivisesti muutaman kuukauden ajan ihan päivittäin. Ajan myötä kuitenkin viestittelimme vähemmän ja vähemmän, kunnes lopulta päädyimme nykyiseen tilanteeseen: Hän kyselee n. kuukauden välein, että mitä minulle kuuluu, ja kun vastaan hänelle ja kysyn mitä hänelle kuuluu, hän ei enää vastaa takaisin tai vastaa todella lyhyesti. Hän on sanonut tulevansa Suomeen käymään ja haluavansa nähdä minut.

Olen tässä pari vuotta yrittänyt tapailla muita miehiä, mutta olen huomannut sen olevan todella vaikeaa, sillä minusta on tullut sitoutumiskammoinen. Vertailen kaikkia miehiä tähän ulkomailla asuvaan mieheen ja haikailen hänen peräänsä, vaikka tiedän että on todella epätodennäköistä, että ikinä päätyisimme yhteen. Olen tavannut todella mukavia ja hyviä miehiä viime aikoina, ja välillämme on ollut kemiaa myös, mutta kun miehet haluaisivat lähentyä kanssani ja astua suhteessa askeleen eteenpäin / sitoutua, minua alkaa ahdistaa ja joudun katkaisemaan suhteen.

En oikein tiedä, mitä minun pitäisi tehdä. Haluaisin unohtaa sen ulkomailla asuvan miehen ja kyetä sitoutumaan jonkun saavutettavissa olevan Suomessa asuvan miehen kanssa, mutta se tuntuu todella hankalalta. Toisaalta haluaisin kysyä suoraan siltä ulkomailla asuvalta mieheltä, että miksi hän antaa minulle niin ristiriitaisia signaaleja ja että mitä hän oikein haluaa, mutta uskallus siihen ei riitä. Lisäksi minulla ja ulkomailla asuvalla miehellä on yhteisiä hyvin läheisiä ystäviä, enkä halua aiheuttaa draamaa kaveriporukkaamme.

Apua?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla