Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hiusvärikatastrofi, neuvoja miten blondista vaaleanruskeaksi?

Vierailija
12.03.2014 |

Lähtötilanne oli vaalean ruskeat hiukset, joissa oli vähän tummempaa juurikasvua. Ostin hetken mielijohteesta Lorealin casting creme gloss hiusvärin kaupasta. Nehän on semipermanentteja, joten sen värin pitäisi lähteä pois parissa kuukaudessa. Ymmärsin kyllä epäillä poislähtöä, jos lopputulokseksi luvataan hieman vaaleampi sävy kuin alkuperäinen. Ostin siis vaaleamman sävyn kuin omani, näin paketin kyljestäkin kuvan jossa hiukset oli käsittelyn jälkeen hieman vaaleammat/kirkkaammat, ehkä asteen verran. Asteen vaalennus ei minua haittaisi, päinvastoin peittäisi pois juurikasvun ja toisi kiiltoa ja ehkä vähän sävyäkin. No, kun huuhtelin värin pois 15min kuluttua (paketissa neuvottiin 20min mut pelkäsin että tosiaan vaalentaa kovasti). Lopputulos: blondi. Ja epätasainen, koska tosiaan latvoissa on jotain kuparia ja vaaleanruskeaa. Vaalensi ainakin 3 astetta. Latvat koppuraisen oloiset.

Lätkäisin päälle ensiapuna sävyttävää hoitoainetta, värisävy cocoa eli sellainen lämmin vaalean ruskea. Ei mikään paras vaihtoehto, mutta voi kävellä ulkona ilman pipoa. Lähtee pois parissa pesussa.

Mites hiuksiin saisi maantienharmaata sävyä takaisin kotikonstein? Lähikaupassa kaikki vaaleat sävyt tuntuivat olevan lämpimiä. Mielellään laittaisin siis ei-pysyvän värin. Kampaaja ei ole vaihtoehto näin ohuella kukkarolla, enkä muutenkaan haluaisi/ehtisi käydä siellä jokatoinen viikko uusimassa sävytettä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että mun hiukset menee pilalle jos värjään näitä nyt kestovärillä. Ellei menneet jo - mun hiustyyppi on vauvan untuvahius. =D Siksi haluaisin just jotain suoravärejä käyttää ainakin pari kuukautta että hiukset lepäisi vähän ennen uutta käsittelyä.

Mulla on tämä viikko lomaa. Miehen silmissä katastrofia ei kuulemma ole tapahtunut, toisaalta se ei nähnyt näitä ennen tätä uutta hoitoainesävyä. Lähinnä teiniväri tulee mieleen tästä nyt, ehkäpä mä pärjään pari päivää ja kokoan ajatuksia haluaisinko vaikka kananpersetukan näiden kainaloon asti ulottuvien sijaan, tai vaikka ehkäpä tykästyn teiniväriin tai jopa siihen moniväriseen blondiin..

ap

Vierailija
2/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin saman tyyppisessä tilanteessa (vaikka eri aineella läträys syynä) mun tukan pelasti Crestolin color Gloss-sävynaamio (vaaleabeigenruskea, nro 25).

Koita löytää oikea itsellesi! Ärsyttävä tilanne, tiedän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit kampaajalle!

Vierailija
4/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan offtopic, mutta vaalensin tukkani ja ainoa sävy, jolla tuli kunnollinen platina, oli Four Reasonsin Ice Ice Blondy. Kotimainen ja edullinen (9,90€) hiusväri, ei haissut kamalalle ja oli päänahalle hellävarainen. :)

Jos siis ketjua lukee joku blondaava tms.

Vierailija
5/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee hiuksille mitään vaan varaa aika kampaajalle heti huomenna. Selviät sen hassun värin kanssa päivän tai pari. 

Itse käytän aina samaa vaalentaa hiusväriä mutta kerran halusin kokeilla toista merkkiä. Lopputulos oli ihan järkyttävä ja lätkäisin siihen uuden värin päälle, ei auttanut ja vielä yhden värin heitin hiuksiin ja lopulta oli ihan ok näköinen. Parin kuukauden jälkeen ihmettelin, että miten päällä on niin paljon katkeinneita hiuksia. No katkeileminen jatkui ja lopputulos on nyt yli vuoden jälkeen se, että hiukset lyheni katkeamalla puolesta selästä olkapäille. Ja takaraivolla on edelleen sellainen hassu lyhempi kohta. Hiukset ei siis kestäneet noita kaupan värejä vaan haurastui ja katkeilee. 

Joten mene sinne kampaajalle ja anna sen katsoa minkä värin siihen voisi laittaa ettet menetä hiuksiasi. 

Vierailija
6/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Olen kampaaja, voin värjätä sun hiukset samalla hinnalla mitä laitat kauppaan..

Vierailija
7/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorealin casting cremet ovat oikeastaan kestovärejä, vaikka paketissa lukisi mitä. Värjäsin sillä vuosia. Itse asiassa siinä pitäisi lukea, että väri kestää?

Vierailija
8/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:39"]

Älä tee hiuksille mitään vaan varaa aika kampaajalle heti huomenna. Selviät sen hassun värin kanssa päivän tai pari. 

Itse käytän aina samaa vaalentaa hiusväriä mutta kerran halusin kokeilla toista merkkiä. Lopputulos oli ihan järkyttävä ja lätkäisin siihen uuden värin päälle, ei auttanut ja vielä yhden värin heitin hiuksiin ja lopulta oli ihan ok näköinen. Parin kuukauden jälkeen ihmettelin, että miten päällä on niin paljon katkeinneita hiuksia. No katkeileminen jatkui ja lopputulos on nyt yli vuoden jälkeen se, että hiukset lyheni katkeamalla puolesta selästä olkapäille. Ja takaraivolla on edelleen sellainen hassu lyhempi kohta. Hiukset ei siis kestäneet noita kaupan värejä vaan haurastui ja katkeilee. 

Joten mene sinne kampaajalle ja anna sen katsoa minkä värin siihen voisi laittaa ettet menetä hiuksiasi. 

[/quote]

Riippuu ihan hiuslaadusta. Mun pitkät hiukset ei kärsineet vaikka värjäsin kerran peräkkäin neljä kertaa kun värjäykset meni pieleen, ja vuoden aikana jotain kymmenen kertaa, kestoväreillä. Eikä siis katkeilleet myöhempinäkään vuosina.

Vierailija
9/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele hiukset pesun jälkeen mustalla teellä ( sehän on ruskeaa nestettä ).

Vierailija
10/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan kestoväri, ihan mikä tahansa niistä tummanvaaleista/vaaleanruskeista käy, merkillä ei väliä. Itse oon kokeillut varmaan niitä kaikkia ja aina tulee ihan samanäköiset maantienväriset hiukset, sellaset just jotka näyttää siltä kuin ei ois värjätty ollenkaan.

Vierailija
11/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-pysyviä värejä ei oikeastaan nykyisin juuri ole myynnissä. Ne semi-permanentithan on käytännössä pysyviä myös. Itse laittaisin sinuna vain sellaisen semi permanent tai permanent värin oikeassa sävyasä. Maantienharmaa tarkoittaa yleensä neutraalia sävyä sävyasteeltaan 7 tai 6. Kun valkkaa värin missä ei ole tuon tummuusastenumeron perässä sävyvivahdetta kuvaavaa numeroa, saa neutraalim värin.

esim garnierilla ja Syossilla on täysin neutraaleja sävyjä. Polycolorin kevytsävyissä on myös, niissä numerointi erilainen kuin muissa. Tämä sävy oli itselleni lähes täysin oman maantietukan värinen, tuolta sävy nro 15 keskivaalea http://www.schwarzkopf.fi/skfi/fi/home/hair_colour/colour_products/PolyColor.html

Vierailija
12/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vihreää. Blondin värjäys vaaleanruskeaksi, lopputulos usein vaaleanvihreä.

Vierailija
13/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aiemmin mainitut värit sisältävät vetyperoksidia, joka edelleen vaalentaa hiuksia ja kuivattaa. Wellan Color Fresh värineste ja Goldwellin Soft Color vaahto ovat hyviä vaihtoehtoja, ei vetyperoksidia ja väri lähtee muutamassa pesussa - muutamassa viikossa. Kesto ja efekti riippuu vaikutusajasta. Valitse neutraali sävy, esim Soft Colorissa 5N tai 6N.

Vierailija
14/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa kun ei näe miten vaaleat hiukset todellisuudessa on mutta voi olla että tummentaessa joudut laittamaan punapigmenttiä ettei hiukset mene vihreänharmaansinisenruskeanvaaleaksi..

Vierailija
15/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tuo tee oikeasti?

Latvat tosiaan tuntuivat kärsineen tästä edellisestä värjäyksestä, mielelläni en vaalentaisi/kuivaisi niitä enää lisää. aika lämmin sävy näissä oli ennen hoitoainevärjäystä, sellainen oranssiin taittuva blondi.

ap