Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ipad ja surffailu netissä?

Vierailija
11.03.2014 |

Kertokaapas nyt että millä nettiliittymällä nuo ipadit toimivat? Käytetäänkö sitä kotona pääasiassa jo olemasa olevan wlanin kanssa? Entäs sitten kodin ulkopuolella? Silloin tarvitaan 3 g verkko vai eli joku siru tuohon ipadiin joltain operaattorilta?

Olen harkinnut tuon ipad minin ostamista mutta jos siitä tulee hirveät lisäkustannuktset nettiliittymän suhteen niin sitten annan olla.

Saunalahdella on myös tuplalaajakaistaverkko johon saa kiinteän yhteyden ja mokkulan mutta saakohan tuon mokkulan sijalle sen sirun tuohon ipadiin?

Mutta olenko siis oikeilla jäljillä että kotona voi käyttää jo olemassa olevaa wlania ja kodin ulkopuolella 3g verkkoa jos wlania ei ole saatavilla?

Ai niin ja tuleeko tuolla hyviä kuvia?  Mietin että pitäisikö suoraan ostaa iphone 5 ja unohtaa tuo tabletti kokonaan. Se mikä mietityttää tuossa iphoneissa on sen pieni näyttö. En ole tottunut netissä suffailemaan kovin pienellä näytöllä tai kännykällä yleensä. Periaatteessa yksinkertainen puhelin riittää mutta tarvitsisin nettisuffailuun jonkun kätevän tabletin jossa on hyvä kameraominaisuudet.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ipad2 ja iphone4S, enemmän kuin tyytyväinen olen.

Oikein hyvin näkyy kuvat ja kosketusnäyttö on paras Applen tuotteissa.

Aina kotona ja missä nyt onkaan ilmainen Wi-fi tarjolla käytän sitä sitten tietty, muuten mennään 3G verkolla. iPadissa on sille oma korttipaikka, sinne mä sen mun mokkulan SIM kortin olen laittanut, ei mulla muuta käyttöä sille olisikaan. Eipä ne kyllä mitään erikoisten kallista ole mulle olleet ollenkaan kun tekee hyvät ja itselle sopivat diilit. Pakkohan ei ole ottaa iPadiin sitä 3G paikkaa, mutta puhelimessa se ominaisuus  tietty on aina mukana.

Itse kyllä otin asioista selvää ihan ominpäin netistä etsimällä etukäteen ja operattoireiden hintoja vertailin mobiiliverkon hinnoissa jne. En oikein tajua mikä siinä on niin vaikeeta ottaa itse selvää asioista.

Vierailija
2/5 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:02"]

Saunalahdella on myös tuplalaajakaistaverkko johon saa kiinteän yhteyden ja mokkulan mutta saakohan tuon mokkulan sijalle sen sirun tuohon ipadiin?

[/quote]

Saunalahden liittymissä maksetaan nykyään ihan vain niistä yhteyksistä, ei laitteista, joiden kautta yhteys saadaan jaettua koneille. Mahdolliset laitteet, kuten modeemi tai nettitikku, maksetaan erikseen. Joten kyllä, saat pelkästään sen 3G mobiililaajakaistan ja  kiinteän nettiyhteyden hintaan 26,40 e/kk, jos sinulla on jo Saunalahden tai Elisan kiinteä nettiyhteys tai mahdollisuus sellainen ottaa. Jos asut isossa kaupungissa, suosittelisin kyllä melkein maksamaan 2 euroa enemmän, ja ottamaan 4G nettiyhteyden, itselläni Stadissa se 4G on nopeampi, ja jaan yhteyden puhelimelta (onnistuu myös padilta) läppärille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvat ei näytä hyviltä edes laitteen omalla näytölä. optiika on surkeampi kuin ikivanhalla nokian kännykällä.

Vierailija
4/5 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvat ei näytä hyviltä edes laitteen omalla näytölä. optiika on surkeampi kuin ikivanhalla nokian kännykällä.

Vierailija
5/5 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten samat vehkeet kuin kakkosella paitsi ettei mun padissa edes ole sim-paikkaa. Mä surffaan yleensä aina kotona tai hotellissa eli on se wlan ja jos sitä ei joskus harvoin ole käytössä, niin sitten jaan puhelimesta yhteyden.

Puhelimella on ihan ok surffailla, mutta en mä sitä ainoaksi nettilaitteeksi ottaisi, on tää padi sen verran kuitenkin isompi ja kätevämpi.

Niin ja mä tajuan myös tuon kyselyn, mä pähkin varmaan puol vuotta ja lopuilta miehellä meni hermot ja osti padin joululahjaksi ja kertoi mikä puhelin pitää ostaa :-D Jokainen kehuu aina omaansa ja ne muut on tietty ihan kökköjä ja valmistajien mielestä heidän laitteensa on tietenkin täydellisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä