Pitikö sinun käyttää lapsena jotain vaatetta, joka oli itsestäsi nolo? Oletko äitinä syyllistynyt itse samaan?
Itse muistan ainakin sen, että äidin mielestä kypäräpipo oli niin mahdottoman kätevä, että sellaista piti käyttää vielä isompanakin koulutyttönä ja oli vähän noloa, kun muilla ei enää ollut.
Itse olen kyllä yrittänyt kuulostella, että mitä lapset on mieltä, ja jos ei jotain halua ja joku vastaava löytyy mieluinen, niin sitten sellainen. Pyöräilykypärä on ainoa "nolo", josta ei jousteta, eli se laitetaan päähän, vaikka yhdelläkään kaverilla ei olisi.
Kommentit (3)
Leila Koo kirjoitti:
Minun lapsuudessani ja nuoruudessani ei ollut kuin se välttämätön vaatevalikoima eri vuodenaikoja varten. Onneksi ei vielä ollut myöskään sellaista ajattelua, että jotkut vaatteet on noloja.
Varmaan oli hassunkurinen näky, kun mont oli koko talven ainoat talvijalkineet. Monot jalassa sitten vaan koulun joulukirkkoon puolihame ja paitapusero päällä.
Tuo oli joskus 50-luvulla...
Enempi se oli niin että äitiä nolotti. En yhtään välittänyt lapsena pukeutumisesta, pistin päälle mitä sattuu.
Minun lapsuudessani ja nuoruudessani ei ollut kuin se välttämätön vaatevalikoima eri vuodenaikoja varten. Onneksi ei vielä ollut myöskään sellaista ajattelua, että jotkut vaatteet on noloja.
Varmaan oli hassunkurinen näky, kun mont oli koko talven ainoat talvijalkineet. Monot jalassa sitten vaan koulun joulukirkkoon puolihame ja paitapusero päällä.