Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä päivystykseen väsymyksen takia?

Vierailija
08.03.2014 |

Tätä on kestänyt jo jonkin aikaa, mutta väsymys on nyt niin lamaannuttavaa etten kestä. Ruoka ei maistu, mutta syön väkisin ettei verensokeri laske. Olo on kauhea ja uupunut. Tällä viikolla itkin töissä yksin vessassa, kun en vain jaksa. Tavarat eivät pysy käsissä, tasapaino on huono ja joskus tuntuu, että putoan tuolilta. Nukun aina kun on mahdollista ja nukahtelen bussiin. Tällä hetkellä olo on kuin unimaailmassa; äänet ja hälinä kaikuu korvissa ja silmiin sattuu.

En ole masentunut eikä elämässäni ole tapahtunut viime aikoina mitään poikkeavaa. Olo on juuri nyt jotenkin pelokas, jos nukahdan niin heräänkö enää, ajattelen. Voinko lähteä päivystykseen nyt, nauravatko minut pihalle sieltä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan soittaa ja kysyä, mutta epäilen että käskevät varaamaan ajan normaalille vastaanotolle.

Vierailija
2/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan jos tähän aikaan väsyttää. Ei tuo ole mikään päivystysasia, eivät naura, ovat sisäänpäin ärtyneitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, päivystys on akuutteja vaivoja varten eikä vaivoja varten jota kärsitään kaikessa hiljaisuudessa x aikaa kunnes la-iltana keksitään, että halutaan apua vaivaan.

Soita maanantaina lääkärille ja varaa aika.

Vierailija
4/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunuthan sä oot ihan selvästi. Ei oo päivystysasia, mutta soita maanantaina terveyskeskukseen ja kerro kaikki, niin eiköhän asiat lähde sujumaan pikkuhiljaa. Nyt nukkumaan!

Vierailija
5/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Vaivasi ei ole äkillinen henkeä ja terveyttä uhkaava tilanne. Varaa aika terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon.

Vierailija
6/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasessa vikaa. Minulla alkoi oireet noin, mutta sitä ennen oli tulehdus jota ei voinut olla huomaamatta. Lääkäri sanoi, että menee ohi itsekseen ja seurataan oireita. Aikojen kuluessa alkoi tuo julkisiin nukahtelu, huono tasapaino, uuvuttava väsymys ja ruokahaluttomuus.

Älä nyt kuitenkaan päivystykseen lähde. Nukut vaan ja maanantaina lääkäriin.

Vierailija
7/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä soittaa sinne, ehkä kuitenkin joku jutustelupuhelin olisi enemmän sun juttusi tässä hetkessä. Soita äidille? Sukulaiselle, kaverille tms. ja rauhoittele itsesi sen avulla.

Kyllä sä heräät jos nyt menet nukkumaan. 

Olen itse ollut joskus uniongelmista kärsivä, siis pitkittyneestä ja todella hankalasti hoidettavissa olleesta, ja nuo kaikki oireet on tuttuja. Mulla ei tosin tullut uni missään ja lopulta lähimuistikin alkoi oireilemaan. Tai sitä ei ollut; en muistanut mistä puhuin juuri aiemmin, en muistanut millaisesta kahvikupista join kahvia juuri sillä hetkellä, muutaman kerran unohdin kotiosoitteeni.

Sanoisin että soita jollekin, ja puhu ongelmastasi. Iltaisin pimeässä ja yksin mielikuvitus pääsee valloilleen ja tulee juuri tuollaisia "en varmaan enää herää" -tuntemuksia, mutta nehän on vain ajatuksia. Ajattelemalla et pysty itseäsi tappamaan.

Ja maanantaina soitat itsellesi lääkäriajan. Jos sulle tarjotaan jotain aikaa parin viikon päähän, kerro tasapaino-oireesi jne. ja vaadi päästä lääkäriin nopeasti, vaikka sitten päivystykseenkin. 

Varaudu myös siihen, että tuputtavat sulle masennuslääkitystä. Mun omasta mielestäni sitä ei kannata ottaa vastaan jos et tunne olevasi masentunut. Valitettavasti lääkärit tuputtavat mielestäni kovin heppoisin perustein masennuslääkettä, koska se on niin kovin helppoa eikä tarvitse sen enempiä miettiä uniongelmien syytä. 

Vierailija
8/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaatoiminta. ei ole päivytysasia. varaa aika lääkärille maanantaina.

Vierailija
9/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minä sitten kömmin unten maille. Tuntuu vain ettei uni tule.

Ap

Vierailija
10/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan, jos väsyttää. Kohta on keskiyö. Ne oikeasti nauraa sulle, jos yöllä soitat ja sanot, että väsyttää. Arvaa, väsyttääkö niitä, mutta ne ei saa mennä nukkumaan kuten sinä.

Vierailija
11/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lasi lämmintä maitoa ja ajattele kivoja asioita. Kauniita unia! :)

Vierailija
12/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 23:40"]

Jospa minä sitten kömmin unten maille. Tuntuu vain ettei uni tule.

Ap

[/quote]

Tää on ärsyttävä neuvo, mutta koita rentoutua. Siis se perinteinen "jännitä vasemman jalan varpaat, pidä jännitys, päästä rennoksi"-juttu.

Vierailija
13/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveysneuvontaan. Mene viikonlopun aikana yksityiselle jos rahaa riittää ja tarpeeksi huolestuttaa. Jos ei, mene terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon maanantaina.

Tuollainen väsymys voi johtua todella monesta syystä. Voi olla ettet esimerkiksi nuku niin hyvin kuin luulet nukkuvasi. Vaiva kannattaa selvittää lääkärillä ajan kanssa.

Vierailija
14/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 23:37"]

Voithan sä soittaa sinne, ehkä kuitenkin joku jutustelupuhelin olisi enemmän sun juttusi tässä hetkessä. Soita äidille? Sukulaiselle, kaverille tms. ja rauhoittele itsesi sen avulla.

Uskomatonta, sä toit nämä kaikki ajatukset sanoiksi, joita mulla on. Sukua ei ole, olen orpo, ei sisaruksia, ei ketään kelle soitella.

Mutta tämä: älä pelkää, ettet aamulla heräisikään.. Tämän takia juuri en uskalla nukkua! Mun kaikki läheiset ovat kuolleet yöllä nukkuessaan, joten "pelkään" nukkumista ja nukun n. 1-4 tuntia/vrk, vaikka painan normaalin duunipäivän. 

Kyllä sä heräät jos nyt menet nukkumaan. 

Olen itse ollut joskus uniongelmista kärsivä, siis pitkittyneestä ja todella hankalasti hoidettavissa olleesta, ja nuo kaikki oireet on tuttuja. Mulla ei tosin tullut uni missään ja lopulta lähimuistikin alkoi oireilemaan. Tai sitä ei ollut; en muistanut mistä puhuin juuri aiemmin, en muistanut millaisesta kahvikupista join kahvia juuri sillä hetkellä, muutaman kerran unohdin kotiosoitteeni.

Sanoisin että soita jollekin, ja puhu ongelmastasi. Iltaisin pimeässä ja yksin mielikuvitus pääsee valloilleen ja tulee juuri tuollaisia "en varmaan enää herää" -tuntemuksia, mutta nehän on vain ajatuksia. Ajattelemalla et pysty itseäsi tappamaan.

Ja maanantaina soitat itsellesi lääkäriajan. Jos sulle tarjotaan jotain aikaa parin viikon päähän, kerro tasapaino-oireesi jne. ja vaadi päästä lääkäriin nopeasti, vaikka sitten päivystykseenkin. 

Varaudu myös siihen, että tuputtavat sulle masennuslääkitystä. Mun omasta mielestäni sitä ei kannata ottaa vastaan jos et tunne olevasi masentunut. Valitettavasti lääkärit tuputtavat mielestäni kovin heppoisin perustein masennuslääkettä, koska se on niin kovin helppoa eikä tarvitse sen enempiä miettiä uniongelmien syytä. 

[/quote]

Vierailija
15/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on taloudellisesti mahdollista, niin soita yksityiselle, se on parhain vaihtoehto, mutta ei kannata päivystystä kuormittaa, vaan siten työterveyshuoltoon maanantaina. Minusta nuo kuulostavat ihan kilpirauhasen vajaatoiminnan oireilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi